K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-09-2012, 16:23   #1
mortilm
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Lokation: østjylland
Indlæg: 38
Styrke: 14
mortilm er ny på vejen
smertestillende medicin

Kan kommunen tvinge en til at blive øget i smertestillende medicin for at kunne holde til en arbejdsprøvning/ praktik.. ??

" Alle behandlingsmuligheder skal være udtømte" og det er de. Der er intet mere at gøre rent operations-mæssigt eller genoptræningsmæssigt.
Men er smertestillende en behandling ? Som jeg ser det er det blot symptom-lindrende.
Der tages i forvejen noritren, mandolgin, mandolgin-depot, saronten og alm pamol, men det er bare ikke godt nok for at kunne holde til arbejdsprøvningen,- smerterne er til at holde ud når der blot bliver nusset rundt herhjemme..

Skal der virkelig hældes mere smertestillende på for at holde til en arb-prøvning ??

Endnu mere smertestillende vil måske sløve endnu mere,- og hvad så med at køre bil til og fra arbejdsprøvning osv ? Der er i forvejen røde trekanter på en del af den medicin der tages..
mortilm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2012, 16:46   #2
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Jeg ville snakke med den læge der står for din smertestillende om det. Det er dem der har uddannelsen i det. Ikke sagsbehandleren.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2012, 20:31   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
De kan ikke tvinge piller i halsen på dig hvis du ikke vil,og sagsbehandleren må ikke sige du skal tage flere piller,de kan godt sige/spørge om det kunne være en mulighed?

Medicin er noget kun du og lægen samme finder ud af,hvad du kan have gaven af.

Jeg har selv brug for ekster smerte stillende under arbejds prøvninger,men jeg vil ikke øge forbruget dagligt.
Udelukkende fordi arbejdsprøvningen skal tilrette lægges så man kan holde til det i længten jo,vi har nogle hensyn det skal tilgodeses,så du skal selv sige til og fra når der er brug for det.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2012, 20:43   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
I min forrige arb.prøvning øgede jeg min medicin i en meget kort periode, udelukkende for at kunne sige, at det var afprøvet, og for at kunne fortælle om konsekvenserne, som jeg udmærket kendte i forvejen.

Hvis jeg øger mit smertestillende, så går jeg rundt som en zombie, og er ikke til en ski'.

De fleste af os har jo nok prøvet at øge vores smertestillende, oftest fordi vi er kommet til at spænde buen lidt for hårdt, så vores smerter er blevet værre end sædvanlig, og derfor kender vi konsekvenserne.

Jeg går ud fra, at du allerede skriver dagbog under din arb.prøvning.
Så kan du evt. gøre det, at du (selvfølgelig i samråd med din læge) øger din medicin i en meget kort periode, så du kan skrive i dagbogen hvad resultatet er.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor mange er berørt af fjernelse af tilskud til meget stærk smertestillende medicin lillespir Alt det andet 4 23-04-2013 19:33
Smertestillende medicin mawebbro Dit og Dat 18 06-03-2013 11:59
Til jer der er ordineret stærk smertestillende medicin. phhmw Alt det andet 1 12-02-2012 13:44
Smertestillende... Susanne2412 Dit og Dat 6 28-04-2011 07:39
smertestillende medicin baldur Dit og Dat 5 30-10-2008 09:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension