K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-10-2012, 08:38   #11
Povl
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2011
Indlæg: 11
Styrke: 13
Povl er ny på vejen
Morgen,

Tak for dit svar, men må indrømme jeg ikke forstår helt.. Det omkring lønnen..

Jeg har flex job på hånden og kan starte i morgen hvis det er..:-) Hende på job centeret har sagt det er flex jeg skal have nu og senere måske pension..

Men syntes det ville være trælst at få pension i en ung alder, for så må man vil ikke arbejde, eller jo det må man i skaåne job, men så kan man jo ikke skabe resultater..

Kan slet heller ikke forstille mig at skulle drosle helt ned for det sidste job nød jeg super meget selv uden skånehensyn, men der var så meget forskelligt at man ikke følte man var på arbejde, så det var bare dejligt, men nu efter jeg har mistet fingerne på venstre hånd er det hele blevet lidt mere bøvlet.. Har kun en tommeltot der funker og den kan man jo ikke engang pille næse med..:-)
Povl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2012, 10:55   #12
Povl
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2011
Indlæg: 11
Styrke: 13
Povl er ny på vejen
Godmorgen, her inde..:-)

Omkring flex job har jeg fået det, og kan starte når som helst, hvad er bedst at starte nu eller efter nytår..? Jeg aner intet om reglerne, vil bare gerne videre.

Hende på kommunen der sidder med min sag sagde torsdag da jeg talte med hende, at de skulle have en status a-test fra min læge, for hun mener med min resurseprofil jeg er bedst tjent med FP, pga mine lidelser, jeg har PSTD, social forbi, angst anfald, og depration, det fysisiske er ingen fingere på venstre hånd og maks 50 % bevægelighed i nakke og skuldere.

Men er helt skudt ved siden af for sidst sagde hun flex timer.

Vil sige når man er i systemet, bliver man da syg hvis man ikke er det..

God søndag til jer alle..:-)
Povl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2012, 11:21   #13
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis du bliver ansat i fleksjob inden 1-1-13 får du løn for 37 timer ellers får du løn for de timer du arbejder + ledighedsydelse så det er bare om at komme igang, hvis du har et job på hånden

på gigtforeningen.dk er der en rigtig god udregner, så kik lige på den.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2012, 17:59   #14
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Her er linket til beregneren http://gigtforeningen.dk/et+godt+liv...n+din+l%C3%B8n
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 19:20   #15
Povl
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2011
Indlæg: 11
Styrke: 13
Povl er ny på vejen
Godaften,

Tak for link, men måske er jeg lidt tung i det.. men der står Udregn din løn ved fleksjob - ny ordning, så hvis jeg skal have den løn vi har aftalt forstår jeg slet ikke tallene der kommer frem..

Udregn din løn ved fleksjob - ny ordning

Grundløn, 37 timer om ugen (ekskl. pension):kr. 36000.-

Din ugentlige reelle arbejdstid:timer 12

Din løn fra arbejdsgiver vil brutto udgøre:11675,68kr.

Løntilskud fra det offentlige:13197,30kr.

Samlet månedsløn, inkl. pension (før skat)24872,97kr.

Er i flinke at skære det ud i pap..:-) Har flex jobbet når kommunen siger go, men fatter ikke den udregning..

Det eneste jeg har forstået 100 % er jeg skal ansættes inden 1 januar 2013, og det kan jeg sagtens være, for det gamle firma har skrevet de vil have mig tilbage.
Povl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 19:28   #16
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Povl Se meddelelser
Det eneste jeg har forstået 100 % er jeg skal ansættes inden 1 januar 2013, og det kan jeg sagtens være, for det gamle firma har skrevet de vil have mig tilbage.
Jamen når du bliver ansat inden de nye regler kommet tidligst fra januar 2013, kan du ikke bruge den der beregner til noget. For du skal have løn til 37 timer ugentligt på mindsteløn overenskomst-området.

Du skal være visiteret som fleksjobber - få papir på det fra kommunen, at du er visiteret som fleksjobber. (ved ikke om du er blevet det nu?).

Du fortsætter på samme løn i år 2013, når du bliver ansat inden de nye regler træder i kraft.

Din kommune skal sørge for at finde mindstelønnen med en fagforening indover. Du kan også selv få hjælp fra din fagforening.
Din kommune skal lave en kontrakt omkring refusion af tilskuddet - sammen med din arbejdsgiver.

Tillykke med jobbet - synes du er heldig at få et job inden de nye regler træder i kraft...

Sidst redigeret af curls; 29-10-2012 kl. 19:32.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 19:48   #17
Povl
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2011
Indlæg: 11
Styrke: 13
Povl er ny på vejen
Hejsa,

Tak for det..:-)

Kan kommunen modsætte sig min løn på kr. 36000 om mdr...? Vi er ikke kommet så langt jeg har fået noget på skrift, så det er heller ikke kommet frem om det er 50 % eller 2/3 del ordningen jeg skal under, men når jeg maks kan arbejde 12 timer om ugen er det vel 2/3 del, håber jeg..:-) Mente arbejdsskiver helt bestemt det ville være.

Er bare bange for kommunen sylter mig.. men det har de vel ret til..?
Povl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 19:59   #18
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Povl Se meddelelser
Hejsa,

Tak for det..:-)

Kan kommunen modsætte sig min løn på kr. 36000 om mdr...? Vi er ikke kommet så langt jeg har fået noget på skrift, så det er heller ikke kommet frem om det er 50 % eller 2/3 del ordningen jeg skal under, men når jeg maks kan arbejde 12 timer om ugen er det vel 2/3 del, håber jeg..:-) Mente arbejdsskiver helt bestemt det ville være.

Er bare bange for kommunen sylter mig.. men det har de vel ret til..?
Nej det har de ikke ret til, men det lyder ellers til, at der er gang i den i din sag. Du må bare rykke lidt i din sagsbehandler og sige, at arbejdspladsen meget gerne vil ansætte dig snart.... Så skynder de sig nok lidt mere. Din arbejdsgiver kan også prøve at rykke lidt... Sig til dem, at du gerne vil hellere være fleksjobber fremfor førtidspension - altså hvis det er det, du vil.

Alternativt kan man vælge førtidspension og så arbejde timerne som skånejob.

Jeg tror dog, at der er bedre økonomi i det, hvis du vælger jobbet... De mange penge 36.000 er altså en god løn. Det får jeg ikke engang... Er selv i fleksjob... Jeg tror også, arbejdsgiveren får 2/3 refusion. Det får jeg. Mener de fleste gør det.

Hvis de fortsat mangler svar fra fra din læge - synes du skrev statusattest - hvis de endnu ikke har fået svar fra lægen/speciallæge, må du prøve at henvende dig til denne og bede ham/hende om at besvare anmodningen fra kommunen - så din sagsbehandler kan komme videre med din sag...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 20:12   #19
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg fik på et tidspunkt af vide at hvis arbejdsgiveren ville give en højere løn end den overenskomstmæssige skal arbejdsgiveren betale 100% for de timer, der ligger over overenskomsten.

Ved ikke om det stadig gælder
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 20:29   #20
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Kommunen er ligeglade med hvor høj en løn du får på den nuværende ordning.. de betaler bare kun tilskud til mindstelønnen på området..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal jeg gøre? Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 27 31-10-2011 21:02
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Hvad skal jeg gøre ? Physen Alt det andet 4 16-04-2010 17:55
Hvad skal jeg gøre? mumle_mund Alt det andet 10 10-06-2009 10:47
Hvad skal jeg gøre? krebs25 Spørgsmål ang fleksjob 3 09-03-2007 12:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension