K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2011, 02:53   #21
kastor
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2011
Indlæg: 27
Styrke: 13
kastor er ny på vejen
Ups. - til TimeGuest,

Tak fordi du tænker på mit velbefindende. Som nævnt har jeg det helt fint, og slider mig på ingen måde op med henvendelser osv. Jeg er en særdeles stædig natur - ved behov vel at mærke - ser med stor alvor på politisk uvæsen - men finder også en vis "sport" i, hvis det hermed kan lykkes at gennemhulle de politiske argumenter subsidiært meget gerne at råbe medierne op, det hjælper undertiden. Jeg forventer på ingen måde, at en politiker kommer og siger: hvor har du ret, det må vi da ændre.

Det var en smutter med det manglende "afsæt" i brevet til fru Støjberg.

Hilsen fra Kastor
kastor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 07:54   #22
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Det gør mig oprigtig ondt at høre, hvilke forfærdelige og ubehagelige "oplevelser" du/i har været igennem og sender dig mange varme tanker

Håber du -trods alt- er kommet blot nogenlunde igennem, uden alt for store skader på sjælen og det glæder mig at høre, at du ikke har mistet kampgejsten for retfærdighed.

Når du nævne at du måske vil lave en gruppe for mennesker som er blevet fejlbehandlet i det danske "væsen" ja, så vil jeg da gerne være den første til at tilmelde mig, i tilfælde af, eller rettere tilmelde min mand.

Laaaang historie, hvor han også efterfølgende må leve m seriøse fysiske skader og hvor den eneste oprejsning han fik, var en udtalelse fra Patientklagenævnet: "...vi erkender at der er taget x antal prøver som IKKE er indført i journal og du kan henvende dig til ledende overlæge på afd x for at få disse indført!..." -frit oversat.

Øhhhh...NÅ! -ikke ét ord om, at da disse blodprøver IKKE blev undersøgt/kontrolleret ja, så havde det katastrofale følger for min mand, efterfølgende.

Såå...jo, kender godt deres måder at slippe for ansvaret på og føler med dig

Hold fanen højt og husk, at leve livet mens du har det
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 16:20   #23
kastor
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2011
Indlæg: 27
Styrke: 13
kastor er ny på vejen
Mange tak for din søde hilsen, Buster.
Ja det var en slem tid for min Jan. Noget bedre blev det på plejehjemmet,, jeg måtte dog dagligt være efter dem, fordi de sjuskede med stomiposer (ulækkert!!) og kateterposer, hvilket gav mange smerter, urinsvejsinfektion med flere skadestuebesøg til følge.
Her kommer så den lille positive: Efter aftale med Jan og på mit forlangende kom han i alternativ behandling efter operation, var cancer-smertefri i resten af sin tid. (havde en inoperabel svulst samt metastaser til både bughinde og lever)Ved en julefrokost kom vi til at sidde sammen med stedets fysioterapeut. Jeg fortalte hende, at Jan faktisk havde kunnet gå, hvilket hun nægtede, fordi hospitalet havde skrevet, at han var uden gangfunktion. Jan var med på at forsøge og i løbet af bare een måned med 2 -3 træninger a ca. 20 minutter kunne han selvstændigt gå flere gange rundt om behandlerbriks med støtte af højre hånd. Hvad hospitalet ikke formåede på 3 måneder. kunne lykkes på bare een måned. ER det ikke skønt

A propos medicin: lige her har jeg et notat, skrevet i forbindelse med TV2 uds. d. 11/1-11: 70.000-160.000 indlagtepatienter bliver årligt fejlmedicineret - til den nette sum af 4-6 milliarder, 3% døde.

Tankeeksperiment: tænk hvis blot halvdelen sendte klager til "papirlægerne" -så kan det jo godt være at nogen ville reagere

Et godt råd: læst GRUNDIGT indlægssedlen i jeres medicin. Der gives ofte medicin mod bivirkninger af det forvejen givne. Sig NEJ hvis I er i tvivl. De har pligt til at give informeret samtykke både hos egen læge og på hospitalet, og det skal stå i journalen.. Det kan være af afgørende betydning i en eventuel klagesag!!
Endnu en gang tak for søde tanker, Buster.
Hilsen Kastor


Hilsen Kastor
kastor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 08:06   #24
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej herinde

Vil lige gøre opmærksom på flg. korte del af programmet orientering fra DR, P1, hvor Kent Kristensen, Ph.d., sundhedsjura, adjunkt, Syddansk Universitet kommer frem til den nemme konklusion på at løse problemet omkr. lægekonsulenters rolle i SDP-sager, som nu har stået på siden 1998:

nemlig at ophæve flere mininsters orienteringsskrivelser over tid til lov

Hør udsendelse via dette link: http://www.dr.dk/P1/orientering/inds...0715_1_1_1.htm

ps: mener selvfølgelig opløfte til lov og ikke ophæve. Sorry.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 13:12   #25
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af kastor Se meddelelser
Tak fordi du tænker på mit velbefindende.
Jeg prøver også generelt på at være et flinkt menneske - vel at mærke hvor det er på sin plads! ... og det er det jo lige i kontekst ;-)


Citat:
Som nævnt har jeg det helt fint, og slider mig på ingen måde op med henvendelser osv. Jeg er en særdeles stædig natur - ved behov vel at mærke - ser med stor alvor på politisk uvæsen - men finder også en vis "sport" i, hvis det hermed kan lykkes at gennemhulle de politiske argumenter subsidiært meget gerne at råbe medierne op, det hjælper undertiden. Jeg forventer på ingen måde, at en politiker kommer og siger: hvor har du ret, det må vi da ændre.
Du burde slå dine pjalter sammen med: Jytte Hestbech [1] :-)


[1] http://www.jyttehestbech.dk/
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 13:42   #26
kastor
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2011
Indlæg: 27
Styrke: 13
kastor er ny på vejen
til TimeGuest,
Kender udmærket til Jytte Hestbæk og hendes trængsler, men hvorfor skulle jeg dog slå mine pjalter sammen med hende????????????????

Kastor
kastor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 13:48   #27
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af kastor Se meddelelser
Kender udmærket til Jytte Hestbæk og hendes trængsler, men hvorfor skulle jeg dog slå mine pjalter sammen med hende????????????????

Kastor

Den korte:
------------

Fælles kamp imod uvæsnet ... ?


Den lidt længere:
--------------------

Det er substantielt det samme I kæmper imod: afsættet for "lægekonsulenternes" (de såkaldte: "papirlægers") virke.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 23:23   #28
kastor
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2011
Indlæg: 27
Styrke: 13
kastor er ny på vejen
Hvis jeg ikke tager så gruligt fejl, vil jeg mene, at det substantielle er, at VI alle ved fælles hjælp - forsøgsvis - ud fra egne "oplevelser" i sagsbehandling med papirlæger, bidrager med de oplysninger, store som små for at komme videre. Med ordkløveri kommer man næppe nogen vegne.
Kastor
kastor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 22:06   #29
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Så kom der svar på min skrivelse;

Citat:
Lena Michelsen






Du har den 1. juli og 19. august 2011skrevet til beskæftigelsesministeren om lægekonsulenternes rolle og beføjelser i sociale sager.

Da der er udskrevet valg til Folketinget besvares dine henvendelser på embedsmandsplan af Pensionsstyrelsen, som dog alene kan besvare den del, der vedrører faktuelle oplysninger.

I dine henvendelser har du henvist til de drøftelser, der i 2005 var mellem Socialministeriet og Ombudsmanden om de orienteringsskrivelser om lægekonsulenter, som ministeriet havde udsendt.

Pensionsstyrelsen kan oplyse, at det som Ombudsmanden dengang fandt det uheldigt var, at afgrænsningen af lægekonsulentens funktion, som den var formuleret i vejledningen, ikke havde hjemmel i lov. Efter Ombudsmandens opfattelse, måtte det forvaltningsretlige udgangspunkt, om at det er borgmesteren, der gennem sit ledelsesansvar leder og fordeler arbejdet, fastholdes. Ministeriet erklærede sig enigt i dette og ændrede i samarbejde med Ombudsmanden formuleringerne i vejledningen.

Den ændrede formulering fremgår af vejledningen til pensionsloven fra 2007, som har dannet baggrund for den nye orienteringsskrivelse om lægekonsulenter, som blev udsendt til landets kommuner i juli måned i år. Skrivelsen har nr. 9267 af 4. juli 2011, og kan findes i Retsinformation.

Den opdaterede og præciserende orienteringsskrivelse indeholder vejledende retningslinjer for kommunernes inddragelse af lægekonsulenter i sociale sager, men har ikke juridisk bindende karakter som love og bekendtgørelser.

Da de øvrige spørgsmål og tilkendegivelser i dine henvendelser vedrører politiske spørgsmål, må Pensionsstyrelsen henvise dig til eventuelt at rette fornyet henvendelse derom efter valget.


Venlig hilsen


Margrethe Martensen
Fuldmægtig
Jf. Inger Støjbergs kommentar til samrådet må det vel betyde, at Inger Støjberg FINDER situationen uholdbar
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Social- og integrationsministeriet svar til Ombudmanden omkr. lægekonsulenters rolle gunvor Lægekonsulenternes Rolle 0 18-03-2012 12:22
Samråd: lovgivning af lægekonsulenters rolle gunvor Lægekonsulenternes Rolle 1 11-01-2012 11:56
Samråd Lægekonsulenters rolle NPH Det er da strengt ! 2 30-07-2011 12:29
Politikerne på Chr.borg enige: de vil ikke udsættes for egen medicin gunvor Politik og Samfund 17 21-12-2010 18:26
Lægekonsulenters rolle i pensionsansøgning? Jytte Bøje Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 22-12-2009 21:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension