K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-10-2009, 15:41   #10
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
klage

hejsa har lige et par tips:

da jeg søgte om §100 merudgifter så blev hele min ansøgning vurderet efter FUNKTIONSEVNEMETODEN" Og det er et skema udfyldt ved personligt møde med sagsbehandleren. bagefter laver hun en sammenfatning og den bliver sendt til mig for kommentarer (partshøring) og så tilsidst bruges de papirer til enten at afvise eller bevilge merudgifter. FUNKTIONSEVNEMETODEN er et langt skema med mange spørgsmål, men det vigtige er at sammenfatningen bygger på en HELHEDSVURDERING.

nå tilbage til bilsagen...

min sagsbehandler havde lavet en indstilling som så blev afvist af rådet i kommunen, men selve indstillingen og møderne op til selve indstillingen bygger bl.a på gang distance og andre parametre

nå klage skulles der, så jeg gik igang med at google på nettet, og fandt i vejledningen til serviceloven at:

BORGEREN KAN ØNSKE OM AT SAGSBEHANDLINGEN I ANSØGNING AF HANDICAP BIL BEHANDLES EFTER FUNKTIONSEVNEMETODEN....

og det skrev jeg i min klage, og jeg fik medhold således at jeg har været til møde og udfyldt et funktionsevne metode skema med sagsbehandleren

konklusionen blev at hun nu vil undersøge om kommunen har alle relevante oplysninger som lovgivningen siger skal foreligge for at vurdere efter FUNKTIONSEVNEMETODEN og specielt i min sag om vi skulle lave en ny læge status erklæring, selvfølgelig bliver selve sagen yderligere forsinket, men det er da vigtigt hvis nu det viser sig at bevilgningen går igennem nu på et helt andet grundlag

håber i kan bruge dette tip. ved ikke hvordan min sag forløber frem efter, men skal nok skrive når der er nyt, DU SKAL BARE SELV ØNSKE AT DIN SAG BEHANDLES EFTER FUNKTIONSEVNEMETODEN, SÅ SKAL KOMMUNEN IMØDEKOMME DET...

hilsen
jan
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning af trivselsbil søsser98 Hjælpemidler til handicappede 15 18-08-2013 19:43
Trivselsbil forløb frup Alt det andet 27 02-07-2013 16:07
handicap/trivselsbil Chin Alt det andet 1 04-04-2010 14:40
Trivselsbil nielsen Hjælpemidler til handicappede 1 16-01-2009 01:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension