K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-11-2008, 18:59   #1
Trigger
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-11 2008
Indlæg: 23
Styrke: 16
Trigger er ny på vejen
Pension/Teammøde

Hej

Jeg har lige et lille spørgsmål. Min mand er netop nu ved at søge førtidspension.

Første gang stemte teammødet imod og det samme gjorde pensionsnævnet. Efter flere lægeundersøgelser, er igen bestemt at søge pension til min mand. Men denne gang skulle sagen ikke med på teammøde, sagen blev drøftet med lægekonsulenten og en pensionsrådgiver og derefter sendt direkte videre til pensionsnævnet. Er der andre der har prøvet det??

Er der nogen der har haft deres sag oppe på teammøde, hvor sagen har fået grønt lys af kommunen, men når sagen så er sendt videre til pensionsnævnet har fået afslag???


Mange hilsner
Trigger
Trigger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 20:51   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
.......jeg TROR faktisk (uden at vide det med sikkerhed) at ALLE ansøgninger om førtidspension skal med på et teammøde, og at det er på baggrund af accepten/grønt lys, at sagen skal videre til pensionsnævnet.....og derfra kan det jo som bekendt både ende med afslag eller tilkendelse. På teammødet kan det naturligvis også ende med at sagen bliver nedstemt.

Det med at sagen nu bliver drøftet med lægekonsulent og pensionsrådgiver, kunne tyde på nogle detaljer der lige skulle ordenligt på plads.

Håber udfaldet er til jeres fordel...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 21:10   #3
Trigger
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-11 2008
Indlæg: 23
Styrke: 16
Trigger er ny på vejen
Hej Helene

Ja jeg ved godt at normalt skal det altid på teammøde først. Men vores rådgiver spurgte om vi ville ud og tale for pensionsnævnet, inden der blev truffet en afgørelse. Så spurgte jeg om den ikke skulle op på teammøde, og hun sagde at hun havde drøftet den sidste speciellægeerklæring med deres lægekonsulent og derefter med en pensionsrådgiver så derfor var det ike nøddvendigt at det skulle med på teammøde.

Så jeg ved ikke om det er fordi at de mener at sagen burde være let og afgøre, for både speciellægeerklæringen fra privathospitalet og kommunens lægekonsulent var enige om at min mand aldrig ville kunne vende tilbage på arbejdsmarked.

Så nu går vi med nerverne uden på tøjet, og håber på at de træffer en beslutning inden jul.
Trigger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 22:51   #4
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej Trigger

Du skal ikke forvente at det er fordi sagen er let at afgøre.

Det er noget med at kommunen skal vurdere om der kan rejses sag om førtidspension, hvorefter der skal være partshøring, derefter sendes sagen til pensionsteamet, hvor man igen skal indkaldes til møde med med pensionsteamet, hvorefter der bliver truffet afgørelse om man kan tilkendes ftp.

Mødet med pensionsteamet er frivilligt, men kommunen skal indkalde til det.

HIlsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 23:22   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det er ventetiden der er temmelig opslidene, man kan ligesom ikke lade være med at tænke på det hele tiden.

Selvom intet er afgjort, så lyder det da positivt at både speciallæge OG lægekonsulent er enige - hvilket nærmest er en sjældenhed!! Og sagsbehandleren er jo den der indstiller din mand, og hun er vel enig med både speciallæge og lægekonsulent.
Grunden til at man aldrig kan vide sig sikker på noget er, at der ofte begåes procedurefejl, det kan være små bagateller som en ressourceprofil der er dårligt beskrivende, en arbejdsprøvning der er for ustabil, nogle manglende lægepapir ect. Men mon ikke der er tjek på de ting nu, og at det er derfor den hastigt ryger videre?!!

Og ja, gid i dog kunne få besked inden jul, det kunne jo være rart for jer at fejlre jul og nytår med en afklaring....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2008, 12:04   #6
Trigger
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-11 2008
Indlæg: 23
Styrke: 16
Trigger er ny på vejen
Hej Helene

Tak for de opmundrende ord.

Ja hans rådgiver har længe sagt at han burde have en pension. Han har været i arbejdsprøvning 4 gange og alle gange er det blevet stoppet af både kommunes læge og deres jobkonsulent, og der er ingen der vil sende ham i afprøvening igen. Og den sidste knoglescanning han var igennem viser at han har posriasisgigt i stor set alle han led i kroppen.

Så vi krydser fingere for at vores børn måske kan få en lidt større julegave i år end de sidste 5 år.

Rigtig god weekend.
Trigger er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Teammøde den 30/10-2012 Thomas1981 Din historie 19 08-11-2012 04:21
Pessimistisk SB inden teammøde Thomas1981 At søge førtidspension 11 25-10-2012 12:54
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension