K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-10-2008, 10:22   #1
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
kontanthjælp??

hej alle.
lige et spørgsmål ang. kontanthjæp. jeg er i gang med at søge pension og er på kont.hjælp, men det skal man jo kun være hvis man er til rådighed for arbejdsmarkedet og det er man vel ikke når man har søgt om pension? kan jeg gå på kommunen og be om at få sygedagpenge imens min sag kører? eller hvad kan jeg "tillade" mig?
go dag til alle
knudsen
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2008, 11:28   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Kun hvis du opfylder betingelserne for at få sygedagpenge kan det betale sig at søge det.

Citat:
Din kommune udbetaler sygedagpenge til dig hvis du er ledig, hvis du.
Har været tilknyttet arbejdsmarkedet de sidste 13 uger før sygefraværet og i den periode har arbejdet mindst 120 timer.
Er dagpengeberettiget medlem af en a-kasse
Har afsluttet en uddannelse på mindst 18 måneder inde for den sidste måned, eller
Er elev i lønnet praktik.

Fundet på borger.dk
At være syg er i sig selv ikke nok.

Hvis man som syg på kontanthjælp, kunne overflyttes til sygedagpenge, lover jeg dig at der ikke ville side ret mange mennesker på kontanthjælp, for så ville alle fejle noget.
Det er ret nemt fx at have ondt i ryggen, det er noget der er svært at modsige, og svært at bevise, så det ville alle på kontanthjælp fejle, hvis det så betød de kunne få sygedagpenge, hvem vil frivilligt nøjes med kontanthjælp, hvis de kan få en højere ydelse? hvad skulle kontanthjælp eller sygedagpenge så være der efter???

Der sider RIGTIG mange mennesker og er syge på kontanthjælp, Mach 4 og 5, hvis man spørger mig, burde de grupper slet ikke eksistere, 1 2 og 3 som de er i dag, og 4 + 5 skulle flyttes over på andre løsninger, fleks FP reva, ja hvad som helst, bare ikke kontanthjælp og ingen ting, for de 2 grupper er der stort set ingen der opfylder kravene til at få kontanthjælp, men fordi de efter kommunernes kasser heller ikke opfylder andre mulighedder og fordi kontanthjælp er den laveste ydelse disse mennesker kan få, ja så er det altså der de bliver parkeret.

Det er sikkert det samme i din sag, du opfylder, som tingene er lige nu! ikke nogle af de andre grupper, og fordi der ikke findes en gruppe der hedder: Opfylder ingen andre grupper, ja så er du havnet på kontanthjælp.

Håber ikke jeg har givet hjorten en masse dårlige ideer her.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension