K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-06-2014, 10:21   #1
monstermoster
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 46
Styrke: 11
monstermoster er ny på vejen
er blevet tilkendt fleksjob :-)

Jeg har netop fået tilkendt fleksjob

Jeg har lige snakket med min nye sagsbehandler, som henviser mig til et jobsøgningskursus fra næste uge og 13uger frem, men hvor der i forløbet bliver taget hensyn til planlagt ferie. Jeg fik at vide at jeg skal søge job og praktik og har jeg ikke fået noget om tre mdr vil hun indkalde mig til en samtale. Dvs at jeg først møder min nye sagsbehandler om tre mdr....lidt underligt efter min mening.... Jeg spurgte om ikke hun ville indkalde mig til et møde, så jeg kan blive orienteret om, hvad jeg skal gøre som fleksjobber, hvad jeg skal sige til virksomheden, hvis jeg allerede nu kender en jeg allerede vil søge hos,
samt en masse andet. Det ville jeg ikke. Hvis jeg havde nogle spørgsmål kunne den eksterne aktør svare på det.... Men hvordan kan man tilkende folk fleksjob uden at holde du orienteringsmøde??? Kan det virkeligheden passe???

Jeg har været på sygedagpenge i 3,5år og har derfor ikke optjent nogle feriepenge. Får jeg ledighedsydelse under ferie eller er det en periode uden indkomst?

På ydelsescentret fik jeg at vide, at jeg er berettet til 15 dages ferie i dette ferieår i det jeg først lige er blevet fleksjobber. Da min nye sagsbehandler så skulle registrere hvornår jeg holder ferie. Nævnte jeg 20 dage og hun registrerede det uden indsigelse. Så når ferien er bestilt, er der vel ikke så meget at gøre, når jeg har fået godkendt ferien....?
monstermoster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2014, 10:40   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Stort tillykke

De 15 dage med ledighedsydelse er korrekt, da du har opnåer retten til ledighedsydelse i perioden 1. maj - 31. juli

Se evt
http://www.statensnet.dk/pligtarkiv/...rid=0&iarkiv=1

Sidst redigeret af stampe; 03-06-2014 kl. 11:09.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2014, 11:07   #3
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Stort tillykke herfra!

Da jeg blev tilkendt fleks, skete der bare det at jeg overgik til ledighedsydelse og nogen måneder senere indkaldt til samtale hos jobkonsulenten til en samtale omkring hvad der skulle ske, hvad jeg gerne ville osv.
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2014, 11:09   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
har du bedt om mere ferie end du er berettiget til med ledighedsydelse, så er de resterende dage selvbetalte
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2014, 11:19   #5
monstermoster
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 46
Styrke: 11
monstermoster er ny på vejen
Mange tak for lykønskningerne Jeg er også super lettet og glad!!

Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
har du bedt om mere ferie end du er berettiget til med ledighedsydelse, så er de resterende dage selvbetalte
Det vil altså sige, at jeg godt må holde mere end de 15 dage?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Stuen Se meddelelser
Stort tillykke herfra!

Da jeg blev tilkendt fleks, skete der bare det at jeg overgik til ledighedsydelse og nogen måneder senere indkaldt til samtale hos jobkonsulenten til en samtale omkring hvad der skulle ske, hvad jeg gerne ville osv.
Det er vildt sådan en forskel der er på kommunerne. Første dag på ledighedsydelse og så ringer hun!!! Man får sgu ikke lov at hvile på laurbærrene
monstermoster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2014, 11:31   #6
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Kæmpe stort tillykke med flekstilkendelsen!!
held og lykke med jobsøgningen!
...og god ferie
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2014, 11:31   #7
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det måtte jeg min kommune, jeg skulle bare selv betale - men ved jo ikke hvordan din kommune er
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2014, 11:47   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Forhåbentlig gælder de samme regler, som på det såkaldte normale arbejdsmarked. Holder man mere ferie end berettiget til, indenfor de 25 dage, er det for egen regning.
Men spørg
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2014, 12:18   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hvis du ikke lige mener, at et jobsøgningskursus er noget for dig, hvad med at vælge et 6 ugers selvvalgt kursus... som måske kan bringe dig nærmere til et job? Det mener jeg du har ret til i løbet af de 12 måneder du har som ledig, selvom du lige er overgået fra sygedagpenge. Prøv at find noget som kan interessere dig og tal med dem om det og sig, at du mener at have ret til det - altså hvis du gerne selv vil.

Hvis de sender dig ud i noget så spørg gerne til hvilken lov/paragraf, de henviser til, at du skal sendes ud i noget f.eks. kursus/opkvalificering.

Din nye sagsbehandler bør ikke med det samme bede om, hvornår du skal holde ferie et helt år frem.... Du kan iflg. lovgivningen melde ferie først ca. 14 dage før afholdelse af ferie...(har ikke lige tid til at finde den) Det kan du godt sige til dem. Hvis de nægter så bed om lovgivning - ja hver gang noget lyder underligt fra jobcentret.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2014, 13:24   #10
monstermoster
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 46
Styrke: 11
monstermoster er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ZikZak Se meddelelser
Kæmpe stort tillykke med flekstilkendelsen!!
held og lykke med jobsøgningen!
...og god ferie
Mange tak, ZikZak

Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hvis du ikke lige mener, at et jobsøgningskursus er noget for dig, hvad med at vælge et 6 ugers selvvalgt kursus... som måske kan bringe dig nærmere til et job? Det mener jeg du har ret til i løbet af de 12 måneder du har som ledig, selvom du lige er overgået fra sygedagpenge. Prøv at find noget som kan interessere dig og tal med dem om det og sig, at du mener at have ret til det - altså hvis du gerne selv vil.

Hvis de sender dig ud i noget så spørg gerne til hvilken lov/paragraf, de henviser til, at du skal sendes ud i noget f.eks. kursus/opkvalificering.
Det selvvalgte kursus blev jeg trods alt orienteret om Desværre har jeg som følge af min sygdom ingen ide om hvad et kursus kunne omhandle, da jeg bare ser sort, hvad angår fremtidige jobønsker. Jeg har ikke brug for at lære at søge job, men det er trods alt kun 3 timer om ugen, som jeg er visiteret til. Og så kan jeg jo også få den info jeg søger, plus jeg har noget at holde mig lidt I gang med. Selvom jeg godt kunne have ventet til efter sommerferien med at blive aktiveret
monstermoster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension