K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-05-2012, 09:27   #1
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hvad sker der i vores samfund?

Høre til morgen at børn med ADHA skal tilbage i klasserne
Alles behov bliver overhørt børnes, lærenes, men spare spare.

Militæret eller politiet skal være skraldespand for uopdragende elever og unge-i små jobs som kantinen og værkstederne.
Glemmer man at militæret er overfyldt men skadet og handicapede i skåne job og arbejdsprøvninger.

Står det virkelig så slemt til at man bare skal gøre noget om det så skal være ,ja jeg vil kalde det gamel vin på nye flasker.her er vinen bare dårlig vil jeg mene.

Og politiet skal da slet ikke belemeres med utilpasede unge,har de ikke nok at se til ?
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 09:51   #2
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Det er det som politikerne kalder reformer
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 11:16   #3
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Nej det er at spare alle former for vikarer. Altså flere arbejdsløse. Det er hovsa løsninger. Mon de overhoved tænker?

For det nemmeste er at spare. Men at få det til at lykkes det skal det så åbenbart ikke.

Og indtil da, så hul i om hvor mange mennesker som ryger ud over kanten. Det er måske det der er meningen? Kh indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 13:38   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
da vores lille lokal skole var der - blev lukket sidste år,var de i gen. 15 i en klasse - men der var så tilgengæld plads til børn m.specielle behov.som normal ikke ku være i en normal klassse..men eleverne lærte at der skule være plads til alle og sådan var det bare...da så skolen lukkede blev alle incl de her børn stuvet ind i klasser m.gen. på 27 elver..stakkels børn,men politikerne sku spare..men som en af lærerne sagde når de falder og det er da store chacher for - ja så kommer det til at koste..men det var jo en sanden kasse..ja fatter ingenting
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 18:48   #5
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
I følge Mette Fredriksen skal Millitæret og politiet også tage imod kontanthjælpsmodtagere i matchgruppe 2 og 3.
At sætte skrøbelige mennesker til at arbejde i to af de hårdeste erhverv som findes er da helt skudt ved siden af.

det er en ommer!
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 21:15   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja bække stæder er der store krav til fysiken,men der snakes også om kantine/køkken og værksteder og linde.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 21:47   #7
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Okay på den måde
så forstår jeg det bedre.
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 23:21   #8
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Debutanten Se meddelelser
Det er det som politikerne kalder reformer
Nemlig, helt enig :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 00:40   #9
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Ja, måske sparer de noget her og nu, men på lang sigt koster det kassen for hele samfundet... -langtidssyge lærere, -opbrudte børnefamilier, -ødelagte børn, -genopstart af specialskoler om føje år, osv. osv. osv.


Det er IKKE alt rødt, der signalerer kærlighed...


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 00:56   #10
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja hørte lige i t-avisen at nu ville de ha flere vanskelige børn i normal klasser..nogle skoler var så heldige,at de kom på et kursus - for andre var det bare ærgeligt..det endte nok med,flere ville flytte deres børn til andre tilbud,var der en der udtalte og lærerne mente heller ikke de var gearet til det
det er også et svineri,både for de børn med ekstra behov - de ka jo ikke gøre for det,og de såkaldte normale børn..jeg har 1 junior der skal til i 7 kl.og da han flyttede skole sidste år,fordi vores lille lukkede var det hårdt..han har altid været vant til de børn m.ekstra behov,men de var også kun 80 på hele skolen.i hans kl.var de 15 -en stor kl.men de tænkte jo ikke over peter sku ha mere hjælp.det var de jo vant til..alle sku være der og lærerne følte sig ik stresset,de var ik så mange.........men i aug sidste år kom han i en kl.med 28 og hvor de børn samtidig også sku være der..det gir sig selv..ved dobbelt timer 90 min divider m.28 elever,hjælp osv.en halv time på at få ro,pga det - de specielle børn også ska være der..det er altså træls for alle..er der ligesådan efter sommerferien ender d.nok m.friskole el.privatskole og det er endnu dyrere for systemet,,jeg ska nok klare det.en god skolegang er det minste vi ka gi dem
stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Link til en sang som siger så meget om vores samfund. Indiansummer Politik og Samfund 1 29-11-2012 13:51
Nogen der har en ide om hvad vores FP er næste år? pjeus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 19-10-2009 14:54
Hvad er det for et samfund vi lever i? Ragdoll Politik og Samfund 83 07-09-2009 23:15
Hvad sker der.... ???? Borroe Dit og Dat 4 30-10-2006 09:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension