K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2010, 01:56   #1
Den ulykkelige
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2009
Indlæg: 99
Styrke: 0
Den ulykkelige er ny på vejen
flytning til udlandet

Dette er ment som en guide eller en rettelse til det som bla. Helenekr har skrevet om beløbsstørrelse af pension hvis man flytter til udlandet.

Hun skriver bla. at man ikke kan være sikker på at man får det brutto beløb som man får når man er bosiddende i DK.Det er noget vrøvl IHV hvis vi taler om den nye ordning fra 2003.Der er kun 2 beløb,1 for enlige og 1 for gifte/samlevende.Efter den gamle ordning ser det anderledes ud,det eneste jeg ved om den er at man ikke får sit tillæg med sig.

Det vil sige at man efter den nye ordning hvis man er enlig har et brutto beløb på ca.16.200kr.Hvis du vælger at flytte til et konvensionsland FKS Tyrkiet (jeg er ikke inde i reglerne for de andre konvensionslande) Men hvis du flytter til Tyrkiet permanent og opgiver din danske bopæl vil du få bruttobeløbet med dig.Danmark og Tyrkiet har en aftale om socialsikring og at det er bopælslandet der har skatteretten.Dermed vil du slippe HELT for at betale skat til DK når du bor permanent i Tyrkiet og ikke har nogen adresse i DK.Pensionister i Tyrkiet som kun har en socialpension og intet andet betaler ikke skat.Det vil sige at hele beløbet bortset fra de 90kr til atp vil være skattefrit.16.100kr ind på kontoen hver måned i et land hvor en skolelærer tjener ca 2400kr om måneden.


kærlig hilsen Jens
Den ulykkelige er ikke logget ind  
Gammel 19-01-2010, 02:18   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Åååh, vil du ikke godt være sød at sætte linket ind hvor jeg skriver om det?

For lige nu sidder jeg og ligner et spørgsmålstegn
Jeg aner ikke en meter om pension i udlandet, så selvfølgelig må det være skrup forkert hvis jeg har udtalt mig....
Og skulle jeg alligevel ha' blandet mig i diskussionen, så har jeg nok googlet rundt....

Så sæt lige linket ind, så vi i en fart kan få det rettet!! Godt du er opmærksom.

Ninja er ikke logget ind  
Gammel 19-01-2010, 02:34   #3
Den ulykkelige
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2009
Indlæg: 99
Styrke: 0
Den ulykkelige er ny på vejen
here u go

http://www.k10.dk/showthread.php?t=4057

Som sagt det var ikke i nogen ond eller nedladende mening jeg skrev det.Det er mere fordi at jeg selv har undersøgt det og fået forskellige svar fra sikringsstyrelsen og skat.

mvh Jens
Den ulykkelige er ikke logget ind  
Gammel 19-01-2010, 02:40   #4
Den ulykkelige
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2009
Indlæg: 99
Styrke: 0
Den ulykkelige er ny på vejen
en anden ting

En anden ting som ikke har noget med pension i udlandet at gøre,er at alle skriver at det er så svært at få en FTP og at man skal igennem en masse arbejdsprøvninger og alt muligt andet langtrukkent vrøvl.Jeg har ikke haft en eneste arbprøvning og var på kontanthjælp i 2 år.der gik kun 10 dage fra min sagsbehandler sendte sagen videre og til jeg fik den tilkendt.ved ikke om jeg bare har været heldig.

mvh Jens
Den ulykkelige er ikke logget ind  
Gammel 19-01-2010, 02:45   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Orv, det var da også en gaaaammel tråd, så er det derfor jeg ikke kunne komme i tanke om hvad filan det var for en!

Og nej da, jeg tager ikke sådan noget som ondt ment - tvært imod!

Godt den kommer med her i din vejledning, og nu i rettet udgave. Super!

Men der står også meget brugtbart, synes stadig det lyder HELT fornuftigt

Ninja er ikke logget ind  
Gammel 19-01-2010, 02:50   #6
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Tror sgu' jeg flytter til Tyrkiet. Og ja Jens du har været heldig. Jeg venter stadig efter 4 år.
Faktisk har jeg været på bistand siden 1990, så hvis man tæller det med, så er det mange år, men dengang kendte jeg ikke til førtidspension og den sociale lovgivning.
mugge er ikke logget ind  
Gammel 19-01-2010, 02:53   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Den ulykkelige Se meddelelser
En anden ting som ikke har noget med pension i udlandet at gøre,er at alle skriver at det er så svært at få en FTP og at man skal igennem en masse arbejdsprøvninger og alt muligt andet langtrukkent vrøvl.Jeg har ikke haft en eneste arbprøvning og var på kontanthjælp i 2 år.der gik kun 10 dage fra min sagsbehandler sendte sagen videre og til jeg fik den tilkendt.ved ikke om jeg bare har været heldig.

mvh Jens
JO! Du har været - ikke bare heldig, men ekstrem heldig. Ok, nu ved vi så heller ikke hvorfor du har fået pension, noget er jo mere grelt end andet.

Men jeg kom heller ikke i arbejdsprøvning og alt det der. Min sag tog 1½ år.
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 19-01-2010, 02:59   #8
Den ulykkelige
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2009
Indlæg: 99
Styrke: 0
Den ulykkelige er ny på vejen
Jeg er igang

Jeg er igang med at flytte til Tyrkiet,og har søgt om opholdstilladelse.leveudgifterne er meget små i forhold til DK,og der er områder med mange danskere/scandinavere der bo der i forvejen.Hvis du vælger at leje frem for at købe kan du leje store luksuslejligheder i lukkede boligkomplekser for ca 3500-4000kr alt ink.priserne for mindre boliger ca 90-100kvm ligger ca det halve.

mvh Jens
Den ulykkelige er ikke logget ind  
Gammel 19-01-2010, 03:00   #9
Den ulykkelige
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2009
Indlæg: 99
Styrke: 0
Den ulykkelige er ny på vejen
borderline

@helenekr

Jeg har en borderline diagnose.
Den ulykkelige er ikke logget ind  
Gammel 19-01-2010, 03:12   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, de kan jo også være slemme, og har vist forskellige sværhedsgrader...

Men godt du kom hurtigt igennem med sagen, så du pga ventetid ikke også skulle tilføje stress, depression mm. Vi har mange systeminvalide herinde.

Og Tyrkiet lyder ikke så tosset - har aldrig været der, men har hørt og set at det skulle være dejligt.

Husk at læg link ind, hvis du kommer forbi nogen med enten billige lejligheder, eller andet guf andre brugere kunne få gavn af at læse....
Måske går flere med drømmen, men vi ikke hvordan de skal gribe det an.
Ninja er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udlandet MissMurphey Alt det andet 4 11-03-2013 09:19
udlandet philippiens Alt det andet 19 13-02-2013 12:39
Flytning til udlandet Timmy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 21-06-2012 19:14
Til FTP'ere i Udlandet MrBurns Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 23-07-2009 10:46
FP fra udlandet LUM At søge førtidspension 2 12-11-2008 17:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension