K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-09-2013, 01:28   #161
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nej det ved jeg heller ikke men jeg krydser fingre for at du får alle pengene uden problemer....det ville klart være mest fair da det jo er kommunen der har lavet en fejl...
Jeg kan ikke gøre så meget andet end at vente og se, men ja det er jo ikke en formue over 10.000 kr. der er kommet på anden vis, end kommunens ulovlige tilbageholdelse, men først skal jeg have pengene, før der overhovedet er noget "problem".
Jeg kan nu ikke lade være med at føle det som en sejer, taget i betragtning af, at kommunen skriver i deres forrige brev, at når man er for syg til at møde op, så er man slet ikke berettiget til hjælp og så undre det mig med kommunens baggrund for afgørelsen, mine lægelige oplysninger, for dem har de haft siden 2004???

Citat:
Oprindeligt indsendt af GlemMig Se meddelelser
Selvfølgelig, det er super godt at du har det, du skal sikkert bare have isen til at bryde et sted i systemet.
-Det er måske svært lige nu, men det er nok også pga. den styrelse der lukkede og vidregav alle sagerne til ankestyrelsen.

Nu kan jeg ikke huske hvad den hedder desværre, men har du fået rykkere med "nye 5måneders ventetid på klager" pga. det Klanst?
Det var Det Sociale Nævn der blev nedlagt. Nej jeg har kun modtaget 2 breve, at de har modtaget min klage og så et brev fra ankestyrelsen om, at der kunne gå op til 11 mdr. før der kunne foreligge en afgørelse.

Jeg fik dog den indskydelse i tirsdags, at sende sagen til Folketingets Ombudsmand, selvom sagen ligger i ankestyrelsen, for jeg kan jo ikke overleve i 11 måneder uden indkomst, dagen efter ændrede kommunen deres afgørelse???
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2013, 09:38   #162
GlemMig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 50
Styrke: 14
GlemMig er ny på vejen
"kommunen skriver i deres forrige brev, at når man er for syg til at møde op, så er man slet ikke berettiget til hjælp"

Klanst, jeg synes at de enten løber rundt med dig med vilje, eller også så er din sag på vej ud i seriøs fejlbehandling.

Og hvornår anerkendte Kommunen første gang at du var syg?
Find den TIDLIGSTE dato, som du har at de er oplyst om at du er syg, altså hvor kommunen har modtaget en diagnose.
Det er korrekt at hele pointen lige nu er at alle skal møde op, men hvis din psykiater oplyser dem om at du ikke kan gå uden for, så må de jo ikke behandle den data, kun følge den.

Da de blander sig i behandling af data om din psykiatriske problemstilling, ville jeg forslå dig også at skrive til Paragraf 71 tilsynet eventuelt [email protected] - og forklar dem/hende at du bliver udsat for tvangs-foranstaltninger, fra noget så mærkeligt som et jobcenter og at de skal holde op med at sulte dig, for det kan du selvfølgelige ikke tåle.

Send en alm. klage til din afdeling hvori du udbeder dig på en forklaring på hvorfor din sag ikke er færdigbehandlet endnu.

Du skal som patient jo FAKTISK have din sagsbehandling afgjort.
Og det har de FAKTISK ikke opnået endnu.

Var det DEN begrundelse de brugte til at stoppe din KH?
Altså fordi de må JO KUN STOPPE DEN FOR DEN DAG DU IKKE KOM TIL MØDET!!

Du skal bestemt have nogen til at genstarte udbetalingen omgående.
Jeg har fået trukket min KH talrige gange fordi jeg har lagt mig for syg til at kunne komme.

Resultatet er HVER GANG at jeg får trukket KH for den dag, da jeg jo også oplyser dem det.

Du har jo også oplyst dem det, så HVAD er det de ansatte laver med dine penge?

ps. yes nemlig det sociale nævn, 10måneder?jamen så hjælper din klage dig tydeligvis ikke noget.
GlemMig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2013, 14:19   #163
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af GlemMig Se meddelelser
Klanst, jeg synes at de enten løber rundt med dig med vilje, eller også så er din sag på vej ud i seriøs fejlbehandling.
Jeg kan ikke bevise det, men har hele tiden haft en fornemmelse af personforfølgelse i det her. Som jeg har skrevet tidligere, så kan det hænge sammen med, at de intet kan tilbyde mig, samtidig med, at de heller ikke vil tilkende FP.

Citat:
Oprindeligt indsendt af GlemMig Se meddelelser
Og hvornår anerkendte Kommunen første gang at du var syg?
Find den TIDLIGSTE dato, som du har at de er oplyst om at du er syg, altså hvor kommunen har modtaget en diagnose.
Det er korrekt at hele pointen lige nu er at alle skal møde op, men hvis din psykiater oplyser dem om at du ikke kan gå uden for, så må de jo ikke behandle den data, kun følge den.
Diagnosen blev stillet og beskrevet af en psykiater 2 år før jeg havner i det sociale system, så de vidste fra start af, hvilken sygdom og dens karakter, som er grunden til, jeg ikke kan arbejde eller på anden måde blive selvforsørgende.

Citat:
Oprindeligt indsendt af GlemMig Se meddelelser
Da de blander sig i behandling af data om din psykiatriske problemstilling, ville jeg forslå dig også at skrive til Paragraf 71 tilsynet eventuelt [email protected] - og forklar dem/hende at du bliver udsat for tvangs-foranstaltninger, fra noget så mærkeligt som et jobcenter og at de skal holde op med at sulte dig, for det kan du selvfølgelige ikke tåle.
Jeg har i maj i år krævet, at beskæftigelsesministeriet foretager en § 71, men har dags dato ikke hørt noget. Nej selvfølgelig kan jeg ikke tåle det, det er også derfor jeg mener straffelovens § 150 kan komme i brug.

Citat:
Oprindeligt indsendt af GlemMig Se meddelelser
Send en alm. klage til din afdeling hvori du udbeder dig på en forklaring på hvorfor din sag ikke er færdigbehandlet endnu.

Du skal som patient jo FAKTISK have din sagsbehandling afgjort.
Og det har de FAKTISK ikke opnået endnu.
Den havde jeg faktisk ikke tænkt over, God ide TAK.

Citat:
Oprindeligt indsendt af GlemMig Se meddelelser
Var det DEN begrundelse de brugte til at stoppe din KH?
Altså fordi de må JO KUN STOPPE DEN FOR DEN DAG DU IKKE KOM TIL MØDET!!
Der er ikke nogen entydig begrundelse for hvorfor. De ændrede grunden konstant.
1. man kan kun melde afbud til et møde telefonisk og ikke skriftligt.
2. Man kan ikke på forhånd vide at man er syg. (Har haft sygdommen i over 22 år??? Har aldrig været i et jobcenter pga. sygdommen).
3. der står ikke i mine akter, at jeg ikke kan møde op. (Der står i sygeopfølgningsplanen, at jeg ikke kan forlade mit hjem).
4. Svær neurotisk angst, paranoia og depressive anfald mm ikke er en undskyldning for ikke at møde op.
5. svær psykisk sygdom er ikke en gyldig undskyldning.
6. kommunen har fastlagt et serviceniveau.
7. Jeg skal møde op og registreres. (Kommunen har i samtlige breve skrevet, at jeg skulle kontakte jobcentre, ikke noget om at skulle registreres, det kom først efter 7 uger).
8. at jeg ikke kan få KH før jeg er mødt personligt op i Nyropsgade.


Citat:
Oprindeligt indsendt af GlemMig Se meddelelser
Du skal bestemt have nogen til at genstarte udbetalingen omgående.
Jeg har fået trukket min KH talrige gange fordi jeg har lagt mig for syg til at kunne komme.

Resultatet er HVER GANG at jeg får trukket KH for den dag, da jeg jo også oplyser dem det.

Du har jo også oplyst dem det, så HVAD er det de ansatte laver med dine penge?

ps. yes nemlig det sociale nævn, 10måneder?jamen så hjælper din klage dig tydeligvis ikke noget.
Jeg fik mail fra K-kassen onsdag om, at de har slette sagen og at jeg vil få pengene udbetalt uden fratræk. Jeg har dags dato modtaget hele beløbet uden fratræk for 3 måneder. Det skal fejres med et stykke pålæg på brødet

Nej jeg tror heller ikke det hjælper med ankestyrelsen, for de køre nok slavisk efter, hvilken dato sagen har og så ikke noget med akutsager. Derfor fik jeg den indskydelse, at sende sagen til Folketingets Ombudsmand, men hvad der har fået kommunen til at skifte holdning i sagen er en gåde for mig.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2013, 19:13   #164
GlemMig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 50
Styrke: 14
GlemMig er ny på vejen
Sejt sejt sejt, jeg kunne næste ikke tro mine øjne, jeg er så lette.
Jeg frygtede at din situation stadig kunne trækkes yderligere.

Det er helt utrolig hvor længe nogen af os kan få lov at vente på en afklaring, når loven nu engang tydeligt siger at det skal ske efter 3-6måneder.

Hvor er jeg glad på dine vejne, du må give din advokat et stort kram, men det er da også kun klart at Kommunen ændrede mening alligevel.

Jeg tror der er en god pointe i at du træder et skridt tilbage og kigger på din sag lidt oppefra.
Du har haft krav på en færdigørende sagsbehandling siden det lå klarlagt at du var syg nemlig.
Du skal nok opleve en udvikling nu, det tror jeg på.

Lige nu bliver systemet ændret NETOP fordi det ikke kunne "rumme" tilstande der fx. som din betyder at du ikke passede ind i normale tiltag, så nu er der nok god vind at hente, hvis du selv holder ved at nu gider du ikke vente på deres langsomme,langsomme arbejde mere.

Men de ændringer bliver det jo fx sværere at blive tilkendt pension, men man ryger helt ud af KH-systemet som sygemeldt i fremtide, så skal man bare kunne bevise det.

Ps. sejt at du også selv havde tænkt på en paragraf71

Sidst redigeret af GlemMig; 06-09-2013 kl. 19:37.
GlemMig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2013, 19:55   #165
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Husk at skaf dig en hurtig kassekredit overtræk den med 3 tusind, så når du får pengene så går din konto kun i 0..... og ikke plus...
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2013, 19:56   #166
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af GlemMig Se meddelelser
Sejt sejt sejt, jeg kunne næste ikke tro mine øjne, jeg er så lette.
Jeg frygtede at din situation stadig kunne trækkes yderligere.

Det er helt utrolig hvor længe nogen af os kan få lov at vente på en afklaring, når loven nu engang tydeligt siger at det skal ske efter 3-6måneder.

Hvor er jeg glad på dine vejne, du må give din advokat et stort kram, men det er da også kun klart at Kommunen ændrede mening alligevel.

Jeg tror der er en god pointe i at du træder et skridt tilbage og kigger på din sag lidt oppefra.
Du har haft krav på en færdigørende sagsbehandling siden det lå klarlagt at du var syg nemlig.
Du skal nok opleve en udvikling nu, det tror jeg på.

Lige nu bliver systemet ændret NETOP fordi det ikke kunne "rumme" tilstande der fx. som din betyder at du ikke passede ind i normale tiltag, så nu er der nok god vind at hente, hvis du selv holder ved at nu gider du ikke vente på deres langsomme,langsomme arbejde mere.

Men de ændringer bliver det jo fx sværere at blive tilkendt pension, men man ryger helt ud af KH-systemet som sygemeldt i fremtide, så skal man bare kunne bevise det.

Ps. sejt at du også selv havde tænkt på en paragraf71
1000 1000 tak for din varme og medfølelse og indrømmet, tårene har fået frit løb i løbet af dagen, for at få forløst en ekstrem periode i mit liv.

Citat:
Oprindeligt indsendt af GlemMig Se meddelelser
Jeg frygtede at din situation stadig kunne trækkes yderligere.
Med det jeg har været udsat for, så kunne jeg slet ikke se, hvordan jeg kunne få situationen bragt til ophør, for uanset hvor vel dokumenteret min argumentation var, var det som om det prellede af som vand på en gås. Det værste man kan gøre ved et menneske er, at ignorere og det var lige præcis den følelse jeg har haft.

Så kom der så meget ro på tilværelsen igen, nu kommer det store træk, at følge sagen helt til dørs og endeligt få den lukket.


Endnu engang tak
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 23:55   #167
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Før kommunen ville genoptage min kontanthjælp, fik jeg den indskydelse, at sende sagen til Folketingets Ombudsmand, selvom sagen ligger hos ankestyrelsen. det kunne jo være under de omstændigheder, at de ville gribe ind overfor kommunen, men har fået brev tilbage, at de ikke kan gå ind i en sag, sålænge den ligger hos en anden myndighed.

Hvis jeg ikke have fået genoptaget KH og der var gået 11 mdr. eller mere hos ankestyrelsen, så ville jeg jo ligge på kirkegården. Er blevet temmelig gal i skralden over den rigide kyniske holdning i sådan en situation, som Ombudsmanden lægger for dagen.
Mon ikke det er på sin plads, at skrive et kradst brev til Ombudsmanden og sætte spørgsmålstegn ved deres berettigelse.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2013, 00:10   #168
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg er bange for at du vil spilde din tid Ole...

De ved godt at der ikke rigtig er nogen berettigelse for dem....også selv om de siger andet...

Vi er mange der har forsøgt at fortælle dem det...og intet hjælper...de tjener jo deres gode løn på det juks de nogle gange laver...

Uanset vil du få lige nøjagtig nul ud af det....men hvis du har overskuddet og tiden til det....så kan du måske få lidt glæde ud af et kradst brev til dem...nogle gange kan det være rart af få raset ud...

Men er energien sparsom så ville jeg hvis jeg var dig...fokusere på de ting som kunne komme dig til gode...og som vil nytte...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2013, 10:20   #169
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg er bange for at du vil spilde din tid Ole...

De ved godt at der ikke rigtig er nogen berettigelse for dem....også selv om de siger andet...

Vi er mange der har forsøgt at fortælle dem det...og intet hjælper...de tjener jo deres gode løn på det juks de nogle gange laver...

Uanset vil du få lige nøjagtig nul ud af det....men hvis du har overskuddet og tiden til det....så kan du måske få lidt glæde ud af et kradst brev til dem...nogle gange kan det være rart af få raset ud...

Men er energien sparsom så ville jeg hvis jeg var dig...fokusere på de ting som kunne komme dig til gode...og som vil nytte...
Jeg er godt klar over, at det langt fra er en original eller enestående ide og jeg er sandsynligvis også bund naiv og tro, at de vil ændre på noget, selvom utilfredsheden stiger og de bliver sat under pres. På et eller andet tidspunkt må der være en der forstår, at ballonen vil revne på et tidspunkt og der vil være et regnskab der skal gøres op.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2013, 10:36   #170
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Danske Banks afgående direktør får 20,2 mio.kr. for at være inkompetent... hmm... gad vide hvormeget jeg kan få, for at være inkompetent i forhold til, at blive valgt ind i folketinget for LA!!!!!

Nå men fik mail fra advokaten om, at han knokler alle ugens 7 dage med min sag ang. førtidspension, men der er meget han skal i gennem. Han er dog meget optimistisk, kommunen har jo også været rundhåndet med fejl og overtrædelser...... sagen kan vist godt kaldes "a bitsch". Men vi er igang og på vej i den rigtige retning. YYYEEEESSSS
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
det sorte register jobmasta Politik og Samfund 9 16-11-2012 21:19
De(t) sorte får Andepigen Politik og Samfund 3 29-04-2012 07:46
De svage er de nye sorte. Gerbilwoman Politik og Samfund 4 30-01-2012 18:03
det sorte hul Zara Alt det andet 20 22-09-2011 16:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension