K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-08-2010, 08:20   #11
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Hold da op, Florky! Min sagsbehandler viste mig bare et stykke papir hvor der stod årsager til at forlænge sygedagpenge, og at jeg ikke faldt ind under nogen af dem. Men med det du siger her, har sagsbehandleren jo ikke selv opfyldt betingelserne for at jeg kunne ryge af dem? Jeg har jo været i arbejdsprøvning, men hun har jo ingen papirer derfra
Men det vil da vist kræve en official klage, hvis der skal ændres på det

Det er lidt ironisk. Jeg har gennem de sidste 5 år i systemet sagt til de forskellige sagsbehandlere at min hjerne er som mudder og jeg er dybt afhængig af andre til at finde ud af tingene for mig. At hvis de skal have mig til noget, skal det skrives ned på et stykke papir i punktform
Men jeg kan jo se, hvor det har bragt mig
Man kan åbenbart ikke sætte sin lid til systemet og stole på at det er her for at hjælpe. Men for pokker, de syge er jo de sidste, der har kræfter til at lægge arm med et tungt og stift system *suk*
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2010, 08:36   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har desværre oplevet meget af det samme
har dog arbejdet et godt stykke tid, med min sygdom
når det ikke handler om ryg sclerose stress depression, så ved en kommune ikke hvad de skal gøre. især de udulige lægekonsulenter der skal sidde og bestemme uden af have set en.
samt ikke kender til den sygdom man har.
Men når det er sagt, sådan som jeg ser mangler du følgende.
1 en læge der skriver ingen behandlingsmuligheder og ubetydelige erhvervsevne
2 en ny arbejdesprøvning som kan bekræfte hvad læger siger.

før tror jeg desværre ikke en sagsbehandler vil indstille til pension.
har nogen af de samme symptomer og lægerne troede netop jeg havde
Post Commotionelt Syndrom.
så ved udmærket hvor lidt man kan lave og man bliver meget hurtig træt ved en smule
fysisk arbejde. Problemet er det kan du ikke se, efter en 20-25 min hos en sagsbehandler eller læge.
hvad siger din egen læge?
har han sendt dig til ydeligere undersøgelser for at få bekrevet din erhvervsevne
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2010, 08:45   #13
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Nu ved jeg godt, det ikke er behandling/træning, du efterspørger. Men jeg vil dog lige fortælle dig, at jeg har set et par tilfælde, hvor det har hjulpet godt med noget træning. Man kan højst sandsynligt ikke bedre dine symptomer, men man kan lære dig en masse kompensations principper, der kunne være gavnlige i din hverdag. Måske det var en mulighed at undersøge? Ex kunne VejleFjord være et godt bud.
Rigtig meget held og lykke med det - jeg kan se, du allerede har fået en del tip til, hvordan du kan komme videre i systemet.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2010, 08:50   #14
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Tassi

Jeg synes bestemt, du skal klage over sygedagpengestop....

De kunne have afprøvet revalidering, f.eks. have omskolet dig til et andet job, som du måske kunne klare. Og hvis det ikke kunne lade sig gøre at benytte revalidering, var et fleksjob jo en mulighed, når man har en nedsat arbejdsevne.

Husk at klage inden 4 uger fra den dag, du fik den skriftlige sygedagpengestop. Jeg håber sandelig, at de har givet dig en klagevejledning i forbindelse med sygedagpengestop. Det burde være en pligt....

Jeg bliver lidt ked af at læse, folk som jeg mener kan have en varig nedsat arbejdsevne, hvor de bare bliver placeret på kontanthjælp, hvor man burde kunne fortsætte på forlængelse af sygedagpenge, for at få afklaret, om man kunne gøre brug af revalidering, fleksjob eller førtidspension.

Godt du har din mor.

Du kan forresten søge om at blive visisteret som fleksjobber på foreliggende grundlag.... Nu har du nævnt, at du har været i arbejdsprøvning, det burde have vist, hvor mange timer, du kan klare....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2010, 09:06   #15
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Hej Curls

Jeg kom fra revalidering over til sygedagpenge, da man endelig erkendte at jeg var for dårlig til at kunne blive revalideret. En ny arbejdsprøvning er ganske udelukket. Jeg lever nu på et minimum af ressourcer og er, som sagt, afhængig af andre for at få hverdagen til at fungere. Jeg kan ikke tåle mere pres, men har brug for en afklaring nu, så jeg kan få ro til at koncentrere mine sparsomme ressourcer omkring børnene.
Hvor lang tid skal der gå før man siger arbejdsprøvningen er forældet? Jeg var i arbejdsprøvning fra august 09 til januar 10, men var der måske sammenlagt i alt i tre uger

Hvor klager man over sygedagpenge stop? Skal man bruge en bestemt formular? Skal man skrive noget bestemt?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *

Sidst redigeret af Tassi; 10-08-2010 kl. 09:07. Årsag: Glemte spørgsmål
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2010, 09:11   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Men du må vil have fået en konklusion fra den arbejdsprøvning
samt din læger må vil også skrive noget
peger de på pension
1 ubetydelig erhvervsevne eller dårlig pronose i forhold til arbejdsmarkedet
de må nemlig ikke skrive direkte pension
for at slå en ting fast
i dette system er det helt lige meget hvad man selv siger, men hvilken dokumentation man har. alså lægepapir og arbejdsprøvning.
hvis du kun har været i arbejdsprøvning i 3 uger, har kommunen så afbrudt den.
hvad siger din lægekonkonsulent i sine udtagelser.

du skal huske en arbejdsprøvning skal måles op i mod hvad dine læger skriver

Sidst redigeret af MTVRV1; 10-08-2010 kl. 09:14.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2010, 09:14   #17
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej Tassi.

Jeg synes helt bestemt, at du skal bede om aktindsigt i din sag.

Og så finde ud af, hvorfor din arbejdsprøvning ikke er beskrevet.

Man kan da ikke arbejdsprøve dig i 5 måneder uden at beskrive din arbejsevne i prøveperioden.

Hvor mange timer om ugen klarede du i arbejdsprøvningen?

Hvis du tidligere har været under revalidering, må der da ligge en ressourceprofil, eller hvad?

Jørgine

Sidst redigeret af Jørgine; 10-08-2010 kl. 09:18.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2010, 09:16   #18
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Jeg var i arbejdsprøvning hos kommunen på et specielt sted for langtidssygemeldte, og de afbrød selv forløbet efter gentagne sygemeldinger.
På en god uge klarede jeg vist 5 timer i alt fordelt over flere dage

Har jeg en lægekonsulent? Hvor finder man ham? Og hvad gør han?

Jeg ved ikke om jeg har en ressourceprofil fra revalidering. Jeg ved der ligger nogle papirer, men de kan ikke rigtig bruges til noget, da jeg dengang ikke forstod mine egne symptomer men troede jeg 'bare' havde stress
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *

Sidst redigeret af Tassi; 10-08-2010 kl. 09:19. Årsag: Glemte noget
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2010, 09:24   #19
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Jeg var i arbejdsprøvning hos kommunen på et specielt sted for langtidssygemeldte, og de afbrød selv forløbet efter gentagne sygemeldinger
ok det er nok forklaringen på de ikke har lavet en
jeg var der i 3 måneder men havde alså kun to sygedage
men var der ikke meget mere end 1-1.5 hver dag og alle kunne se hvor slemt det stod til efter 3 måneder.
så efter et halvt år og de kun kan vudere udfra de 3 uger, så kan man næsten heller ikke forlange en større vurdering.
De kan jo ikke se en, hvis man ligger der hjemme
så hvis dine læger heller ikke skriver du er så syg.
det kan udmærket forklar hvorfor du ikke er kommet videre.

Nu skal du huske jeg kigger bare på hvad du skriver og derved kan det godt virke lidt hårdt det jeg skriver.
Men prøver og se realistisk på din sag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2010, 09:39   #20
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Hej Curls

Jeg kom fra revalidering over til sygedagpenge, da man endelig erkendte at jeg var for dårlig til at kunne blive revalideret. En ny arbejdsprøvning er ganske udelukket. Jeg lever nu på et minimum af ressourcer og er, som sagt, afhængig af andre for at få hverdagen til at fungere. Jeg kan ikke tåle mere pres, men har brug for en afklaring nu, så jeg kan få ro til at koncentrere mine sparsomme ressourcer omkring børnene.
Hvor lang tid skal der gå før man siger arbejdsprøvningen er forældet? Jeg var i arbejdsprøvning fra august 09 til januar 10, men var der måske sammenlagt i alt i tre uger

Hvor klager man over sygedagpenge stop? Skal man bruge en bestemt formular? Skal man skrive noget bestemt?

Tror du har en god sag!! Du har jo allerede afprøvet revalidering! Du kan skrive en klage til sagebehandleren, som har sendt dig sygedagpengestoppet. Brug overskrift KLAGE OVER SYGEDAGPENGESTOP....
Jeg hjælper gerne med at lave en udkast, hvis det er.... Du kan bare beskrive klagen med dine egne ord, hvorfor ...

De råd som MTVR1 kommer med er også fine... Prøv hvis du kan, kontakte det arbejdsprøvningsted og hør, om de har en eller nogen papirer på dig fra, da du var i arbejdsprøvning.... Det kan du bruge som dokumentation i din klage... (da den jo viser, at du ikke kan klare ret mange timer)
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogle der har sjøgrens syndrom ? mor2 Alt det andet 2 26-08-2013 12:46
sollinger ellison syndrom sushjer 1 Alt det andet 2 07-03-2011 22:22
HMS hybermobil syndrom... Susanne2412 Dit og Dat 1 09-03-2010 09:19
Inpingement Syndrom CasperR23 De Unge 9 28-09-2009 15:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension