K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2011, 11:08   #1
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
straffelovens § 155, § 156 og § 157

Tankevækkende se her er §§ som integrationsminister+ex netop er blevet politianmeldt for, men de gælder også for andre offentligt ansatte herunder kommunen
straffeloven:

§ 155. Misbruger nogen, som virker i offentlig tjeneste eller hverv, sin stilling til at krænke privates eller det offentliges ret, straffes han med bøde eller fængsel indtil 4 måneder. [B]Sker det for at skaffe sig eller andre uberettiget fordel,[B] kan fængsel indtil 2 år anvendes.

§ 155 er ændret fra d. 01.07.2001 ved lov nr. 433 af 31.05.2000 (Hæfte erstattet med fængsel indtil 4 måneder)
§ 155 er ændret fra d. 01.04.2004 ved lov nr. 218 af 31.03.2004 § 1.31. (i øvrigt udgået)

§ 156. Når nogen, som virker i offentlig tjeneste eller hverv, nægter eller undlader at opfylde pligt, som tjenesten eller hvervet medfører, eller at efterkomme lovlig tjenstlig befaling, straffes han med bøde eller fængsel indtil 4 måneder hæfte. Uden for foranstående bestemmelse falder hverv, hvis udførelse hviler på offentlige valg.

§ 156 er ændret fra d. 01.07.2001 ved lov nr. 433 af 31.05.2000 (Hæfte erstattet med fængsel indtil 4 måneder)

§ 157. Når nogen, som virker i offentlig tjeneste eller hverv, gør sig skyldig i grov eller oftere gentagen forsømmelse eller skødesløshed i tjenestens eller hvervets udførelse eller i overholdelsen af de pligter, som tjenesten eller hvervet medfører, straffes den pågældende med bøde eller fængsel indtil 4 måneder. Uden for foranstående bestemmelse falder hverv, hvis udførelse hviler på offentlige valg.

§ 157 er ændret fra d. 01.04.2004 ved lov nr. 218 af 31.03.2004 § 1.32

§ 157 a. Ved fastsættelse af straf for en overtrædelse af denne lov skal det indgå som en skærpende omstændighed, at overtrædelsen er begået ved tortur.

Stk. 2. Overtrædelsen anses for begået ved tortur, hvis den er begået i udøvelsen af dansk, udenlandsk eller international offentlig tjeneste eller hverv ved at tilføje en anden person skade på legeme eller helbred eller stærk fysisk eller psykisk smerte eller lidelse

1) for at skaffe oplysninger eller en tilståelse fra nogen,

2) for at afstraffe, skræmme eller tvinge nogen til at gøre, tåle eller undlade noget eller

3) på grund af den pågældendes politiske overbevisning, køn, race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse, tro eller seksuelle orientering.

§ 157 a er indsat ved § 1.2 i lov nr. 494 af 17.06.2008 fra d. 01.07.2008.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 11:26   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Og så kan man spørge om ikke sagsbehandlerens vejledningspligt
kan komme ind under §157 ?

Når nogen, som virker i offentlig tjeneste eller hverv,
gør sig skyldig i grov eller oftere gentagen forsømmelse
eller skødesløshed i tjenestens eller hvervets udførelse
eller i overholdelsen af de pligter, som tjenesten eller hvervet medfører
,
straffes den pågældende med bøde eller fængsel indtil 4 måneder.

Der er da set mange eksempler her på k10,
hvor sagsbehandleren forsømmer vejledningspligten.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 12:08   #3
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
se hvor hurtigt det går, mindre end en time fra indlæg her på K10 til det står på 2 pladsen når der googles på

straffelovens § 155, § 156 og § 157 - K10 - Flexjob & Førtidspension
2 indlæg - 2 forfattere
straffelovens § 155, § 156 og § 157 Skal kommuner ikke overholde loven? ... 155. Misbruger nogen, som virker i offentlig tjeneste eller hverv, sin stilling ...
www.k10.dk › ... › Skal kommuner ikke overholde loven?
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 12:20   #4
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
UHA-gys der er andre før mig som har anvendt disse §§§§ i 2003, uden at de har opnået noget, men det gør ikke det lovligt

http://www.ladk.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=103

INDSAT 24/11 - 2003
******************************************
Nedenstående anmeldelse er indgivet til Bellahøj Politi og ikke station 2 som her skrevet.
Sagen er naturligvis allerede afvist uden at politiet har foretaget sig nogetsomhelst, udover at sende afslaget naturligvis..
******************************************

Københavns Politi Station 2
Att.: Kriminalpolitiet
Store Kongensgade 100
1264 København K

Skovlunde, den 30/9-2003

Vedr. Anmeldelse for overtrædelse af Straffelovens §150, §155, §156 & §157

I forbindelse med behandling af nærværende sag i ”Det Sociale Nævn” (Statsamtet), skal jeg hermed indbringe en politianmeldelse mod henholdsvis Formand Bente Flindt Sørensen, og Seniorkonsulent O. Steffen Andersen for overtrædelse af ovenstående paragraffer.

Fælles for ovenstående medarbejdere er en udpræget og konstant tilsidesættelse af pålagte hverv, negligering af åbenlyse kommunale lovovertrædelser, samt negligering af tildelte rettigheder, foretaget henvendelser og påpegelser i nærværende private sag journal nr. 2003-5221/6.

Ovennævnte medarbejdere har i forbindelse med afsagte afgørelser i flere tilfælde gjort sig skyldig i overtrædelser af nærværende paragraffer, på trods af bedre vidende, og/eller som følge af manglende lyst/evne til at efterprøve påpegede kommunale påstande, episoder og uoverensstemmelser. Hertil kommer udeblivende pålæggelse af rettelser til et stort antal fejl i min personlige sagsmappe.

Anmeldelse sker på baggrund af dels en almen og offentlig kendt hemmelighed, og dels i forbindelse med trufne afgørelser i privat sag, som hidrører Gladsaxe Kommune, og har grobund i førstnævnte.

Anmeldelse foretages som følge af:

1. Langvarig og stiltiende accept af Kommunernes ulovlige aktiveringsprocedurer

2. Accept af kommunal chikane og lovovertrædelser i forbindelse med truffet afgørelse om manglende anvisning af husly.

Accept af kommunal chikane og lovovertrædelser i forbindelse med nægtet godkendelse til almennyttig og selvfundne bolig.

Bente Flindt Sørensen
Bente Flindt Sørensen anmeldes for overtrædelser af ovenstående paragraffer i forbindelse med langvarig og stiltiende accept gennem de trufne afgørelser på området omkring kommunernes lovstridige aktiveringsprojekter.

Problemet er efter mere end 10 år af en sådan størrelse, at heller ikke Bente Flindt Sørensen kan lukke øjnene længere, og fortsat nægte at pålægge Kommunerne opretholdelse af ensartede og legale procedureformer på dette område.

Hertil kommer overtrædelse af selv samme paragraffer, i forbindelse med accept og verificering af den af Seniorkonsulent O. Steffen Andersen trufne afgørelse i nærværende sag som ”formand”.

Derudover Anmeldes Bente Flindt Sørensen for overtrædelse af §150 i forbindelse med misbrug af bekendtgørelse nr. 1187 af 17 december 2002 §15 og §16 og dets intentioner, gennem uddelegering af formandskab i en så ekstrem grad, at en stor mængde ukvalificerede sagsbehandlere alle er ”formænd” på samme tid, og hvorved sagsbehandleren (”formanden”) egenhændigt kan vurdere om en given sag skal forelægges for et egentlig ”nævn”, før den afvises.

Sidstnævnte bevirker at Det Sociale Nævn i skyggen af Bente Flindt Sørensen udviser en uensrettet sagsbehandling, og uansvarlighed i forbindelse med udstikning af retningslinier gældende for landets Kommuner. .......................................
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 15:15   #5
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Der er flere end mig som fik denne tanke om en anmeldelse i fht straffeloven, jeg bager videre på en anmeldelse af jobcenterleder for sagsmishandling
artikkel i avisen.dk fra sidste år

Brud på tavshedspligten. Anklager om vennetjenester, bestikkelse og pamperi. Det strømmer ind med politianmeldelser mod offentligt ansatte i Danmark. Et fåtal af dem ender imidlertid med en fældende dom. Det viser tal fra Danmarks Statistik.

I alt 180 offentligt ansatte personer blev i 2006, 2007 og 2008 politianmeldt for forbrydelser begået i forbindelse med deres arbejde. Men blot 36 af sagerne har ført til bødestraf eller pletter på straffeattesten.

Situationen er alarmerende, mener Kartellet Offentlig Ansattes Organisationer (OAO), der peger på, at de få domfældelser er tegn på, at politianmeldelser bruges til chikanere ansatte.

”Tallene dokumenterer, at mange af politianmeldelserne i helt ude i hampen. Det virker som om, at anmelderne overhovedet ikke tager hensyn til, hvor ubehageligt det er at blive sat under mistanke, siger OAOs formand Dennis Kristensen.

Efterforskningspligt

Chefanklager Jan Stick fra Fyns Politi har ført flere højt profilerede sager mod offentligt ansatte i Danmark. Han har især bemærket flere mindre seriøse anmeldelser fra private borgere. En udvikling tallene fra Danmarks Statistik understøtter.

I 2008 var der hele 93 anmeldelser, der dog kun førte til dom i ni sager, mens der to år tidligere kun var 42 anmeldelser, der førte til dom i hele 16 sager.Jan Stick forstår, at anmeldelserne kan give frustrationer. Især fordi det er en mistanke mod en konkret person, og ikke bare en forbrydelse, der politianmeldes.

”Men vi er forpligtede til at efterforske sagen, hvis anmeldelsen bare er formuleret nogenlunde sammenhængende,” konstaterer chefanklageren.

Varsler injuriesager

Strafferetseksperts Trine Baumbach har set flere eksempler på chikaneanmeldelser mod offentligt ansatte. Hun opfordrer politianmelderne til at tænke sig om en ekstra gang. Selvom man føler sig uretfærdigt behandlet af systemet.

”Man skal huske på, at menneskelige fejl ikke er det samme som en nøje planlagt forbrydelse. Der skelner loven klart,” konstaterer Trine Baumbach.

Formand Dennis Kristensen fra Kartellet Offentligt Ansattes Organisationer vil nu hjælpe politianmelderne til at tænke sig om en ekstra gang. De kan selv forvente at blive anmeldt og anklaget.

”Noget af det vigtigste for mennesker, der har været udsat for grove beskyldninger er at blive renset igen. I fuld offentlighed. Det vil vi meget gerne bidrage til. Eksempelvis i form af assistance til injuriesager," slår Dennis Kristensen fast.
Avisen.dk juli 2010
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 23:39   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Uhm...

Undre mig bare her i det stille, at der IKKE er flere der kan straffes, af offentlig ansatte!!

Jeg har selv klagesager både før og nu, hvor der bestemt foregår direkte bedrageri med oplysninger.
Se evt tråden "Magtmisbrug".

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 10:29   #7
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Wink

Disse §§§ kan vist bruges i næsten alle sager herinde. der er noget galt i forvaltningerne!
jeg kan og vil bruge §§§ i min kommende klagesag.

§ 155. Misbruger nogen, som virker i offentlig tjeneste sin stilling til at krænke private. Sker det for at skaffe sig eller andre uberettiget fordel(aktør, sagsbehandler lægekonsulent)


§ 156. Når nogen, som virker i offentlig hverv, nægter eller undlader at opfylde pligt, som hvervet medfører, eller at efterkomme lovlig tjenstlig befaling(BAN, borgerrådgiver)


§ 157. Når nogen, som virker i offentlig hverv, gør sig skyldig i grov eller oftere gentagen forsømmelse eller skødesløshed i hvervets udførelse eller i overholdelsen af de pligter, hvervet medfører, (her sagsmishandling, bortskaffelse af akter, langtrukken sagsbehandling ect.)

en skærpende omstændighed, at overtrædelsen er begået ved tortur.

Stk. 2. Overtrædelsen anses for begået ved tortur, hvis den er begået i udøvelsen af dansk, offentlig tjeneste eller hverv ved at tilføje en anden person skade på legeme eller helbred eller stærk fysisk eller psykisk smerte eller lidelse(helbreds ødelæggende tvangs aktiveringer)

for at afstraffe, skræmme eller tvinge nogen til at gøre, tåle eller undlade noget eller
(trusler om kontanthjælp, miste forsørgelsesgrundlag, fjernelse af børn, medicinering,
øgning af timer, lang sagsbehandlings tid ect
.)

Sidst redigeret af østerbro; 03-03-2011 kl. 10:31. Årsag: indsat linie
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 10:50   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Ja, østerbro, det er tankevækkende!

Alle har jo et personligt ansvare skulle jeg mene, men specielt offentligt ansatte har et helt særligt ansvar for at udføre deres job, ordentligt.

Det skriver de jo under på!

Tankevækkende er det dog at ikke én eneste sagsbehandler fx er blevet straffet iflg Straffeloven -igennem alle disse år!

Jeg var i den grad mere end tæt på at politianmelde min mands sagsbehandler da vi i den grad blev "truet"(livsgrundlaget) og at hendes handlemåde(og så glemme vi alt om hendes væremåde!) nær havde kostet vores datter livet!

Men det kunne jo være interessant at se hvad der ville ske hvis alle der oplever en sådan behandling gjorde alvor af en anmeldelse, landet over.

PS: popiae, ja, man undres og apropos så fik lægen der slog en mor og hendes barn ihjel en bødestraf på 10.000kr for at sjuske! Sådan en straf er da vitterlig noget der kan mærkes, når nu for det første at lægen tjener en million eller mere på årsbasis!)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2011, 16:23   #9
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 61
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Injuriesag ! sagde hun.......Jojo endnu engang truer de...

Vedr. min egen meget mystiske sag om §34 påståes det at jeg skulle have modtaget midler fra min sambo og derfor ikke er beretiget til Særlig Støtte.
Der henvises til en afgørelse tilbage fra -93 om "Skævvridning" hvor en KT-modtager opgav en en husleje på 12.000,- (24.000,-ialt).
Vedkommende var gift, samlevende og havde 2 fælles børn.
Forskellen mellem Konens indtægt og Mandens "indtægt" kunne danne en brøk som derefter blev anvendt til at sansynligøre at Mandens husleje max kunne være 4.000,-
I mit tilfælde er jeg ikke gift, ikke samlevende og jeg har ingen børn (med nogen). Jeg bor til leje og min huslejeandel er ca. 3500,-
Ved at bruge denne afgørelse som grundlag for afslag på min ansøgning om videre Særlig Støtte, som i flere måneder forud VAR blevet udbetalt og opgjort efter henvendelse om hjælp til tandlægeudgifter påstår de jo at jeg skulle have modtaget ca 1/3 af min sambo's løn. Jf. afgørelsen om skævvridning !!!
DET har jeg IKKE.
Det er jo injurier. Ydermere burde jeg i givet fald have opgivet beløbet til Ydelse & Skat da det jo er en indtægt !!! Det har jeg selvfølgelig ikke da jeg ikke har modtaget noget fra hende !...Men ved at påstå det og derefter give afslag på det grundlag, er det jo så underforstået at jeg har snydt med at opgive, de påståede, indtægter !!!
Det er Injurier.
De kan da ikke bare antage at fordi der 2 tilmeldt på adressen så er man gift !!!
Ydermere bliver min sambo således pålagt forsørgerpligt. Stik imod virkeligheden og stik imod enhver fornuft.
Skal jeg nu så sagsøge min sambo for at have været forpligtiget til at "forsørge" mig, men ikke opfyldt denne forpligtigelse ???

Jeg har selvfølgelig klaget over afgørelsen og afventer videre. Men den ryger så højt til tops i retssystemet som jeg kan komme.
Under alle omstændigheder må de bevise at det forholder som de antager/påstår....ELLERS ER DET INJURIER...

Det hele udspringer af den tåbelige (manglende) regel om "Reelt enlig", et begreb som stammer tilbage fra 60'erne og egentlig vedrører enlige mødre !!!
Hvornår er man reelt enlig ?...."De beror på en konkret skøn i hvert enkel tilfælde" !!! Ved henvendelse til kommunen er det er komplet umuligt at få at vide hvad man må og særligt hvad man ikke må som "Reelt enlig"....Men pludselig er man åbentbart både blevet gift og skulle have været forsørget i årevis
JEG SKAL FANME GIVE DEM INJURIER !!!
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"

Sidst redigeret af Stonie; 05-12-2011 kl. 16:37.
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2011, 18:02   #10
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 61
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Ebberød bank i en ny version !

Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
Situationen er alarmerende, mener Kartellet Offentlig Ansattes Organisationer (OAO), der peger på, at de få domfældelser er tegn på, at politianmeldelser bruges til chikanere ansatte.

”Tallene dokumenterer, at mange af politianmeldelserne i helt ude i hampen. Det virker som om, at anmelderne overhovedet ikke tager hensyn til, hvor ubehageligt det er at blive sat under mistanke, siger OAOs formand Dennis Kristensen.


”Man skal huske på, at menneskelige fejl ikke er det samme som en nøje planlagt forbrydelse. Der skelner loven klart,” konstaterer Trine Baumbach.

Formand Dennis Kristensen fra Kartellet Offentligt Ansattes Organisationer vil nu hjælpe politianmelderne til at tænke sig om en ekstra gang. De kan selv forvente at blive anmeldt og anklaget.

”Noget af det vigtigste for mennesker, der har været udsat for grove beskyldninger er at blive renset igen. I fuld offentlighed. Det vil vi meget gerne bidrage til. Eksempelvis i form af assistance til injuriesager," slår Dennis Kristensen fast.
Avisen.dk juli 2010
Det var da *****s som de piver når det er dem selv der ryger i møllen !
Ikke desto mindre er det præcis det samme de selv udsætter andre for i mange tilfælde...
Og endda slutter af med at true med !!!
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension