K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2012, 11:05   #1
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Manglende henvendelse fra sagsbehandler

Min mand har en sagsbehandler som absolut ej er den hurtigste til at reagere, tværtimod..... Hun besvarer ej mails og at forsøge at booke et møde er TOTALT umuligt. Mail sendt tirsdag 11. sept med anmodning om sagsakter er der ingen reaktion på. Mail sendt torsdag 13 sept med ønske om at booke et møde er ej besvaret.... Ringede i går 17. sept og forsøgte at booke et møde og det var forgæves... Hun ville ringe tilbage.... og gæt Det har hun selvfølgelig ej gjort.... Hvad f***** skal man gøre? Bevare tålmodigheden og blive endnu mere frustreret eller hvad? Er vi urimelige i at få hende i tale?

mvh en frustreret Susanne
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 11:23   #2
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Har i udfyldt den aktindsigt som er her på siden?
Hun skal jo give svar inden 10 dage på aktindsigten.

Jeg havde anmodet om at skifte rådgiver.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 11:45   #3
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Jeg

ville tage kontakt til vedkommens teamleder eller hvad det nu kaldes i kommunen - og så fortælle hvordan det står til.

Sørg for et mail program hvor man kan sætte flueben i ....kvittering for læst / modtaget mail...så kan de nemlig ikke komme og sige de ikke har fået mailen.

Og man har på skrift at vedkommende har både modtaget OG læst den mail man har sendt.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 11:46   #4
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hvilket mailsystem henviser du til #3 ?

Det kunne jeg da få gavn af.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 12:02   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Man bør ikke skrive direkte til sagsbehandleren.
Denne kan være syg, være på kursus eller ikke arbejder der mere.
Det er bedst at sende til jobcentrets hovedmail.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 12:47   #6
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Jeg bruger

den mail inde på jubii ....... men der er andre som også kan bruges....
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 13:50   #7
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Kommunen har 10 dage til at svare på en skriftlig henvendelse ifølge forvaltningsloven.
Hvis de ikke svare skal du jo klage over at de ikke overholder det.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 13:56   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tob Se meddelelser
Kommunen har 10 dage til at svare på en skriftlig henvendelse ifølge forvaltningsloven.
Hvis de ikke svare skal du jo klage over at de ikke overholder det.
Kan du henvise præcis til hvor der står om 10 dage til besvarelse af en mail? Du mener måske mere aktindsigt? Så er det korrekt - 10 dage.

Mange steder har de en intern regel om at det er en god idé at besvare henvendelse på hvad som helst inden 10 dage, men som lov og paragraf mener jeg personligt ikke står nogen steder. Men ja det er en god forvaltningsskik at besvare spørgsmål og rådgive folk - uanset hvad.

Man må lige tænke på, at sagsbehandlere HAR travlt.
Hvis det er noget, som haster at få svar på, så må man vel ringe, så får man måske svar med det samme....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 15:18   #9
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Kan du henvise præcis til hvor der står om 10 dage til besvarelse af en mail? Du mener måske mere aktindsigt? Så er det korrekt - 10 dage.

Mange steder har de en intern regel om at det er en god idé at besvare henvendelse på hvad som helst inden 10 dage, men som lov og paragraf mener jeg personligt ikke står nogen steder. Men ja det er en god forvaltningsskik at besvare spørgsmål og rådgive folk - uanset hvad.

Man må lige tænke på, at sagsbehandlere HAR travlt.
Hvis det er noget, som haster at få svar på, så må man vel ringe, så får man måske svar med det samme....
Ja ja de HAR travlt men at ringe kan jo ikke en gang frembringe et svar
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 16:32   #10
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Kan du henvise præcis til hvor der står om 10 dage til besvarelse af en mail? Du mener måske mere aktindsigt? Så er det korrekt - 10 dage.

Mange steder har de en intern regel om at det er en god idé at besvare henvendelse på hvad som helst inden 10 dage, men som lov og paragraf mener jeg personligt ikke står nogen steder. Men ja det er en god forvaltningsskik at besvare spørgsmål og rådgive folk - uanset hvad.

Man må lige tænke på, at sagsbehandlere HAR travlt.
Hvis det er noget, som haster at få svar på, så må man vel ringe, så får man måske svar med det samme....
Nej jeg mener ikke kun aktindsigt. Jeg kender ikke paragraffen da jeg har det fra en bekendt i en kommunal forvaltning. Dog skal jeg ikke kunne udelukke at sagsbehandlere kan være undtaget på en eller anden måde.

Har lige kigget den igennem og kan ikke lige finde de 10 hverdage, men denne del bliver vidst ikke overholdt når sagsbehandleren ikke svare.

§ 7. En forvaltningsmyndighed skal i fornødent omfang yde vejledning og bistand til personer, der retter henvendelse om spørgsmål inden for myndighedens sagsområde.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Manglende henvendelse fra kommunen!!! Angel86 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 19-06-2011 22:04
Borgmester sletter min henvendelse!!! akizuri Det er da strengt ! 11 17-03-2009 10:34
Henvendelse fra QTV klarkurs Alt det andet 4 21-10-2008 22:26
Henvendelse fra skrivende journalist klarkurs Alt det andet 0 16-10-2008 15:12
3.sygemelding - hvad nu? Manglende sagsbehandler mille99 Spørgsmål ang fleksjob 16 07-04-2006 12:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension