K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2009, 13:48   #1
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Syge er offer for regningens politik om tvangs aktivering

Kassetænkning hvor syge er offer for regningens politik om tvangs aktivering, hvor der kun er 3,7 % der kommer i ordinær arbejdet efter en tvangs aktivering.

En succes??!!!! Det var ikke for mig og dig???

Go`søndag
Bla-bla

Færre sager skæpper i kommunekassen
http://politiken.dk/indland/article631196.ece

Se rapport om tvangs aktivering – disciplinering til arbejde, ligeledes for syge mennesker. http://www.casa-analyse.dk/3358/2960 hvorfra rapporten kan downloads

Syge presses i arbejde på forkert grundlag
Beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen (V) vil gøre op med retten til at blive hjemme fra arbejdet, hvis man er syg. »Ny viden« skulle angiveligt vise, at det er sundt for syge at *arbejde – uanset hvad de fejler. Men den påstand har ministeren ikke belæg for, siger landets førende forskere indenfor arbejdsmiljø og stress.
http://www.ugebreveta4.dk/2008/20083..._grundlag.aspx

Sidst redigeret af bla-bla; 18-01-2009 kl. 16:33. Årsag: et link til
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2009, 23:08   #2
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Jeg er meget enig med dig. selv har jeg lige fået følgende optaget i NordJyske Debat, godt nok kun med henvisning til netdebatten:

Jeg forstår Hr.Stellners undren over sagsbehandlerer/socialrådgivere´s rolle i kommunerne, da vi er mange der deler den. (Se bare på bl.a. www.k10.dk) Hr. Stellners spørger om ikke disse ansatte er til for at hjælpe borgeren? Eller om de er ansat til alene at varetage kommunal spareiver?
Jeg tror desværre ikke ( af lomme statistiske grunde) at Hr. Stellners får noget svar fra hverken kommune eller ansatte. men skulle det ske, vil det også glæde mig at få svar på spørgsmålet.
Jeg kan kun supplere Hr. Stellners læserbrev med at det ikke kun er i børne- og ungeafdelinger (om end det er de værste steder det kan ske, som i Tønder og Mou sager) at sådanne arbejdsgange råder. Det gælder også inden for sygedagpenge, pensionsafdelinger, lægekonsulenter, omsorgsafdelinger og hjælpemiddelafdelinger.
E´t er nemlig (efter min mening) at loven fint foreskriver både det ene og det andet, måske for at Fogh og Co kan vise flotte love udadtil i verden?, men at det i praksis, ser helt anderledes og uigenkendeligt ud der hvor loven skulle sikre borgeren.
Jeg stiller også spørgsmål ved, hvordan kommunalt ansatte i visitatorstillinger bruger deres uddannelse; f.eks. en ergoterapeut der i et afslag mener at al hvile (15 timer i døgnet) skal foregå i plejeseng i soveværelset, at det er ok at man ikke kan komme ud i sin have, at der ikke er krav om at garageport skal være lukket, at en nybagt enke med halvsiddig lammelse kun har brug for en elektrisk dåseåbner (som ikke overstiger de 500kr.´s egenbetaling) for at kan klare hverdagen.
Desuden stiller jeg spørgsmål ved hvordan kommunale hensigtserklæringer hænger sammen med sagsbehandler/socialrådgivers modsætningsfyldte afslag på hjælp. Som f.eks. afslag på hjælp til udgifter til specialtræning, når al anden form for træning/motion er direkte skadelig, skønt kommunens hensigtserklæring lyder på at alle borgere skal have motion og at der skal arbejdes frem mod sundhed som forebyggelse.
Selv sagsbehandlerer i klageinstansen Det Sociale Råd, giver kommuner ret i sådanne afslag.
Det bestyrker min mistanke om, at hvad der står i loven slet ikke handler om borgernes ret og velfærd, men om Fogh og Co´s anseelse i udlandet / forfremmelse af ministerposter herhjemme.
For det e´r da flot at kunne vise økonomisk fremgang, lavere ledighed, stører skattelettelser og fornemme love i udlandet, men netop på det lovmæssige område, har udlandet ingen chance for at se realiteterne: nemlig at borgerne ingen chance har mod systemets interne regler!
Sluttelig er der også en meget fin detalje i loven, som giver borgere mulighed for at klage til højeste instans; Det Sociale Ankenævn. Men det er også kun på papiret, for for menig borger er det nærmest umuligt at kunne formulerer sig frem til at nå en sådan instans, hvis man da ikke er uddannet advokat, eller inden for regimet.
Jo, jeg skriver regimet, for sådan fungerer offentlige instanser desværre,
alt, alt for ofte.

Tak for dit læserbrev Hr. Stellner! Det er rart når også andre, ikke ramte, gør opmærksom på sandhederne. Også en tak til Hr. Røhmer gode læserbreve. Hr. Durhus derimod giver mig kuldegysninger ned af rygsøjlen og en enorm skamfølelse over at være etnisk dansker! Men Hr. Durhus var måske bare den eneste der turde/kom til at fortælle om hvilke menneskesyn der gør at man vælger partiet venstre?
Jeg håber der er rigtig mange, der vælger med hjertet og ikke pengepungen ved fremtidige valg, nu hvor mange tør stå frem med lovens mangelfulde virkning, for alt kan købes, undtagen sikkerhed for at sig og sine aldrig får brug for hjælp i livet.
Dette igen skrevet med min gode venindes hjælp ved tasterne, for jeg fik afslag på hjælp til at kunne ytre mig skriftligt.

xxxxxxxxxxxxxxx
x
Og nu i aften har jeg sendt følgende læserbrev til Nordjyske Debat:

Torsten Schack Pedersen beretter, stolt, i NordjyskeDebat d.18./1, at han i Det Fælleskommunale Lønkontor kan se at der fra nov. 2007 til nov. 2008 er oprettet 12.603 flere fuldtidsstillinger i offentlig regi. Af de offentlige udgifter at se, er dette meget sandsynligt, men:
jeg har en meget alvorlig mistanke til, at langt de fleste nyoprettede stillinger indeholder en af tre arbejdsbeskrivelser: 1. den ansatte skal lave love der ser flotte og tilforladelige ud (i udlandet ,og over for den højtlønnede del af den danske befolkning). 2. den ansatte skal få lovene omsat, så de, billigst muligt, ser ud som om de virker. 3. den ansatte skal gøre alt for at loven ikke kommer de ellers berettige til gode.
Derfor beder jeg Torsten Schack Pedersen om, helt presis, at svare mig og andre borgere på, hvor disse 12.603 er ansat i nyoprettede stillinger og ikke mindst: hvad de er ansat til?
Ikke kun en lille oplysning over de nyoprettede stillinger som venstre kan score mængdens popularitet på, men SAMTLIGE 12.603 fuldtidsstillinger!

xxxxxxx

succes e´r der, men bare ikke for ramte.

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2009, 12:17   #3
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Syge fynboer tvinges på job

I nu engang fik jeg min morgenkaffe galt i halsen, hvornår tilbyder de så et medlighedsdrab til syge, til man kan få fred for altid. se ligeledes netdebatten på fyens

Go`dag
blabla

http://www.fyens.dk/article/1162259:...tvinges-p--job
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
forklædt aktivering af syge.ny reform.? Missemor Politik og Samfund 21 29-02-2012 19:26
De mest syge og de mindst syge bliver fritaget for aktivering. Gizmo Politik og Samfund 7 30-03-2011 08:13
Svendborgs syge aktivering Webmaster K10 Nyheder 0 25-05-2010 11:15
Kommunernes aktivering. Og nu også de syge? Chin Alt det andet 5 10-02-2010 22:55
Tvangs aktivering – disciplinering til arbejde og så for sygemeldte… bla-bla Det er da strengt ! 0 20-01-2009 15:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension