K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2010, 20:36   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
D-vitamin er immunforsvarets batteri!

Så lige denne artikel i dag:

http://videnskab.dk/composite-3975.htm

"D-vitamin spiller en helt central rolle i kroppens kamp mod sygdomme, viser ny dansk forskning. Endnu et argument for at gøre noget ved danskernes D-vitamin-mangel, mener professor."

Hm, ja, det kunne da godt være at man skulle få det tjekket.....

Kan man så umiddelbart tage det som et vink med en vognstang hvis man gentagne gange i løbet af vinteren render ind i den ene infektion efter den anden

Hm....
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 20:52   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tak buster den har jeg ledt efter hele dagen (så det på tekst tv i nat )

Citat:
Da jeg gennem vores undersøgelser erfarede, hvad D-vitamin betyder for vores immunforsvar, begyndte jeg selv at tage en daglig D-vitaminpille,« siger Carsten Geisler
.

Jeg har læst om en amerikansk forskerhold der også forskede i d vitamin og der begyndte hele holdet at tage ekstra d vitamin af bar forskrækkelse over hvad det betød ...

Nu er jeg jo en af dem der eliminere d vitamin lige så hurtigt som jeg får det og hverken sprøjter eller piller har nogen særlig effekt lige nu ligger jeg rimligt men det har krævet et helt år med 10 piller om dagen og det skal jeg indstille mig på at spise resten af livet ...

MEN vil lige sige at hvis der er nogen der tænker at NU skal jeg starte på d vitamin så skal i huske at det skal være D3 vitamin i skal bede om ....

(underligt at tænke på at min far i 70erne efter at være blevet kaldt hypokonder døde af nyresvigt .. det kan godt få en til at tænke ikk )

Hov opdagde lige prøv at kigge på avisen.dk (der er link til deres artikler på forsiden af K10) der har K10 fået logo på (ikke at det har noget med emnet her at gøre he he

Sidst redigeret af Hejdien; 08-03-2010 kl. 20:55.
  Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 20:54   #3
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
D-vitamin er også aktuelt i forbindelse med psykiske lidelser.

Og vil lige indskyde:

Man bør ikke tage stærke vitamin- og mineralpræparater uden lægen er inde over.

Sidst redigeret af annagw; 08-03-2010 kl. 20:56.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 20:59   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jamen, selvtak du

-og ja, jeg læste også netop om opdagelsen i nat på tekst tv og blev da mere end nysgerrig på hvad det hele handlede om(hva laver du iøvrigt oppe om natten - gå i seng og plej dig selv )

Tak for din oplysning om at det skal være D3 vitamin, det vidste jeg ikke og ja, min søde husbond æææder jo også enmasse af alle forskellige slags vitaminer men flest D og B vit for dette skulle iflg lægerne være godt for ham, hm.....

Tja, så var det jo også lige at da han blev indlagt første gang ja, da var han i mega underskud m D vit = mega nervebetændelse -hm....
(Ja, af skade blir man klog, sjældent rig )
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 21:38   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Som i kan se nede i min røntgen tråd, så fik jeg svar på D-vitamin blodprøven i dag, og mit tal ligger kun på 11 (må mindst være 70 og gerne over 100), så jeg er i kraftigt underskud og er i dag begyndt på D3 vitamin a 35 microgram......

Glæder mig sådan til at føle en forskel........nogen der ved hvor længe det tager??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 08:17   #6
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Som i kan se nede i min røntgen tråd, så fik jeg svar på D-vitamin blodprøven i dag, og mit tal ligger kun på 11 (må mindst være 70 og gerne over 100), så jeg er i kraftigt underskud og er i dag begyndt på D3 vitamin a 35 microgram......

Glæder mig sådan til at føle en forskel........nogen der ved hvor længe det tager??
Jeg fik taget blodprøve for det, for små 4 mdr. siden der lå mit tal på 9, jeg skulle så tage 3 om dagen, af 35mg. det gjorde jeg så i 3 mdr. og fik igen taget blodprøve, og der var mit tal kommet op på 100, så det var perfekt, men fik afvide jeg skulle forsætte med at tage 1 om dagen, men gå ned til 25 mg. og blive ved indtil det blev sommer. Men jeg vil tro, med lidt held du er kommet lidt op på de 3 mdr. men underligt du kun skal tager 1 af 35mg.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 09:02   #7
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Der blev i Helenes tråd om røngten spurgt om hvordan det mon kan være at så mange i dag lider af D-vitamin mangel, jeg tror der kan være tre svar der alle er en del af det.

1) Vi har altid lidt af det, men først nu er der blevet fokus på det og man undersøger langt flere for det.

2) Vi er mindre i solen på grund af angst for hudkræft, dertil skal dog siges at 15-30 minutters sol om dagen er nok.

3) Med den store fokus der er på sundhed er der mange mennesker der helt undgår fedt i maden, og da D-vitamin i modsætning til andre vitaminer ikke er vandopløseligt, men netop fedtopløseligt, så kan vi spise alle de D-vitaminer vi vil, hvis vi ikke samtidig med at vi tager tilskuddet spiser/drikker noget der er fedt i, et glas mælk eller en skive ost eller pølse f.eks. så kan kroppen slet ikke optage D-vitaminet. Og det kommer bare ud i den anden ende igen.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 09:47   #8
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Som i kan se nede i min røntgen tråd, så fik jeg svar på D-vitamin blodprøven i dag, og mit tal ligger kun på 11 (må mindst være 70 og gerne over 100), så jeg er i kraftigt underskud og er i dag begyndt på D3 vitamin a 35 microgram......

Glæder mig sådan til at føle en forskel........nogen der ved hvor længe det tager??
Det er forskelligt. Mit tal var også helt nede. Jeg har fået indsprøjtninger med D-vitamin en gang om måneden i en periode for at få tallet op, og skal herefter også tage højdosis af tabletterne - mange gange daglig dosis, men dette er ordineret fra lægen. Jeg optager det åbenbart ikke særligt let. Tallet var sidst kommet helt op på 68, hvilket er det flotteste det har været.

Mht. at føle en forskel. Fik at vide, at årsagen til mine muskelsmerter sagtens kunne være mangel af D-vitaminet, men det var det ikke. Man fandt senere ud af, at jeg har HMS og dermed også smerter fra mine led hver dag, så den helt store ændring jeg havde håbet på, kom ikke. Men det er vigtigt at få vitaminet som også styrker ens muskulatur, da jeg som hypermobil med HMS bruger og overbelaster mine ledbånd. Her er det vigtigt at få brugt og trænet musklerne, så de kan hjælpe med at "holde på mig", så det ikke er ledbåndene der må lide og evt. tage skade.

Når du har taget dine tabletter, så vil det nok være en god ide, at få taget en blodprøve igen om ca 3 måneder, så man kan se om der sker en ændring.

Bliv ved med at kræve tjek så længe du er i underskud, og så tag herefter et årligt tjek af dit blod, når du er kommet i korrekt "niveau", så er du sikker på, at den del er ok. Måske kunne det også være en god ide at få tjekket B12 vitamin, når du du er igang. Jeg er efterhånden stødt på en del med d-vitaminmangel der også mangler B12.
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 10:16   #9
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
så røg jeg også med på vognen af mangel på D vitamin..

mit tal er nede på 25.. og jeg skal spise 3x25 mikrogram om dagen i 3 mdr.

udover det ses der en "Dine fasereaktanter, dvs betændelsesblodprøver er lidt forhøjede"
så derfor skal jeg til reumatologen igen. er både spændt og nervøs for hvad han siger der så er galt med mig..

Det er jo godt jeg skal derind igen, for jeg glemte jo at tale om den ene af grundende til at jeg kom, nemlig at spørge om scanning af min nakke og ryg.. ikke sådan at huske det hele.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 10:18   #10
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Jeg tager 50 mg D3 vitamin om dagen og har gjort i 6 mdr. og jeg mærker ingen forandring.

Men jeg har fået min mor til at tage dem også, og hun har det (som altid) markant bedre. Altså gået fra godt til meget godt.
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
D vitamin MTVRV1 Alt det andet 40 30-05-2011 08:40
D-vitamin burde jo husstands-omdeles... Ninja Den nyttige viden vi alle har 34 19-11-2009 20:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension