K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-04-2015, 23:48   #1
Lundberg1960
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2012
Indlæg: 24
Styrke: 12
Lundberg1960 er ny på vejen
vedr paragraf 50

Hej jeg søger et råd. Min datter har raget sig uklar med nogle personer i hendes gård, pga. Hun har en autistisk dreng, lg hun selv har adhd og aspergers. Det har gjort forholddt til andre børn i gården lidt vanskeligt, og nu må de ikke lege med ham for forældrene. I det sidste halve år har min datter så fået 3 indberetninger som kører på at hun er pillemisbruger narkoman og alkoholiker. Hun er ingen af delene men hendes børnesagsbehandler mener at hun er usoigneret , der er snavset i hjemmet , drengen er nusset og har fedtet hår, og bor hos sin mormor og morfar. Hvilket er mig og min mand. Med tiden er tingene hopet sig op i den sag der kører. Min datter bor ikke i sit hjem men skal være et sted med sin søn. Både hun og sønnen er ved at gå ned med flaget. Sønnen var altid glad nu får han anfald hvor han græder og græder. Min datter som også lider af angst og tager medicin antipsykotisk angstdæmpende og retalin samt sovepille til natten. Det sted hvor de bor, er det gentagne gange sket at de mener hun har røget hash, løgn, at hun er overmedicineret, løgn, lg forleden fik hun et angstanfald fordi drengen var løbet væk, hun kastede op, rystede og græd, de mente hun lugtede af alkohol. Hun går rundt i en konstant angst for at blive beskyldt for både det ene og det andet. Vi har brug for en myndig person som kan bistå og argumentere for alt den løgn hendes sag indeholder. Hjælp hvor kan hun få gratis hjælp, inden hun ryger på den lukkede afdeling og drenger bliver taget fra hende. Venligst den meget bekymret mormor og morfar.
Lundberg1960 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2015, 00:27   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvor i landet bor I?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2015, 13:13   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hun skal have en advokat, til at køre sin sag, og en bisider til at hjælpe hende, men kan på kommunen få en hjælper til de sager.

men hun skal også have hjælp med sønnen, det fungere jo ikke med den angst og ham, lige nu køre det jo nedaf i en spiral, hun er angst og regere hårdt og det påvirker drengen, det kan kun gå galt, så der skal meget hjælp til
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2015, 13:36   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
For at starte en § 50 efter Serviceloven kan du sende en underretning til kommunen. Beskriv hvad der sker og din bekymring for din datter og barnebarn. Din datter kan også henvende sig på kommunen og fortælle om sine problemer. Men jeg synes du skriver at din datter og søn allerede har en børnesagsbehandler. Så jeg forstår ikke helt hvad du mener med § 50 i din overskrift. Er det fordi undersøgelsen allerede er i gang og I er bange for udfaldet af den? I så fald er det som jjsonn skriver en advokat I skal have fat i.

Start for eksempel med at henvende jer på Mødrehjælpens Retshjælp https://moedrehjaelpen.dk/retshjaelp/
De kan guide jer videre alt efter hvordan problemstillingen er.

Måske I også kan finde hjælp gennem at læse Carsren Aggers side http://www.modspil.dk/artikler/polit...ndigheder.html

Sidst redigeret af Akvamarin; 11-04-2015 kl. 13:50.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2015, 17:15   #5
Lundberg1960
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2012
Indlæg: 24
Styrke: 12
Lundberg1960 er ny på vejen
Paragraf 50

Ja hendes sag er allerede i fang. De har fjernet hende og sønnen fra deres hjem, og anbragt hende på et udviklingscenter. Der skal hun være i 17-18 uger. Hun har været der i halvdelen af tiden nu. De pædagoger der er tilsluttet centret hvor hun bor pt. Har ingen professionel tilgang til hendes diagnoser eller drengens. De beskylder hende for misbrug af piller, hash, øl og en mente hun lugtede af spiritus fordi hun havde kastet op i angst. Men ville ikke bede hende puste da hun var så oprørt. Der er ingen prøver taget hverken pusteprøver eller blodprøver. Det er beskyldning på beskyldning, også hendes børnesagsbehandler beskylder hende for at have et beskidt hjem( hun stod udenfor døren) at hun er påvirket til møder ( angst og medicin ( den læge anviste)) hun siger ting skole og klub skulle have udtalt, men det står ikke i papirerne. Det føles som om man bare vil have hende ned med nakken. Selv hendes tovholder er usikre på hende. Hun er ingen af de nævnte dele. Hun tager angstdæmpende medicin der kan sløve hende så hun tænker og taler langsomt. Hun tager retalin som klarer hendes hjerne og kan virke opkvikkende. Pædagogerne er der ikke 24/7 og mener hun har masser af tid til misbrug. Vi bor i Greve kommune.
Lundberg1960 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2015, 17:55   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det er ikke sikkert du vil bryde dig om det jeg skriver, men gør jeg det alligevel.

Jeg har selv et familiemedlem med psykisk sygdom og har arbejdet inden for både social og hospitalspsykiatrien i flere år, indtil jeg kom til skade.

Det er nødvendigt at der sker det der sker, for der er både skærpet underretningspligt og omsorgssvigt at tænke ind ifht drengen. Det skal tjekkes af hensyn til ham og at de netop er sammen, tyder jo netop på at de vil yde hjælp til at de bliver sammen og får den hjælp de begge har brug for.

Alt hvad de observerer blive nedskrevet, som regel ret beskrivende og de må jo have nogle observationer at basere deres udtalelser på. Jeg tror ikke på at de ikke har en professionel tilgang til hende, selv om det måske ikke er på den måde hun lige vil have at det skal være.

Jeg ved at det er hårdt at være pårørende, men vi pårørende er ikke tilstede hele tiden og nogle gange lykkes det hvad enten det er bevidst/ubevidst at holde facaden når vi er tilstede og deres virkelighed/dagligdag kan være anderledes når vi ikke er der.

Din datter har brug for en enten privat socialrådgiver eller advokat som kan væres hendes hjælper i sagen. Som kan få hendes side af deres tilværelse frem og sikre at observationer og sagsakter er faglig rigtige fra børnesagsbehandler/udviklingscenter.

Du må indse, selv om det er smerteligt, at du hører det fra din datters side og ikke ved hvordan det er når du ikke er der.

Det kan være det er præcis som hun beskriver, men det kan også være at det ikke er.
Du skal være pårørende og lytte og holde om og af hende, men ikke gå ind og være aktiv del af sagen, men lade den hjælper I forhåbentlig kan skaffe hende klare - vedkommende har ikke følelser i klemme og kan bedre overskue sagen og finde ud af hvad der er op og ned.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2015, 18:40   #7
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Du bryder dig nok heller ikke om det jeg skriver nu, men min helt umiddelbare tanke er bare "stakkels barn", om dit barnebarn.

Som du selv beskriver din datter, så tænker jeg, at dit barnebarn hver eneste dag lever med en mor der selv har store store udfordringer, og sådan et barn bliver meget ofte et såkaldt "voksent barn". Et barn der ikke er barn, men en lille voksen der har en al for stor bevidsthed omkring problemer, humørskift - eventuelt misbrug af beroligende midler som alkohol og medicin.

Jeg bliver virkelig berørt og ked af det på dit barnebarns vegne. Hans tarv kommer i min verden førend hensynet til forældre.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2015, 20:44   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Som autist kræver det en rolig, velorganiseret og skemalagt hverdag.

Så det væsentlige er om din datter er i stand til at skabe en struktureret hverdag for sig selv og barnet.

En §50 undersøgelse laves for at se om der er brug for hjælp eller hjælpemidler, så det kan godt være en positiv ting, der måske kan skaffe den hjælp de måske har brug for i hverdagen.

Hvis din datter ikke føler sig hørt, så er det en god ide at alliere sig med sin læge - og evt. en advokat.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension