K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2012, 19:41   #1
mor33
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
mor33 er ny på vejen
Sag hos Ask

Hej Hopper lige med på her, kunne også bruge et svar
Min historie April 2010 blev jeg overfald i min arbejdstid som er journaliseret som Blufærdighedskrænkelse v. beføling forøvet.Der blev meldt til politi med det samme og Arbejdsgiver meldte også som arbejdsulykke. Fik ikke tilbudt om spykologhjælp, bad heller ikke selv om det, man tror jo man er stærk.Man tog på arbejde som man plejer, men inderst inde er man sk.....bange og narvøs, 5 mdr. senere fik jeg hjertebanken kom til læge fik udstedt Betablokker som tages efter behov.forskellig symtomer kom snigende har været til utalllige af undersøgelse, for hjerte , blod , urin. Men fik at vide alt prøver var normal.Forsikringselsskab har på det tidspunkt henlagt sagen da det mener at jeg ikke har fået følger efter den skade, men jeg skulle kontakte dem igen hvis jeg får blivende følger. Jeg fortsatte mit liv i en anden by og håber på at tingene nok vil gå. Jeg blev selvstændige i 7 mdr som medejer af cafe, men symtomer blev værre og solgt hermed min andel videre.Jeg gik hjemme i 3 mdr, hvor jeg kun lå i sengen, kunne ikke gå ud uden at bleve svimmel og .April 2012 prøvede jeg at komme i arbejde med 33 timer om ugen, jeg nåede kun og være der i 2 mdr og blev fyret pga. muligvis nedskærninger. Jeg gik på kontanthjælp da jeg ikke har a kasse og opfylder heller ikke betingelser for at få sygedagpenge. Samtidige fik jeg tilbudt nye job med fuldtid, men jeg blev så syg og her blev jeg sygemeldt.Alt blev sort jeg fik PTSD her kom alle symtomer frem på fuldtryk og reglmæssigt. Jeg har Posttraumatisk stress syndrom. Her fandt jeg ud af at de må stamme fra overfald tilbage i april 2010. Alt den tid havde jeg troet at jeg måske havde et eller andet sygdom, Jeg har været indlagt, og tit havde rendt til læge og lægevagt og taget prøver utallige gange uden at man fandt noget. Jeg søger nu erstatning og sag er underbehandling hos ASK. Jeg ved det tager lang tid inden der kommer en afgørelse fra ASK. Er der nogle der ved hvordan min chance er her, har så tit hørt om afslag. Jeg er fortsat sygemeldt og modtager stadig kontanthjælp. Ligenu er toppen af bjerget, jeg forventer ikke at bleve rask ligenu og lige her, jeg vil ikke presse mig selv længere, det har jeg gjordt så længe og symtomer blir værre. Jeg håber det bedste for alle her i K10
mor33 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2012, 04:41   #2
alarm
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 12
Styrke: 14
alarm er ny på vejen
Hej mor 33

Ked af at høre om din situation og du har rendt sådan rundt i systemet.
Du skriver du har PTSD ?? Hvis det er velbegrundet og du har været i behandling og diagnosen er fra psykiater så burde den bare køre som den bør
alarm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2012, 11:26   #3
mor33
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
mor33 er ny på vejen
PTSD

Hej Alarm

Tak for dit svar, jeg så dit indlæg en anden sted hvor du sagde du også har PTSD. Hvor lang tid tager det før man er hel fri for den. Jeg har alle symtomer nu , heldigvis jeg har ikke selvmordstanker, men tit kun en tanke om at forsvinde, at man ikk er her man er væk. Jeg skader ikke mig selv. Problem er bare at jeg ikke kan styre det symtomer som kommer og går af sig selv, men nogle symtomer er meget ubehageligt. Ligesom man har 2 sider af selv, den ene side ved man at man ikke er tosse, den anden side den har jeg svært ved at styre når symtomer melder sig, som om hjerne den frigiver et eller andet der gør . man føler sig utilpas, angst osv. også ligger man ned og håber symtomer forsvinder. Men har også fundet ud af symtomer ligner det som man blever udsat for overfald. Som om undervidsthed har gemt det et eller andet sted i kroppen. Tænk at jeg kun blev udsat i 15 min og det har givet mig så meget bøvl og ballade med fysisk og psykisk. Jeg tænkt bare på dem som blever udsat meget groft overfald.hvor de mister deres legeme og alle de soldater som er udsendt, jeg synes det er synd for dem, vi er alle mennesker bange for at dø selvom det er naturligt, men man vil jo ikke dø på den måde. Jeg føler virkeligt med alle dem der har PTSD. Nu ved jeg at det er et helved. Nogle gange føler man bare man er ved at bleve sindsygt og ved at dø og alt muligt. Man skal ikke overser chok tilstand, men det var svært at vide det mens man blev udsat. Man kan jo ikke vide at man senere kan få PTSD. Derfor mange inkl. jeg har prøvet at fortsætte liv som om intet var sket. indtil man bryder total sammen.
mor33 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2012, 23:06   #4
alarm
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 12
Styrke: 14
alarm er ny på vejen
Hej mor 33...

PTSD forsvinder desværre ikke for mit vedkommende men alt afhængig af hvornår det opdages og rette behandling startes kan der være gode udsigter... Og ja indtil man lærer sin krop og dens reaktioner at kende, kan der være noget kaotisk... Kan klart anbefale mindfullness, kropsterapi. O lign. Og lade være at presse dig selv så fremt det er muligt... Er du i nogen behandling ??
alarm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 01:58   #5
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Hvis du skal have erstatning for tabt erhvervsevne så skal erhvervsevnen jo helst være afklaret. Det kan nogle gange tage noget tid. Dog er der i visse tilfælde mulighed for at få en midlertidig afgørelse.
Hvis din arbejdsevne ikke er permanent nedsat får du oftest kun mengodtgørelse.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2012, 20:33   #6
mor33
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
mor33 er ny på vejen
Hej så er jeg tilbage igen. Det er trist at høre at PTSD ikke er så nem at have det med at gøre, jeg er i øjeblikket i behandling hos cektos psykologฺ. Og jeg har mediteret næsten hverdag i 7 år 1 time til 3 timer men det kan ikke stoppe det fysiske symtomer som kommer automatisk. Jeg har gjordt alt for at bleve frisk spiser sund går tidligt iseng drikker ryger og meget positive tanker men det forskellige symtomer kommer og går som den vil. Der er gået koks i kroppens nervesystem tror jeg. Ask har fornylig bedt om mit journal fra min læge fra den gang jeg gik til læge med mit problem om hjertebanken. Men jeg synes nogle af deres spørgsmål til min læge er for mærkeligt, men jeg ved ikke om det er lægesprog. Jeg tager bare som det kommer. Jeg har ikke overskud til alle det texter og papir. Er der nogle der ved om man får noget at vide når der er gået 3 mdr. Anerkendelse osv. Jeg har ikke søgt om bestemt erstatning. Jeg sendt bare min sag ind også kan de bedømme om hvad jeg kan få eller afvist. Jeg fik min første symtomer 5 mdr og 24 dage efter overfaldet men på det tidspunkt vidste jeg ingen ting om Ask forsikring eller sygdom eller hvad det går ud på, men jeg kan nu se i regler at man skal have symtomer inden der er gået et halv år, hvor jeg synes det er uretfærdigt for andre, fordi jeg ved at for mange dukker symtomer først op efter nogle tid ,og det værste er alt den tid vidste man ikke at man er ved at få PTSD indtil man er bukket hel under og hverken læge eller sygehus kan finde svar på blodprøve eller røngentbilled. Jeg fik oplevet alle symtomer fra PTSD liste men mit valg ligenu er at accepteret dens symtomer selvom det er mega ubehageligt. Jeg føler med alle der har det svært psykisk. Jeg håber det bedste for alle her inde.
mor33 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 10:54   #7
Vipse
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2011
Indlæg: 14
Styrke: 14
Vipse er ny på vejen
Jeg føler med dig

Jeg har PTSD efter min egen læges, arbejdsmedicinsk institut, 2 psykologer og 2 forskellige psykiateres mening. Jeg har fået det efter nogle traumatiske hændelser på min tidligere arbejdsplads.
Desværre har jeg ingen fysiske beviser eller vidner på den mest alvorlige hændelse, så derfor har jeg "kun" fået anerkendt alvorlig belastningsreaktion og depression som arbejdsskade. Jeg har fået mén-erstatning og tab af erhvervsevne-erstatning. Det tog 2 ½ år fra start til slut hos ASK og der er MANGE undersøgelser og MANGE papirer der skal indsendes så du skal være tålmodig !

Heldigvis blev din hændelse politialmeldt og din arbejdsgiver anmeldte den som arbejdsskade.

Jo længere tid der går og jo flere undersøgelser og papirer ASK forlanger, jo bedre ser din sag ud, for det koster kassen for dem at hente de forskellige speciallæge udtalelser og det betaler de kun, hvis der er mulighed for en anerkendelse !!

Hvis det er et rent afslag, så kommer det efter 3 mdr.....hvis ikke, så får du et brev, hvor de gør opmærksom på, at sagen endnu ikke er afgjort og de arbejder videre på den.....det er positivt !!

PTSD er ikke nemt at leve med, desværre

Men du kan gøre noget selv også

Mindfullness (en form for meditation/afslapning) synes jeg er rigtig godt og MASSER af motion.....helst sammen med andre......har hjulpet mig rigtig meget !
Det værste du kan gøre, er at isolere dig fra andre mennesker.
Jeg fik bugt med angstanfaldene ved at træne i et fitnesscenter og gå til vandgymnastik på et lille hold i den lokale svømmehal. I starten var jeg rædselsslagen konstant, men stille og roligt fik jeg hjernen til at slippe angsten, så jeg kunne slappe af og nyde samværet med andre.

Jeg håber, at du kan bruge mine erfaringer lidt og jeg krydser finger for, at du får det bedre og at din sag bliver anerkendt så du i det mindste får økonomisk kompensation for de lidelser du gennemgår.....selvom penge ikke er alt, så kan de trods alt hjælpe med at holde sammen på det hele, så man ikke skal spekulere på det også !

Vipse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 12:20   #8
mor33
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
mor33 er ny på vejen
Til Vipse
Tak for dit indslag. Det er dejligt at høre andres historie, det kan give en håb. Jeg tænkte på Hvad gjorde du da du måske ikke er enige hvad læge skrev i journal, eller påstand som de kommer med? ellers ens syge historie blir pludeligt for rodet, og de måske prøver at finde huller i ens sag Jeg ved at man kan have fået sagt mange ting til læge og sygehus og alligevel kom den ikke med på journal eller lægen ikke skrev tingene ned som måske var vigtigt, min læge vil ikke bruge ordet PSTD til min diagnose , han mener for eksempel krigsfanger og ligende, men min psykolog siger at jeg har PTSD, men jeg får min psykolog til at snakke med lægen, fordi jeg har kun 10 min hos læge og 1 time hos psykolog, derfor kan jeg ikke forstå fordi der findes forskellige af grader af PTSD. Det vil være rart hvis man kunne få 2 timer af gangen hos det forkellige myndigheder, man får ikke sagt det hele. Jeg håber at Ask er fair for alle partner. Hvis det blir anerkendt med erstatning vil jeg bruge penge til akupunktur, kiropraktor mm. der er meget jeg skal indhente.
mor33 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2012, 09:24   #9
Vipse
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2011
Indlæg: 14
Styrke: 14
Vipse er ny på vejen
Jeg har ikke rigtig oplevet, at læge/psykolog/psykiater har skrevet ,som jeg ikke var enig i og jeg har heller ikke følt at nogen har forvrænget mine udtalelser, så på det punkt kan jeg ikke rigtig hjælpe !

ASK har hentet speciallæge erklæringer fra min læge, psykolog, psykiater og arbejdsmedicinsk institut i mit tilfælde og de pegede alle på samme diagnose.

Der findes ganske rigtigt forskellige belastningsgrader af PTSD og det er ASK der beslutter hvilken diagnose og graden deraf, som kan anerkendes !

Jeg fik bevilget timer hos både psykolog og psykiater af egen læge.
Den psykiater, som ASK sendte mig til for at få en speciallæge erklæring til sagen, tilbød mig behandling og bad min læge om at skrive en henvisning til ham. Timerne hos ham var guld værd og de gjorde, at jeg i dag kan fungerer både privat og på arbejde.

En god ide er, at skrive ned hvad du gerne vil snakke med de forskellige myndigheder, læger o.s.v. om og evt tage en støtteperson med, hvis du har svært ved at huske, hvad der er blevet talt om !

Når man er ramt af PTSD, er hukommelsen mildest talt gennemhullet som en si og man føler sig tit forvirret og ude af stand til at gennemskue, hvad der egentlig foregår !
Mit bedste råd til dig er, at "glemme" sagen hos ASK og koncentrere dig om at få det bedre. Bed din læge om en henvisning til en psykolog, hvis du ikke allerede har gjort det.

Vipse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension