K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-07-2012, 13:39   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Til det vil jeg så også sige, at det ikke skader at søge en §17 på det foreliggende (så længe du ikke er på sygedagpenge), og så må du understrege, at den der ''jobprøvning/praktik'' vel må høre ind under en almen arbejdsprøvning.

Har du en ressourceprofil??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2012, 13:46   #12
TKDK
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2012
Indlæg: 15
Styrke: 12
TKDK er ny på vejen
Til HeleneKR, omkring det med forværring så kan der ikke ske en forværring i selve høreskaden - det er følgevirkningerne der bliver ulidelige.

Eks. Det at sidde her og skrive kræver tankevirksomhed og koncentration - det medfører at jeg øger min hovedpine til en migrænelignede tilstand. Jeg bliver træt og skal hvile mig efterfølgende - sygt ikke - hvis jeg ignorer disse signaler så er der risiko for at jeg får balanceproblemer - deraf risko for fald hvilket jeg har gjort en del af og haft brækket mit ene kraveben to gange....

Det er faktisk beskrevet i den læge erklæring som min læge har udarbejdet.

så for mig er en arbejdsprøvning lig med et liv på standby mens det står på, det indebærer ingen social kontakt med andre - efterfølgende - jeg vil ikke være i stand til at foretage indkøb - rengøring osv. det var hvad jeg oplevede i den periode hvor jeg forsøgte at faste holde mit arbejde.
TKDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2012, 13:57   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af TKDK Se meddelelser
Til HeleneKR, omkring det med forværring så kan der ikke ske en forværring i selve høreskaden - det er følgevirkningerne der bliver ulidelige.

Eks. Det at sidde her og skrive kræver tankevirksomhed og koncentration - det medfører at jeg øger min hovedpine til en migrænelignede tilstand. Jeg bliver træt og skal hvile mig efterfølgende - sygt ikke - hvis jeg ignorer disse signaler så er der risiko for at jeg får balanceproblemer - deraf risko for fald hvilket jeg har gjort en del af og haft brækket mit ene kraveben to gange....

Det er faktisk beskrevet i den læge erklæring som min læge har udarbejdet.

så for mig er en arbejdsprøvning lig med et liv på standby mens det står på, det indebærer ingen social kontakt med andre - efterfølgende - jeg vil ikke være i stand til at foretage indkøb - rengøring osv. det var hvad jeg oplevede i den periode hvor jeg forsøgte at faste holde mit arbejde.
det er kommunen så ligeglade, så længe du ikke får en varig skade
at man få det dårligere under en arbejdsprøvning, er hvad man forventer
tro mig jeg glæder mig ikke, men en gulerod er det nok bliver det sidste
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2012, 14:00   #14
TKDK
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2012
Indlæg: 15
Styrke: 12
TKDK er ny på vejen
Jeg har skriftligt bedt om aktindsigt i min sag - så vil jeg få kontrolleret om ordret kontraindiceret indgår i nogle af de udtagelser fra de forskellige læger jeg har været i kontakt med.
Jeg ved positivt at der er formuleringer der peger den vej, men hvis det er det ord de gerne vil have så har jeg ingen problemer med at få det med hos en af de læger jeg har været i kontakt med

Med hensyn til resourceprofilen så er en sådan blivet udarbejdet løbende, og der er mange fejl og direkte ukorrekte oplysninger i denne. Jeg har løbende været til møde hvor disse skulle rettes men selv om de fysisk har været tastet ind så har gem knappen ikke fungeret hos min sb...

vedkommende er nu gået på pension og pt er jeg i ingenmandsland kan tidligst få en ny sagsbehandler når den faglige ansvarlige kommer tilbage - kan jo være at den nye vil modtage alle mine rettelser og ind arbejde disse i min RP...
TKDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2012, 14:01   #15
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Kan sagtens følge dig, tror mange andre genkender de samme ting under en arbejdsprøvning - mange vil opleve en form for forværring at man ikke har noget overskud til de daglige gøremål.

Her kigger kommunen om man tager varig skade af arbejdsprøvning som MTV har beskevet i mange tidligere indlæg, og ikke på at man midlertidig har en forværring da næsten alle vil få det sådan pga. pres/stress/yderligere belastning osv.

hov du var hurtigere end mig MTV :-)
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2012, 14:04   #16
TKDK
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2012
Indlæg: 15
Styrke: 12
TKDK er ny på vejen
MTVR1 - så en arbejdsprøvning er som udgangspunkt hvor mange timer om dagen?
I mit tidligere job hvor jeg kendte alle arbejdsgange der kunne jeg max være der 2-3 timer og det betød jeg var sygemeldt 1-2 dage efterfølgende - hvad giver det af svar ifht en arbejdsprøvning?

Hvis det er din forhåbenligt den sidste ønsker jeg dig held og lykke...
TKDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2012, 14:05   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er også derfor det er EKSTREMT VIGTIGT at du får alt dette med i din ressourceprofil -og gerne krydret med udtalelser fra dine læger, så din ressourceprofil bliver så vandtæt som muligt....

Du har også lov til at fortælle dem, at du er hunderæd for konsekvenserne og det faktum, at du kan risikere at miste liv og lemmer under sådan en arbejdsprøvning (dette er jo ikke utænkeligt at du kan falde om pga balanceproblemerne når du er på vej hjem pga overanstrengelse!) - du skal også sørge for at spørge din sagsbehandler om, HVEM der egentlig tager ansvaret for dig, såfremt der sker noget mere alvorligt med dig.

Sådan som jeg læser det du har skrevet her, så er en arbejdsprøvning jo direkte nyttesløs OG at der indirekte kan ske en permanent forværring, såfremt du kommer til skade....

Selv kom jeg ikke i arbejdsprøvning, netop fordi det både var nyttesløst, men også fordi det blev vurderet at jeg altså kunne dø af det (vade ud foran biler) eller på anden måde miste liv og lemmer.....

Det er den vej du skal have drejet sagen hvis du skal gøre dig håb om ikke at komme ud i en arbejdsprøvning.

Dit vigtigste dokument er din ressourceprofil - det er den de vurderer førtidspensionen på!
Så din ressourceprofil skal sidde lige i skabet og IKKE lægge op til ''muligvis, måske og på sigt'' den skal udelukke din arbejdsevne én gang for alle.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2012, 14:16   #18
TKDK
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2012
Indlæg: 15
Styrke: 12
TKDK er ny på vejen
jasch - tror faktisk at jeg har lidt svært ved at se hvad målet med en arbejdsprøvning er...scenarie et manden kan ikke arbejde i kontorlignende omgivelser - det er de faktisk vidne om - vi sender ham afsted alligevel - hov han smuttede efter 2 timer og kommer først igen 2 dage senere. på arbejde i 1-2 timer manden smutter igen osv osv...

kommunen Læring ja han får det faktisk dårligere at gå på arbejde men han har været der for lidt til vi kan kalde det en arbejdsprøvning så vi må nok teste det endnu engang. det scenarie køre de så nogle gange med samme resultat.

så kommer de sikkert frem til en ny åbenbaring

Op på hesten igen ikke kontor så omskoling - vi smider ham på kursus - selv om lægerne skriver at indlæring og hukommelse ikke kan ske da manden vil miste koncentrationen efter ca. 45 min... -

scenarie 2 manden sendes på kursus - manden smutter efter 1-2 timer indlæring lig nul...

kommunen ok så kryds i feltet nu den er også testet negativ

så kommer de sikkert op med en ny plan så køre det vel i loop
TKDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2012, 14:25   #19
TKDK
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2012
Indlæg: 15
Styrke: 12
TKDK er ny på vejen
Til HeleneKR, super godt spottet jeg tror alligevel jeg vil investere i at få rettet RP så den er perfekt ved bare det koster nu og her - men må gøre det når jeg ikke har min datter - ellers koster det bare på den konto.

Så når jeg har fået min aktindsigt sendt hjem så vil jeg gå i gang med det arbejde.

Har heldigvis et par gode venner der kan hjælpe mig med at gennemgå alt så skrive for mig så jeg ikke går helt kold energimæssigt
TKDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2012, 14:34   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TKDK Se meddelelser
Til HeleneKR, super godt spottet jeg tror alligevel jeg vil investere i at få rettet RP så den er perfekt ved bare det koster nu og her - men må gøre det når jeg ikke har min datter - ellers koster det bare på den konto.

Så når jeg har fået min aktindsigt sendt hjem så vil jeg gå i gang med det arbejde.

Har heldigvis et par gode venner der kan hjælpe mig med at gennemgå alt så skrive for mig så jeg ikke går helt kold energimæssigt
Jamen gå og ''hyg'' dig med den. Skriv når du har overskud og har lyst eller pludselig får en genial ide..

Her kan du se de spørgsmål det hele drejer sig om - læs det igennem når du føler for det, og når du har fået aktindsigt, så kan du sammen med et par hjælpere, samle puslespillet.

Når du får din ressourceprofil til partshøring, så er det dejligt at man allerede har forberedt modspillet punkt for punkt, så det er lige til at føje til profilen.

Nu skriver du, at du ved to andre lejligheder, har brækket kravebenet i forbindelse med fald grundet balancen - HVIS du har de to anmeldelser fra skadestuen/hospitalet, så VEDLÆG DEM. Har du dem ikke, så søg aktindsigt og få dem fra hospitalet - de kan være guld værd. Da de jo beskriver hvor galt det kan gå, og at det ikke kan udelukkes, at det kan gå endnu værre næste gang!!

http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

Sidst redigeret af Ninja; 26-07-2012 kl. 14:40.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål omkring fagforening.. Jette91 Spørgsmål ang fleksjob 8 28-02-2013 16:12
Spørgsmål omkring undersøgelse Dandanell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 24-02-2011 21:41
spørgsmål omkring fp til udlænding madina Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 20-07-2010 11:48
Et par spørgsmål omkring tilkendelse af førtidspension. Razmo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 09-07-2009 10:45
Spørgsmål til socialudvalget omkring §100 Hejdien Skal kommuner ikke overholde loven? 9 24-06-2008 22:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension