K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2012, 19:42   #1
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Militært isenkram er tilsyneladende vigtigere end mennesker uden for arbejdsmarkedet

Som flere nok har hørt efterhånden, så bliver der sløset rigeligt med pengene i forsvaret. Faktisk så meget, at de besparelser på 3 mia. der går ud over os uden for arbejdsmarkedet kunne være undgået. Blot ved, at gennemgå forsvarets udgifter med en tættekam.
Men nej, hellere vælge den lette løsning og sminke det op som om man prøver på, at hjælpe folk i arbejde (inklusive os der netop IKKE kan arbejde, uanset hvor meget pisk vi får - eller måske rettere med mindre man er villig til, at bruge endnu flere penge på de rette omgivelser).

Rapport: Forsvaret sløser milliarder væk
http://www.information.dk/telegram/311234
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 20:30   #2
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Jamen, GentleGiant, forsvaret er jo en kæmpe arbejdsplads, men masser af folk, der laver noget for pengene, så selvfølgelig skal de da have dem... Vi ftp'ere yder jo ikke noget, men ligger kun til last. Og frem for alt: vi brokker os ikke - og har ingen kanoner...!
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 13:58   #3
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Dog skal man også lige passe på med at bruge alle de penge der bliver snakket om her.
Vi sender stadig folk til Afghanistan uden skudsikre veste fordi der ikke er penge til dem...
En del af lønstigningerne dækker jo også over alle de folk der har fået tillæg for deres udsendelser.
Så jo der er mulighed for at spare nogle penge rundt omkring man skal bare huske at forholde sig lidt kritisk til nogle af tallene. Som altid kan sandheden jo fremstilles på mange måder.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 15:19   #4
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Vi skulle have trukket os ud af Afghanistan for mange år siden , så var det problem løst.
Langt hovedparten af befolkningen så hellere vores hæl end vores tå.

Når danske politikere og soldater påstår andet , taler de efter min overbevisning mod bedre viden.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 16:12   #5
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Jo men ved at tage for tidligt ud risikere du bare at gøre situationen dernede værre end den var inden invasionen.
De vil nok også hellere have danske soldater end amerikanske.

Det hele hænger jo på om man synes invasionen var en god ide. Nu er det så sket og vi var med til det så kan man jo kun prøve at hjælpe dem med at få styr på tingene igen.
Der er også mange steder i landet hvor folk har fået det bedre.

Jeg kan kun sige at jeg er ikke tilhænger af at lade folk sejle i deres egen så når de har brug for hjælp. Slet ikke når vi har været med til at skabe problemerne. Så er det for mit vedkommende ligegyldigt hvor de er eller kommer fra.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 18:15   #6
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Som det også står i artiklen, så er en meget stor del af de udgifter der kan spares af materiel art (og her tvivler jeg på, at der snakkes om skudsikre veste til udsendte soldater).
Herunder bl.a. mindre nyindkøb af nyt materiel. Ligesom det "civile" Danmark har været ramt af diverse materielskandaler, læs: IC4, så har militæret også været det.
Derudover kan man altid diskutere nødvendigheden af diverse indkøb (nye fly osv.), men det har jeg argumenteret for i en tidligere tråd, så det vil jeg ikke komme ind på her.

Mht. udsendelsen til Afghanistan (og Irak)...
Ja, jeg er af den mening, at det skulle vi have holdt os ude af, men sket er jo sket (har bl.a. også mistet en ven og tidligere elev på den bekostning ).
Men rent udgiftsmæssigt, så er der ingen sammenhæng i, at hjælpe en befolkning, hvor størstedelen stadig ikke vil have vores hjælp. Vi kan ikke tvinge demokrati ned over hovedet på folk, det er noget der skal komme indefra. Det lyder hårdt, og jeg er også blødende humanist, men vi kan ikke gøre en forskel før de selv vil det. Hvis det var tilfældet var jeg helt og aldeles bag at hjælpe dem med, at opbygge et bedre samfund.
Så vi bruger en hulens masse penge til ingen verdens nytte og udsætter unge soldater for krig og ødelæggelse. Og så kan vi ikke engang finde ud af, at tage os ordentligt af dem når de kommer hjem fra en situation vi har sat dem i (jo jo, det er frivilligt at tage derned, men hele baggrunden ligger for "vore" fødder). Så vi bruger en masse penge, men kun halvt når det virkeligt gælder.
Nej, lad os spare de penge (eller rettere, omfordele dem) og trække os ud hurtigtst muligt.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 21:13   #7
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Jo men for at vende tilbage til mit oprindelige indlæg så mener jeg bare man skal passe på med at sælge skindet før bjørnen er skudt.
Selvfølgelig kan der spares penge men for at kunne få det fulde udbytte af de penge skal der også ændres på den danske udenrigspolitik. Den meget aktive udenrigspolitik der har været ført de seneste år koster mange penge.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 21:39   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg vil kun lige sige at der sendes ingen soldater til Afghanistan uden skudsikker veste. Det skulle da lige være hvis soldaten selv har smidt den væk under vejs de nærmes med i håndbagagen .

pasonligt ville jeg ønske ud sendte soldater langt bedre grej når de på job end de har i dag.

Hvad jeg ved om lige Afghanistan er at de er både for og i mod Soldaterne er der.Man skal så være opmærksom på hvem der svare hvad,da alle ikke har det samme ud af at de er der .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2012, 00:18   #9
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Nej de sendes kun af sted uden de keramiske plader der skal i. Der har også været store problemer med at få dem udskiftet dernede efter de er brugt.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2012, 00:48   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Keramiske plader - lyder som noget komfur af en art

Busted - jeg ved mere om mad end militær.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Genoptræning til arbejdsmarkedet... Chas Alt det andet 5 17-02-2012 23:39
sygedagpenge stop 3 uger tilbage i tiden uden partshøring og uden afgørelse Miz Alt det andet 5 20-10-2010 19:26
Opgivet arbejdsmarkedet Mr x Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 19-05-2010 09:17
Straf for at blive på arbejdsmarkedet zuza Politik og Samfund 1 14-01-2008 15:39
Tættere på arbejdsmarkedet zuza Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 3 21-07-2007 15:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension