K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-07-2012, 00:13   #1
TimmE
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
TimmE er ny på vejen
Thumbs down Tvivl vedr ferieafholdelse

Hey K10'er

Jeg har et lidt mindre prob vedr. afvikling af tilgodehavde ferie.

Det er sådan, at jeg ansat som tilkaldevikar i en junior/fritidsklub - dvs off. ansat - men samtidig er jeg også på kontanthjælp -dog på nedsat tid.

Dillemaet består i at jeg via min vikarjob har optjent ferie, som skal afvikle iflg. ferieloven , men hvor kommer i vanskeligheder da jeg ikke bare kan afholde ferie, og samtidig være i aktivering. Jeg har optjent retten til aktiveringsfri, men det uheldig er så, at begge steder nærmest "tvinger" en til at afholde ferie i sommerferien, selvom jeg i min gode ret kan afvise.
Jeg har prøvet og forhøre mig via en medarbejder på Borgerservice, men hun kunne ik hjælpe mig, da jeg står en lidt dum situation.

Strider krav om at stille en til rådighed ik imod ens ret til fri ferieafvikling (minus fast ferie - dog ej sommerferie)?
TimmE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2012, 00:47   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Alle kontanthjælpsmodtagere kan efter 12 måneders kontanthjælp få 4 ugers ferie om året - hvornår de 4 uger afholdes bestemmer man selv, om det er lidt om sommeren, lidt om vinteren eller resten i julen.......

Man beholder kontanthjælpen i ferieperioden. Og står ikke til rådighed i ferieperioden.

- eller er det slet ikke det du spørger om?

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2012, 01:05   #3
TimmE
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
TimmE er ny på vejen
Nej, retten til "ferie" eller som man kalder det Aktiveringsfri har jeg styr på

Det jeg spør om', er om kommunen kan tvinge en til at afholde den optjente ferie via Aktiveringen(alså de 4 uger), pga at optjent ferie andetsteds (vikaret) - især nu hvor det er sommmerferie o.lign. ??

Et andet problem er bl.a at hvis vikaret har ferielukket, så har jeg problemet mht at stille mig til rådighed, da jeg mener man ik både må afholde ferie og samtidig være på "arbejde". Det gør både vikarstedet og aktiveringsstedet forvirret - udfra deres udsagn.

Sidst redigeret af TimmE; 24-07-2012 kl. 01:19.
TimmE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2012, 11:58   #4
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Jeg er næsten sikker på at en fagforening kan hjælpe dig med svar på dit spørgsmål. Også selv om du ikke er medlem - Det er lidt "trikket" det du spørger om.

Du må kunne få reglerne omkring din " tvungne" ferieafholdelse. Jeg formoder at du spørger ind til om du har dem tilgode - selvom institutionen holder lukket. fordi du er i aktivering.

Kommunen må også ligge inde med reglerne .
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2012, 13:53   #5
TimmE
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
TimmE er ny på vejen
Jeg gik oz ud fra at kommunen havde den slags information, men lige netop den medarbejder jeg talte med, kunne ik oplyse mig omkring lige netop denne problemstilling'.



Nyt: Og fagforeningen kunne så hjælpe mig lidt igennem, sådan så jeg bare følger Aktivloven i sommerferien og bruger Feriegodtgørelsen på andet tidspunkt - uden at miste rette til ferie til næste år

Sidst redigeret af TimmE; 24-07-2012 kl. 14:28.
TimmE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2012, 15:12   #6
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Det lyder som om du fik svar på dit spørgsmål -
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ferieafholdelse enkelt dag/timeregnskab ? Tina N. Spørgsmål ang fleksjob 3 15-04-2011 20:41
I tvivl Ghia Alt det andet 4 25-11-2010 16:42
I tvivl! Indiansummer Alt det andet 1 10-08-2010 14:07
Boligsikring i tvivl Diva Alt det andet 3 17-12-2009 00:55
Lidt i tvivl. johanschmidt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 19-05-2009 13:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension