K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2010, 16:44   #11
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Kære Maja!

Jeg forstår godt, at der er mange spørgsmål, der trænger sig på i din/Jeres situation.

Jeg har desværre ikke paragrafferne parat, men ville det ikke være muligt at undersøge det i din lokale Borgerservice/Borgerrådgiver?
jo det bliver nødvendigt på tros af at jeg har svært ved at forlade hjemmet.

men bliver nød til at få lidt klaring omkring det hele..

mener også at have læst her inde at hun kan søge om en enkelt ydelse til at etabler hende i ny bolig. for hun har ikke meget at starte op med på grund af vores dårlige økonomi..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 17:04   #12
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...men du er jo på nettet, Maja, må kunne lade sig gøre at maile dem...

Ved godt, at det ikke er så let at komme rundt, når man er fysisk begrænset.
Er selv først denne sommer kommet på nettet, hvilket er en stor hjælp i mange sammenhænge :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 17:05   #13
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af frupia1 Se meddelelser
så er det klart man som ung studerende ikke har råd til en stor lejlighed. Derfor er der studie boligere i de fleste byer. Eller man kan gå 2-3 sammen om at leje en lejlighed.

Ved ikke hvad I andre gjorde-men da jeg var ung og på su boede jeg på 1 værelse med fælles adgang til køkken og bad.
Jeg boede også som ung på værelse med fælles køkken/bad, men for det første er tingene HELT anderledes i dag, og billig-bolig-manglen katastrofal!

For det andet vil flere og flere udlejere IKKE udleje til flere studerende sammen, fordi der er mange dårlige erfaringer med stort slid på både lejligheden og forholdet til naboerne - jeg har selv prøvet det som udlejer

Så én ting er gode forslag, og muligheder i mindre byer, måske, men en anden er realitéterne i de "studie-store" byer.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 17:11   #14
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
jo det bliver nødvendigt på tros af at jeg har svært ved at forlade hjemmet.

men bliver nød til at få lidt klaring omkring det hele..

mener også at have læst her inde at hun kan søge om en enkelt ydelse til at etabler hende i ny bolig. for hun har ikke meget at starte op med på grund af vores dårlige økonomi..
www.borger.dk

find din lokale BorgerSERVICE ( den anden er til klage-hjælp)
og ring mail/til dem.

Det er normalt den samlede husstandsindkomst, der ligger til grund for boligsikringen, så korrekt, der kan ryge lidt der.

Til gengæld er det er godt kort i andre sammenhænge, at datteren sparer kommunen for stor udgift til hjemmehjælp - hvis du har en sagsbehandler, kan der argumenteres for dette hos denne.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 17:16   #15
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser

og hvor står der at det skal være en stor lejlighed.. ??? det er der ikke skrevet eller tænkt på. men en bolig hvor hun kan blive.

så hun ikke efter endt uddannelse skal ud at søge og optage nye lån til indskud igen..
Når man fraflytter én lejlighed og overholder sine forpligtelser, og selvfølgelig ikke har misligeholdt sit lejemål, så får man langt størstedelen af sit oprindelige indskud igen - hvilket man bruger som indskud i den næste bolig....måske med en lille slat oveni.

Der er altså ikke grund til at kalkulere med mange indskudslån.

Pas på ikke at blive fanget i en Domino-effekt-tankerække - (nemmere skrevet end gjort, vi har nok alle været der på et tidspunkt...)
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 17:40   #16
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
Til L.S

Nu er kollegieværelser altså også noget der eksisterer i store byer.

Hvis kommunerne hjalp studerende der hellere vlle have egen lejlighed end et værelse ,ja så var der jo ikke nogen der ville bo på kollegie.

Jeg ved godt at der er ting der har ændret sig fra da vi var unge og til nu, men en ting har ikke ændret sig - nemlig at lære sine børn at sætte tæring efter næring
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 17:57   #17
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af frupia1 Se meddelelser
Nu er kollegieværelser altså også noget der eksisterer i store byer.

Hvis kommunerne hjalp studerende der hellere vlle have egen lejlighed end et værelse ,ja så var der jo ikke nogen der ville bo på kollegie.

Jeg ved godt at der er ting der har ændret sig fra da vi var unge og til nu, men en ting har ikke ændret sig - nemlig at lære sine børn at sætte tæring efter næring
Helt enig i din sidste formaning - men realiteterne er, at der er a-l-e-n-l-a-n-g-e ventelister på alt for få kollegieværelser - derfor der er unge der "ligger i telt i Parkerne" op til Studiestart.

Du må også have set/hørt det i Nyhederne hvert år i august/september...

Jeg blev selv tilbudt penge under bordet, hvis jeg ville udleje en 2-værelses til 4 - FIRE! udvekslingsstuderende - tro mig, de ville tage imod et kollegieværelse med kyshånd!

Og det er LYSÅR siden at "kommunen hjalp nogen med boliger" - selv enlige mødre på gaden, står på egen hånd idag, da kommunerne ikke længere har PLIGT til at "skaffe boliger".

Sidst redigeret af L.S.; 31-10-2010 kl. 18:03.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 18:14   #18
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
nej kommunen hjælper ikke

og det var også derfor jeg prøvede at forklare at det er ens for alle unge. Og at jeg ærger mig når mor og datter snakker om at hun evt må droppe sin udd. For Hvad ? at komme på kontanthjælp . Det får hun jo i øvrigt ikke mere ud af.

Mine egne børn har altså også måtte knokle ved siden af studier, Min søn gjorde rent hele sommeren ved hjemmeplejen og tjente så han kunne klare det sidste år han var under udd
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 18:24   #19
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af frupia1 Se meddelelser
Og at jeg ærger mig når mor og datter snakker om at hun evt må droppe sin udd. For Hvad ? at komme på kontanthjælp . Det får hun jo i øvrigt ikke mere ud af.
Enig igen.

Skrækkeligt og fejlfokus så det batter, overhovedet at overveje at droppe et studie - fornemmer dog at emnet er ventileret på baggrund af paniktanker, fremfor som en reel mulighed.

Noget helt andet er, at jeg rimeligt ofte ser folk debattere herinde - hvor de altså har kunne finde hen, og dele informationer om mange andre ting, men når det så kommer til at sætte sig ind i helt basale og for dem konsekvensgivende forhold, som der også kan findes meget om på skrift på Nettet, ja så stopper deres evner tilsyneladende...

Gad vide hvad det mon skyldes; ren og skær angst for ting der har med økonomi at gøre?... fordi det har så enorm indflydelse på vores daglige livskvalitet?....

Sidst redigeret af L.S.; 31-10-2010 kl. 18:26.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 21:35   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Når man fraflytter én lejlighed og overholder sine forpligtelser, og selvfølgelig ikke har misligeholdt sit lejemål, så får man langt størstedelen af sit oprindelige indskud igen - hvilket man bruger som indskud i den næste bolig....måske med en lille slat oveni.
Man kan ikke forvente, at få sit indskud retur så hurtigt, at man kan bruge det til at betale indskud med i et nyt lejemål.

Lejekontrakten på det nye lejemål vil jo sædvanligvis være underskrevet inden man fraflytter det gamle lejemål.

Derudover har udlejer lov til at tilbageholde en del af indskuddet indtil varmeregnskabsåret er afsluttet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
? ang voksne hj, boende børn. susa71 Alt det andet 3 08-08-2013 15:16
førtidspensionist med hj.boende 18 årig... Misse76 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 20-06-2013 05:14
fra invalide pensionist til folke pensionist Bekymret søn Alt det andet 3 15-03-2011 22:17
Er den hjemme? boowam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 25-02-2010 19:07
K10 i Ude og Hjemme. Hejdien Dit og Dat 1 29-08-2007 19:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension