K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2014, 22:13   #101
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Hjælp søges til oversættelse på alm dansk sprog . Stor median og højresidige paramedian prolaps på l5 s1. Nerverodapåvirkning og betydelig kompression af durasækken. Diskussion er svært degenereret med modicforandringer.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 23:51   #102
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Okay mange mange tak vovse . Du er altså klog . Kommer den så tilbage den brusk skive ? Altså vokser frem igen :-) og ja det nedeste stykke i ryggen det er helt tosset.
Nej, desværre.

Men nogen har glæde af glucosamin, som muligvis kan reparere brusken.
Glucosamin virker bedst hvis det tages sammen med chondroitin og msm.

Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
nej brusk skiver kommer ikke igen, her en der er flækket og det har den været i 25 år uden der er groet sammen.

Men som vovse siger alle over 40 har det, ligesom de fleste hár mindst en diskopolaps, bare ikke alle der mærker dem, du kan være næsten indvalid og naboen have samme skade uden at mærke noget.
Jeg gik i nogle år og troede, at jeg havde en meget stor risiko for, at få en discusprolaps, p.g.a. den meget flade disc, men da jeg spurgte en neurokirurg sagde han, at den var for flad til, at der kunne komme en disc ud af den.

Der er ikke meget der er så galt, at det ikke er godt for noget.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2014, 00:54   #103
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Lige præsis :-) hvordan føles det for dig at den er fladmast sammen ? Er det de samme symtomer ? Jeg tænker hver dag på om der ikke er en derude et sted som har en mirakel kur mod de dumme smerter ... Og tænker også på hvorfor det præsis er jeg har så ondt . Om det er en kombination af det hele eller om jeg dog ikke kan gøre bare et eller andet. Lægerne siger de ikke kan gøre noget . Men noget må da kunne gøres, når de er så dygtige at de kan reperere hjerter og alle mulige andre svære sygdomme... Det kan da ikke være rigtig at man skal leve med smerter resten af livet og ha det på den måde her ...

Disse stoffer du omtaler er det noget jeg skal be om hos min læge eller ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2014, 08:40   #104
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Lige præsis :-) hvordan føles det for dig at den er fladmast sammen ? Er det de samme symtomer ?
Svært at beskrive, smerter er jo en underlig størrelse, som vurderes forskelligt, afhængigt af "ejermanden m/k".

Når jeg har ondt i ryggen, så er det en tung, dump, træt fornemmelse, vil jeg nærmest beskrive det som.

Men uanset hvor i kroppen man har ondt, så vil man uundgåeligt spænde i de omkringliggende muskler og min erfaring er, at disse muskelspændinger er skyld i en meget stor del af smerterne.

Og muskelspændinger kan behandles meget effektivt med zoneterapi eller akupunktur.
Man kan selv udrette meget med zoneterapi "på egen hånd", jeg har skrevet lidt om det her: http://www.k10.dk/group.php?do=discu...scussionid=556

Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Jeg tænker hver dag på om der ikke er en derude et sted som har en mirakel kur mod de dumme smerter ...
Meget sandsynligt, men det koster.
Zoneterapi og akupunktur er rigtig godt til smertebehandling.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Og tænker også på hvorfor det præsis er jeg har så ondt . Om det er en kombination af det hele eller om jeg dog ikke kan gøre bare et eller andet.
Der er sandsynligvis nogle muskelspændinger med i dine smerter, det kan nok ikke undgås.
Magnesium (ikke at forveksle med magnesia) virker muskelafslappende, er gode hvis man er anspændt når man vågner om morgenen.
Men de fjerner ikke smerterne.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Disse stoffer du omtaler er det noget jeg skal be om hos min læge eller ?
Min mor tager et glucosamin-produkt, men jeg ved faktisk ikke, om det er igennem lægen. Hun kan mærke en effekt af dem.

Glucosamin må gerne sælges til mennesker, i DK, men et af de andre "stoffer", eller dem begge to (husker det ikke lige) må ikke sælges til mennesker, i DK.

Glucosamin og chondroitin virker på leddene, og brusken omkring leddene. Msm virker på sener og muskler.

Jeg fandt en god artikel om glucosamin m.m.: http://www.getbig.dk/glukosamin-chondroitin-og-msm

Det er produkter som dette, der ikke må sælges i DK: http://www.vitamarket.net/da/knogle-...letter-46.html

Ved skader på sener og muskler er det msm, der er vigtigst.

Jeg har en lille hund, som siden efteråret har haft problemer med en forstrakt muskel i bagbenet. Dyrlægen anbefalede laser-behandling, dette virkede kun lidt, og kortvarigt.
Glucosamin med chondroitin og msm havde ingen effekt. Jeg blev så gjort opmærksom på, at blandingerne ofte indeholder for lidt msm, så nu får hun ekstra msm og allerede nu, efter et par uger, kan jeg se en tydelig effekt.

Det er lovligt, at sælge produkterne til dyr.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 06-03-2014 kl. 08:50.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2014, 18:50   #105
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Du er virkeligt inde i mange ting vovse. Ligemeget hvad man hørermdig om har du svar parat. Det er en fornøjelse

Helt sikkert . Der sidder masser af spænðnder rundt omkring specielt i hofterne fordi jeg går så skævt .

Lægen har også tilbudt mig fysioterapi hvilket jeg har bestemt at sige ja tak til .

Tor altså. ikke jeg tør at spise det når det ikke må sælges i Danmark ...

Ved ikke om du har set mit indslagmmen endelig har. Jeg fået en anden stol .

Konsulentenmsagde at hvis jeg skulle have en der støtter mig hele vejen op ad ryggen skal jeg have en der bliver specielt lavet til mig så det tænker jeg ikke kommer til at ske ...
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2014, 23:39   #106
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Du er virkeligt inde i mange ting vovse. Ligemeget hvad man hørermdig om har du svar parat. Det er en fornøjelse

Helt sikkert . Der sidder masser af spænðnder rundt omkring specielt i hofterne fordi jeg går så skævt .

Lægen har også tilbudt mig fysioterapi hvilket jeg har bestemt at sige ja tak til .

Tor altså. ikke jeg tør at spise det når det ikke må sælges i Danmark ...

Ved ikke om du har set mit indslagmmen endelig har. Jeg fået en anden stol .

Konsulentenmsagde at hvis jeg skulle have en der støtter mig hele vejen op ad ryggen skal jeg have en der bliver specielt lavet til mig så det tænker jeg ikke kommer til at ske ...
Når du går skævt, er det så p.g.a. en dårlig holdning eller ligger der noget helbredsmæssigt til grund?

Selvom man har smerter et eller andet sted, så er det utroligt vigtigt, at man bevæger sig normalt, da man ellers vil få smerter/problemer andre steder.

Du kan evt. prøve at google efter andres erfaringer med glucosamin, chondroitin og msm.

Mange har glæde af fysioterapi, men for mig har det hver eneste gang været spild af penge.

Jo, jeg læste godt, at du endelig har fået en ordentlig stol. Skønt, selvom det tog sin tid.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2014, 00:32   #107
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Ja jeg ved at det er vigtig men jeg kan ikke træde ned på højre foden . Det føles som om jeg går direkte ned på en spids knogle der lager igennem hele benet op til ryggen.. Og 2/3 delen af foden er total sensitiv . Samtidig med at det brænder så jeg kan kun gå ned på det yderste stykke ved storetåen. Kan tydeligt mærke det i hofterne at der begyndt at sætte sig et eller andet avs noget men hvad skal jeg gøre ... Jeg skal jo fremad :-)
Jeg har købt en revitive for at forsøge at sætte impulser igennem benet men indtil videre desværre uden held.

Jeg er jo i den praktik hos en fysioterapeut .. Har spurgt ind til om de på nogen måde kan lindre mine gener men de var faktisk så , synes jeg , frække at sige at de ikke har tid til at besvare de spørgsmål andet hvis jeg er deres klient. Tænk sig at de ikke kan bruge 5 minutter på mig selvom jeg faktisk hjælper dem hver dag .

Så dem vil jeg helt sikkert ikke bruge. Jeg svømmer. Sporadisk når overskuddet er til det . og gør min træning stortset dagligt. Men det hjælper heller ej en disse . Så jeg vil helt sikkert når jeg får overskuddet til det sætte mig ind i de præperater du omtaler.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2014, 08:36   #108
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg kan godt se, at du har et problem, når du dårligt kan træde ned på den ene fod.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Tænk sig at de ikke kan bruge 5 minutter på mig selvom jeg faktisk hjælper dem hver dag .

Så dem vil jeg helt sikkert ikke bruge.
Det kan jeg dælme godt forstå, men der er sikkert også andre fysioterapeuter i din by.
Spørg venner og bekendte, eller evt. din læge, om erfaringer med fysioterapeuter.

Når først du accepterer dine begrænsninger og lader være med, at presse dig selv, så er der en chance for, at det hele bliver lidt bedre.
Sådan er det ihvertfald gået for mig, men det har taget lang tid.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2014, 13:52   #109
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du må prøve at få aflastet din fod. Alternativt måske et par krykker i en periode, så du ikke behøver belaste den. Surt men ofte effektivt.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2014, 14:55   #110
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Problemet er at det er en nerve fra ryggen som gør det så skal jeg gå med krykker for evigt ... Til dig vovse . Jeg besvares dit lange og indholdsrige afslag når jeg kommer på højkant for kan kun se lidt af gangen her på mobilen
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension