K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2015, 21:01   #11
carina28
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2015
Indlæg: 8
Styrke: 0
carina28 er ny på vejen
Altså... Den speciallægeerklæring der tales om, er jo ikke noget, jeg har sendt til kommunen før i sidste måned - desuden var det ikke en speciallægeerklæring jeg sendte, blot dokumentation i form af et screenshot fra min e-journal, hvilket de godtog og herefter ændrede satsen.

Jeg har haft diagnosen siden 2011 og kan se i min e-journal, at det også er første gang, den bliver indskrevet der.

Jeg går ikke ud fra, at en sådan speciallægeerklæring fremgår af mine papirer hos kommunen, da jeg ikke har givet dem sådan en - for de har aldrig bedt om det på trods af mange samtaler om emnet. Desuden har jeg jo ikke tænkt på, at give dem sådan en, da jeg ikke har været bevidst om, at jeg har været berettiget til en højere sats såfremt en sådan erklæring kunne fremtrylles.

Så hele problemstillingen er her, om jeg er berettiget til den højere sats fra 2011, hvor diagnosen blev stillet og oplyst til kommunen, på trods af at de ikke har fået dokumentation på lidelsen før i sidste måned? Det er dét jeg har svært ved at finde ud af mht. den speciallægeerklæring.
For selvom de måske så HAR noteret diagnosen i min journal hos kommunen, må det jo stadig være en fejl fra deres side, at de ikke beder om dokumentation samt oplyser mig om, at jeg er berettiget til en højere sats såfremt denne dokumentation fremsendes.

Men TUSIND tak for hjælpen! Jeg tager det med ro, afventer dokumenter fra diverse instanser og prøver at udarbejde noget ud fra det.

TAK!!

Carina
carina28 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2015, 21:15   #12
carina28
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2015
Indlæg: 8
Styrke: 0
carina28 er ny på vejen
- Aktivitetsparat
- Er ikke blevet tilbudt en mentor
- Var sidst til møde i december og har et møde igen i starten af marts.
- Jeg ved ikke, om jeg har en koordinerende sagsbehandler

Det er fint med spørgsmål, har bare svært ved at se, hvad spørgsmål om nutiden og fremtiden har at gøre med en diagnose stillet tilbage i 2011.

Det tager jeg bestemt heller ikke for givet. HVER gang jeg har været til samtale siden 2011 har min diagnose været et samtaleemne. Har vedkommende ikke vidst så meget om diagnosen i sig selv, har jeg fortalt om det og hvordan den påvirker mig i min dagligdag.

Carina
carina28 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2015, 22:05   #13
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Men så skriver du da bare til kommunen at du forventer at få den forhøjdede sats efterbetalt for alle de perioder du modtaget kontanthjælp siden du fik diagnosen. Eller har du gjort det?

Jeg havde ikke forstået at kommunen havde anerkendt at du er berettiget til forhøjet sats. Derfor jeg gik ind i det med lægeerklæringen. Men fint at de stillede sig tilfreds med det print du sendte dem.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2015, 22:23   #14
carina28
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2015
Indlæg: 8
Styrke: 0
carina28 er ny på vejen
Altså, jeg fik diagnosen i 2011 og gjorde kommunen bekendt med dette mundtligt, og det har været oppe at vende i ALLE samtaler siden, dog har ingen krævet dokumentation eller informeret mig om en højere sats.
Derfor har de ikke fået dokumentation for lidelsen før i januar 2015, da jeg først der fandt ud af, at jeg var berettiget til en højere sats og anmodede om at få det, hvorefter jeg indsendte screenshot fra min e-journal som blev godtaget og anerkendt.

Så ja, jeg kunne vel godt bare kræve pengene udbetalt nu, men måske det er bedst med en aktindsigt først, så jeg kan se, om de har noteret diagnosen i 2011 og siden hen, eller om de har forsømt deres notatpligt samt oplysningspligt.

Så problemet er jo, om de vil anerkende, at de har begået en fejl og skal efterbetale eller om de nægter at efterbetale og at det ender i et tovtrækkeri med påstand mod påstand...
carina28 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2015, 23:29   #15
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Du har ret til den forhøjede kontanthjælpssats, fra den dag du har fået stillet diagnosen.

kommunen bevarer sagsakter i op til fem år, derefter er de ikke forpligtede til at beholde dem længere.

Søg aktindsigt, find ud af om det fremgår af din sag i 2011, at kommunen er bekendt, med at du har borderline.

Du skal stilles, som om at du var blevet vejledt korrekt.
Set på den lyse side, så får du lov til at beholde efterbetalingen nu.

Ønsker dig god vind, og håber at du kan overskue det
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2015, 23:43   #16
carina28
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2015
Indlæg: 8
Styrke: 0
carina28 er ny på vejen
Men hvis det ikke fremgår af min sag fra 2011 og frem, har de vel forsømt notatpligten samt forsømt at oplyse mig korrekt om, hvad jeg er berettiget til.
Så hvis det ikke fremgår, har de jo lavet en kæmpe brøler, og hvis det fremgår, har de jo også lavet en brøler... Så uanset, så har jeg vel ret til at få efterbetalt beløbet nu, da de ikke har fulgt retningslinjerne.

Mange tak! Det her er jeg bare nødt til at overskue. Systemet skal også stilles til ansvar, ikke blot os i den 'laveste kaste'
carina28 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2015, 08:58   #17
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du skal søge med tilbagevirkende kraft og gøre opmærksom på at kommunen har haft pligt til at rådgive dig om muligheden for en forhøjet sats, da de var bekendt med diagnosen, men at de har forsømt dette.

Man kan søge med 3 års tilbagevirkende kraft, uanset om der har været perioder uden kontanthjælp.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2015, 22:07   #18
carina28
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2015
Indlæg: 8
Styrke: 0
carina28 er ny på vejen
Er der nogen, der kan fortælle mig om de satser der var været for psykisk syge udeboende i 2012, 2013 og 2014. Hvis det har noget betydning, så fyldte jeg 25 i juli 2013.

På forhånd tak
carina28 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension