K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-08-2012, 15:47   #11
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Citat:
Lad være med, at tage telefonen når hun ringer.
Halvdelen af gangene har jeg nu også fået brev med sygedagpenge stop med en eller anden begrundelse SB nu lige har fundet på. Når jeg så skriver til dem får jeg at vide at det må være en fejl, det vidste de ikke, eller lignende.

Men jeg tror også jeg har travlt næste gang hun prøver at ringe så hun får lov at sende en mail. Så er det i hvert fald nemmere at dokumentere hvad der forgår.

Citat:
Hej Tob,

Din sagsmishandler udelukker åbenbart alle andre muligheder end en raskmelding. Det gør de jo nærmest pr automatik.

Men hvordan ser du egentlig selv på din situation ?
Revalidering, fleks, pension, eller noget helt andet ?

Knopf......
Ja det var noget hun slog fast på det første møde jeg havde. Egentlig utrolig hvor hurtigt de kan afgøre arbejdsevnen.

Er pt. næsten igennem alt hvad lægerne kan finde på af behandling. Alt sammen uden effekt. Så mit bedste bud er nok FTP eller måske mere sandsynligt et af de nye håbløse flexjob på et par timer om ugen.

Citat:
jeg er ked af og oprørt over så mange f.eks herinde har problemmer med deres sb-er..jeg nægter at tro,de tager den uddannelse for at lyve,snyde og bedrage..og sådan føles det jo..er det mon fordi de er pressede og ikke ka følge med og ikke føler de ka få lov at gøre det de virkelig gerne vil pga pres oppe fra el.er det fordi det kommer til at hænge det hele ud af halsen på dem..jeg synes det er forfærdeligt det er sådan og jeg tænker hvordan en sb har det når de går hjem fra arbejde..
Jeg gad også godt vide hvad der får hvad jeg går ud fra er normale mennesker til at opfører sig på den måde.
Jeg er i hvert fald ikke misundelig på dem. Jeg tror ikke jeg kunne arbejde på den måde.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 17:23   #12
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser

jeg nægter at tro,de tager den uddannelse for at lyve,snyde og bedrage..
Tja, uddannelse inden for det område er der nødvendigvis ikke tale om . I min kommune er stort set ingen af sb'erne på jobscentret uddannede socialrådgivere, men fx kontorassistenter, murere etc. De fleste af de socialrådgivere, der engang var der, er forlængst flygtet til jobs, hvor de har mulighed for at hjælpe mennesker.
Jeg har flere gange lagt mærke til jobopslag til jobkonsulent i min kommune - her kan man komme direkte fra gaden . Der kræves ingen forudsætninger af uddannelsesmæssig art...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 20:35   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tob Se meddelelser
Så er det i hvert fald nemmere at dokumentere hvad der forgår.
Lige præcis.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2012, 12:18   #14
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Min sagsbehandler er åbenbart ikke meget for at komme med hendes interessante bemærkninger på skrift.
Fik endnu en opringning i dag. Denne gang mente hun at min tilstand var stationær og behandlingsmulighederne udtømte så jeg skulle raskmeldes... Da jeg så siger at det kan jeg jo ikke da min tilstand er uændret så vil jeg jo ikke samarbejde...
Et andet godt argument hun kom med var at jeg jo ville miste tilknytningen til arbejdsmarkedet ved at være sygemeldt. Man er da ikke sygemeldt fordi det er sjovt.

Intet af dette hjælper da mig når jeg stadig er i samme situation som da jeg blev sygemeldt og jeg har været til alt hvad kommunen og mine læger har forslået så kan ikke helt forstå at jeg ikke samarbejder.

I det mindste kan jeg grine lidt af hendes vrøvl
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2012, 14:30   #15
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tob Se meddelelser
Min sagsbehandler er åbenbart ikke meget for at komme med hendes interessante bemærkninger på skrift.
Fik endnu en opringning i dag. Denne gang mente hun at min tilstand var stationær og behandlingsmulighederne udtømte så jeg skulle raskmeldes... Da jeg så siger at det kan jeg jo ikke da min tilstand er uændret så vil jeg jo ikke samarbejde...
Et andet godt argument hun kom med var at jeg jo ville miste tilknytningen til arbejdsmarkedet ved at være sygemeldt. Man er da ikke sygemeldt fordi det er sjovt.

Intet af dette hjælper da mig når jeg stadig er i samme situation som da jeg blev sygemeldt og jeg har været til alt hvad kommunen og mine læger har forslået så kan ikke helt forstå at jeg ikke samarbejder.

I det mindste kan jeg grine lidt af hendes vrøvl
Det bedste råd jeg kan give dig, er at du ikke taler i telefon med din sb.
Har du ikke nummerviser på din telefon?
Hvis hun ringer fra hemmeligt nr, og du derfor alligevel tager den, kan du jo lade som om, du ikke kan høre hende, eller som andre har været inde på, sige at du desværre ikke har tid til at tale med hende, men at hun kan sende en mail, som du svarer på så hurtigt som muligt
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 09:07   #16
Kid2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
Kid2 er ny på vejen
Hej Tob.

jeg har fået at vide at en sagsbehandler bliver målt på hvor mange sager de afgør om måneden. Så måske hun prøver at få ud af systemet eller lignende så hun kan lave et flueben ud for dig.
Skod hvis det er sandt, for det gør jo at mange sager ikke bliver sagsbehandlet ordentligt, men bliver derimod hastet igennem bare fordi sagsbehandleren prøver at ligge så højt på en eller anden hitliste.
Kid2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 13:24   #17
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Citat:
Det bedste råd jeg kan give dig, er at du ikke taler i telefon med din sb.
Har du ikke nummerviser på din telefon?
Hvis hun ringer fra hemmeligt nr, og du derfor alligevel tager den, kan du jo lade som om, du ikke kan høre hende, eller som andre har været inde på, sige at du desværre ikke har tid til at tale med hende, men at hun kan sende en mail, som du svarer på så hurtigt som muligt
Ja men denne gang synes jeg nu mest hun var lidt komisk at høre på da hun ikke havde nogle reelle argumenter. Det endte også bare med at vi aftale at skulle have et møde angående noget praktik eller lignende (mit forslag: arbejdsprøvning).

Citat:
Hej Tob.

jeg har fået at vide at en sagsbehandler bliver målt på hvor mange sager de afgør om måneden. Så måske hun prøver at få ud af systemet eller lignende så hun kan lave et flueben ud for dig.
Skod hvis det er sandt, for det gør jo at mange sager ikke bliver sagsbehandlet ordentligt, men bliver derimod hastet igennem bare fordi sagsbehandleren prøver at ligge så højt på en eller anden hitliste.
Jeg er da også helt sikker på at det er en af de ting de bliver bedømt på. Det er bare en skam at man ikke kigger på folks helbred/arbejdsevne når sagsbehandlerne skal bedømmes. Det ville måske få dem til at agere lidt mere humant.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 13:38   #18
Kid2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
Kid2 er ny på vejen
hej Tob.

ja det er forfærdeligt hvis det er sådan tingene hænger sammen.
Kender en som lige er blevet uddannet socialrådgiver, og hun vil ikke arbejde i kommunen, for der føler hun ikke at hun kan hjælpe ordentligt, men snarere være med til at folk får det værre. Det kan hun have ret i.
Har også lige hørt fra en anden socialrådgiver, at en person kan tage et weekend kursus, hvor man lærer lidt om sygedagpenge regler osv. og om mandagen kan man så søge job som sagsbehandler.
Det er godt nok tankevækkende. Garanteret der er mange syge mennesker som ikke får en ordentlig sagsbehandling p.g.a sådan en fremgangsmåde.
Kid2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 13:39   #19
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja et godt samarbejde og accept mellem parterne er guld værd.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt til dem der vil vide lidt mere om merudgifter Pyt Den nyttige viden vi alle har 5 13-08-2014 11:28
Lidt random brok over kommune og læge... Gerbilwoman Alt det andet 15 10-02-2012 08:06
brok pension og sporgsmaal omar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 15-03-2010 16:40
kun lidt brok samt en lille fortælling mc07 Dit og Dat 5 16-08-2009 11:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension