K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-04-2012, 07:23   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af addguy Se meddelelser
Min resurce profil blev udarbejdet og underskrevet i november 2011.

og tak for jeres venlige modtagelse ;-)
Så mener jeg helt klart, at du skal søge en §17, på det foreliggende..................

Jeg var i arb.prøvning i foråret 2009, alt pegede mod fp.
Der var andre før mig, der skulle have opdateret fp, men endelig blev min færdig, godkendt og underskrevet.

Så skulle have ferie, og der var andre ting der kom på tværs. Mest af alt lugtede det af syltning.

Til sidst fik jeg nok, og skrev:

"Jeg ønsker at søge om førtidspension i henhold til pensionslovens §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Jeg er klar over konsekvenserne af at søge en §17.

Med venlig hilsen Vovse + cpr.nummer."

Den skrivelse afleverede jeg på kommunen, bad om en kvittering på, at de havde modtaget den.

Jeg husker ikke lige datoerne, men der gik ikke 2 måneder, så var jeg tilkendt førtidspension, i henhold til §18.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2012, 12:04   #12
addguy
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2012
Indlæg: 18
Styrke: 13
addguy er ny på vejen
her er en update på sagen:

Jeg tropper op på Social-center syd,ber om at snakke med vedkomne som har med min sag at gøre (sagsbehandler) hvor jeg der efter får at vide at vedkomne ikke har med førtids pension at gøre og heller ikke sidder i denne afdeling længere,men er started på en ny stilling i et andet jobcenter.Herefter begynder jeg at blive noget nervøst anlagt.Jeg forklarer hele situationen,min sagsbehandler og mig har søgt førtidspension d. 23/11-2011 og jeg ikke har hørt noget fra vedkomne siden da,og ville derfor søge en aktindsigt vedr. min sag.
ekspedienten slår mit person nr. op i deres system,og kan se at det er rigtigt nok,og at hun tilmed kan se,at min sagsbehandler har enda presset på at få sagen afklaret d. 08/03-2012.Derefter får jeg så navn tlf osv. på vedkomne der har overtaget min sag.

Jeg henvender mig så telefonisk til min nye sagsbehandler,hvor hun forklarer at der mangler en Sociallæges eller Special-læges vurdering (kan ikke helt huske den betegnelse hun brugte).Det er så her at jeg går i sort.. jeg forklarer i bestemt tone fald at de papirer er der,og de skal være der,da jeg netop har været til de div. evalueringer,det kan jeg huske,jeg var der ligsom selv til de evalueringer.Hun siger derefter at hun kan se at jeg også skal til samtale hver 3. måned og vil derfor gerne indkalde mig til en samtale da hun kan se at min sidste samtale var 11 Februar 2011??,hvor jeg så siger.

"Februar 2011?? sig mig lige en gang,har i slet ikke styr på noget som helst? jeg har været til 2 evalueringer med min sagsbehandler,hvor der også var 2 andre personer med hvor den ene af dem var uddannet psykolog,og hvor jeg så der efter var til en psykiatrisk evaluering på Alley Privat hospital i Århus-Nord,samt utallige andre samtaler fra perioden Februar 2011 til og med November 2012,og hvis jeg skal til en samtale hver 3. md,hvorfor har jeg så ikke hørt en skid fra jer i over 6 mdér?" inden i mig selv var jeg rasende,og følte at jeg skulle til at eksplodere.

Jeg føler mig endnu engang fuldstændig latterlig gjort / fortabt og glemt i systemet...
Jeg sagde også til min "nye" sagbehanler at jeg ville søge en agtindsigt i min sag,hvor hun sagde at jeg behøvede ikke at indsende papirer på det,man at jeg skulle bare sige det til hende,og de så havde 15 dage til at sende mig papirerne.

Jeg stoler ikke rigtig på nogen som helst længere,og jeg tænker at hvis jeg ikke gør det med dokument og underskrift,så "glemmer" de sikkert også min aktindsigt.Jeg tænker også at der er en bagtanke at de netop trækker det i lang drag,såsom at hvis jeg skal søge førtidspension på ny,om det så bliver under andre omstændigheder?? (ny lovgivning?)

de sidste 10 mdér har jeg ikke vidst hvilket ben jeg skulle stå på,efter november 2011 tænkte jeg til mig selv,at nu var der i det mindste lys for enden af tunnelen (førtidspension),men nej.. de har nu fejet begge ben væk under mig og fuldstændig fjernet alle former for positiv tankegang fra mig.

Dem der kender mig ved jeg vil betegne mig som et stille/roligt og venligt menneske men undskyld mig.. det er vel ikke underligt at jeg er fuldstændig nerve vrag og er ved at eksplodere? Mine fløjls handsker er taget af... nu kan det fanden glame være nok.
addguy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2012, 12:20   #13
Deacon
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-04 2012
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 4
Styrke: 0
Deacon er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af addguy Se meddelelser
Hej alle sammen.

Jeg er helt ny på dette forum,og kender ikke nogen i min tilværelse hvor jeg kan stille mit sprøgsmål,så derfor oprettede jeg en profil på denne side,og har læst lidt af folks indlæg,og det virker til at det ganske fornuftige mennesker jeg vil have med at gøre her.

Sagen er at i September 2011 var jeg til en evaluering på et privat hospital,og psykiateren sagde ordret "jeg skriver under på papirerne og godkender dig til førstidspension,din sags behandler har papirerne inden for de næste 14 dage".Der går så 2 mdér og jeg bliver kaldt til en samtale med min sagsbehandler i starten af November måned 2011.

Hun spørger mig under samtalen,om jeg er sikker på at det er det her jeg vil,hvor mit svar er "jeg kan ikke se andre muligheder" ( Jeg ville nok ikke sidde til den samtale,hvis jeg var rask og kunne bestide et normalt job).
Hun svarede så "at de kunne desværre ikke nå at afklare sagen inden jul" hvilket jeg godt selv kunne regne ud,da der sikkert mange andre foran i køen end mig.

Nu er vi så nået til 6/4-2012 og jeg har ikke hørt noget som helst,hvilket er meget frustrerende,da jeg de sidte 6 mdér har haft svært ved at få økonomien til at passe sammen (Bistand 8000.-kr og udgifter for knap 6800.- = ).Jeg har prøvet at få kontakt til min sagsbehandler som sidder med sagen,men hver gang jeg ringer får jeg en tlf svarer,også selvom jeg ringer mellem kl 9-10 som anvist,og har nu lagt omkring 6-8 beskeder i løbet af 1 md.Nu er det ikke for at lyde som en utaknemlig røv,men min tolmodighed er meget tæt på at være opbrugt,og mit blod er knap på kogepunktet.

Så mit spørgsmål er nu,er der nogen som har en ide om,hvor lang tid sådan noget kan tage? (sagsbehanling af førtidspension) og kan jeg klage over behandlings tiden? og i dette tilfælde,hvor hulen klager man henne? jeg kender intet til systemet.

Hvis jeg får fat i min sagsbehandler er jeg på nippen til at spørge hende,om de kan nå det inden Jul 2012? (vil nok ikke falde i god jord,så det gør jeg selvfølgelig ikke).dessuden har jeg også oplevet at disse folk ikke har den bedste form for Humor.
Jeg vil skrive en mail til sagsbehandleren istedet for at ringe, og så vil jeg rykke hende/ham hver uge, hvor jeg vil skrive videre på den samme mail.
Derved får du hvornår og hvor mange gange du rykker for besked, det kan måske bruges senere.
Deacon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2012, 20:46   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af addguy Se meddelelser
Jeg sagde også til min "nye" sagbehanler at jeg ville søge en agtindsigt i min sag,hvor hun sagde at jeg behøvede ikke at indsende papirer på det,man at jeg skulle bare sige det til hende,og de så havde 15 dage til at sende mig papirerne.
Hmmm, iflg. loven har de 10 kalenderdage.

Jeg synes,, at du seriøst skal overveje en §17. Se mit forrige indlæg vedr. dette. #11.

Eftersom du er på kontanthjælp har du intet at miste ved det, og du skal have en afgørelse indenfor 3 mdr.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2012, 19:55   #15
addguy
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2012
Indlæg: 18
Styrke: 13
addguy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hmmm, iflg. loven har de 10 kalenderdage.

Jeg synes,, at du seriøst skal overveje en §17. Se mit forrige indlæg vedr. dette. #11.

Eftersom du er på kontanthjælp har du intet at miste ved det, og du skal have en afgørelse indenfor 3 mdr.
så bliver jeg lige nød til at spørge,hvad er en §17? eller har du tilfældigvis et link til denne §17 hvor jeg kan læse hvad det indebærer?

Mvh. Addguy
addguy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2012, 23:54   #16
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
AddGuy, forstår godt, du er vred.

Gentager lige nedestående, fordi, som Vovse også siger, de har ikke 15 dage til aktindsigt.
Og brug skemaet her til aktindsigten, den skaber respekt!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
aktindsigt?
Hvis ikke, så er der på K10's Forside et skema til samme, lige til at printe ud, underskrive og aflevere på dit lokale Jobcenter (medtag 2 stk. og få underskrift og stempel på dit eget, som du arkiverer hjemme).
Jobcenter har 10 KALENDERdage til, at du har aktindsigten i hænde!

Bemærk dig, at en § 17 på foreliggende dokumentationsgrundlag i Pensionsloven hedder § 17, stk. 1, 2. punktum - alt andet kan kommunen trække i langdrag i årevis! Dette blot sagt, hvis du vælger at gøre dette, så du er helt sikker på at søge det rigtige :-)
Du googler blot "Pensionsloven" og ruller ned til § 17 og læser teksten der.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2012, 07:13   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Og brug skemaet her til aktindsigten, den skaber respekt!
Skemaet er her: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 17:40   #18
addguy
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2012
Indlæg: 18
Styrke: 13
addguy er ny på vejen
ny update.

Jeg har idag været til en samtale med min nye sagsbehandler.det skal siges at til at starte med,har jeg været ret så kraftigt været imod at skulle møde op til dette møde,da jeg mente at der ikke var noget formål med det,men alligevel så tænkte jeg at det kunne være der rent faktisk være at der var noget positivt ved det.
Jeg kommer ind til mødet og efter 3 min. kunne jeg godt se hvor det bærede hen af... hvilket var ingen steder.Hun spurgte indtil óm der var noget nyt der skulle tilføjes til min resurce profil,hvortil jeg svarede at jeg var fandme ikke kommet her for at tilføje noget som helst eller snakke om mion resurce profil.. min resurce profil er som den skal være,ikke noget at tilføje,da den er underskrevet og afsluttet d. 23 november 2011.
Der efter oplyser hun mig om der er kommet nye regler for at søge førtids pension,det er så her jeg ikke kan behærske mig selv mere.jeg går i sort og forklarer at der blev søgt om førtids pension d. 23 november 2011 og de/komunen har højstsansynligt bevidst forlagt sagen og glemt alt om den,og vil så tage den op igen efter de nye regler trådte i kraft.
Jeg var så rasende at jeg udbrød at jeg snart gør noget meget drastisk og ordret "choker the living shit out some one" hvis det er det der skal til for at de hører efter og holder op med at røv rende mig gang på gang.mødet der efter bliver meget kort,og jeg forlader bygningen stille og roligt,men inden i mig selv er jeg træt,rasende,frustreret og ved ikke hvad jeg skal gøre af mig selv.
Komunen har presset mig til det yderste og nu spiller jeg ikke mere efter deres såkaldte regler,jeg har fået nok af at blive kastet videre i systemet.

Sådan her ser jeg på det nu... komunen har røvrendt mig,forlagt min sag om førtidspension,så de kunne tage den op igen på et senere tidspunkt når de nye regler trådte i kraft.. meget snedigt hvis du spørger mig.

jeg beklager mit sprog i dette indlæg,men jeg har brug for at komme af med alle mine tanker,inden jeg exploderer.

Nu spørger jeg jer herinde (fordi jeg ikke selv kender til systemet) hvor klager jeg over min sag henne? er der andet eg kan gøre?... jeg står vitterligt og tænker om jeg bare skal holde åbenthus,folk kan komme og tage det de har lyst til,og så derefter tage livet af mig selv,jeg ser vitterligt næsten ikke rigtig nogen grund til fortsætte længere.

Sidst redigeret af addguy; 10-05-2012 kl. 17:47. Årsag: tilføjelser
addguy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 18:00   #19
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Klag til borgmesteren i din kommune.

Hvis du har søgt om førtidspension på det foreliggende (det skal hedde § 17), så bør de i hvert fald lige arbejde på at afgøre sagen i løbet af 3 måneder. Kan de ikke det, så skulle du have haft et skriftligt underretning om, hvornår sagen så kan afgøres...

Men klag blot til borgmesteren om den lange sagsbehandlingstid vedr. din ansøgning om førtidspension.

Jeg forstår ikke lige, hvorfor den sagsbehandler siger, at der er kommet nye førtidspensionsregler... Siger de det en gang til igen, så sig til dem, at de må vise dig den nye lovgivning.
Hvis de mener den nye kommende reform, så skal de jo ikke vente på den. De skal behandle din førtidspensionssag efter de gældende regler, som de er nu.

Kæmp kampen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 18:16   #20
addguy
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2012
Indlæg: 18
Styrke: 13
addguy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Klag til borgmesteren i din kommune.

Hvis du har søgt om førtidspension på det foreliggende (det skal hedde § 17), så bør de i hvert fald lige arbejde på at afgøre sagen i løbet af 3 måneder. Kan de ikke det, så skulle du have haft et skriftligt underretning om, hvornår sagen så kan afgøres...

Men klag blot til borgmesteren om den lange sagsbehandlingstid vedr. din ansøgning om førtidspension.

Jeg forstår ikke lige, hvorfor den sagsbehandler siger, at der er kommet nye førtidspensionsregler... Siger de det en gang til igen, så sig til dem, at de må vise dig den nye lovgivning.
Hvis de mener den nye kommende reform, så skal de jo ikke vente på den. De skal behandle din førtidspensionssag efter de gældende regler, som de er nu.

Kæmp kampen.
jeg går ud fra sådan noget skal gøres via brev,men jeg har ingen anelse hvor det skal sendes til og hvem,igen.. jeg er fuldstænding blank hvad det angår.

Sidst redigeret af addguy; 10-05-2012 kl. 18:16. Årsag: rettelser
addguy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Behandlings tid af Førtidspension khayman Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 06-10-2012 21:37
Behandlings periode for forlængelses af sygdagpenge Grethe55 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-08-2012 18:42
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension