K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-06-2012, 11:56   #1
Olsen22
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 75
Styrke: 13
Olsen22 er ny på vejen
hvad er beds?t

Jeg står og er ved at blive visiteret til fleks.

Jeg er noget usikker på, hvordan ens økonomi ser ud?

jeg kan forstå man får fleksydelse 91 % af dagpengene hvis man får fleks og er uden job.

Hvad så med reformen efter de to år og man ikke kan få fleksydelse mere hvad får man så? og det man får er det afhængig af ens mands indtægt?

hvad så hvis jeg om 5 år er nødt til at få fp? hvad får jeg så i ydelse? min mand tjener godt ca 700.000 om året? hvad får jeg så i pension ??? kan jeg overhovedet få noget? jeg bliver desværre kun dårligere med tiden.

håber i kan hjælpe mig med at fortælle nogen af de ting jeg skal vide og tænke over.
Olsen22 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 12:16   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
der er sådan nu at hvis du får fleks job er din mands indtægt uden betydning ved pension vil den trække dig ned du kan regne ud hvor meget på borger dk.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 13:18   #3
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Hej Olsen22

Du få ikke fleksydelse som ledig fleksjobber, men ledighedsydelse og det kan du i
princippet, efter de nuværende regler, få indtil du skal på Førtidspension eller Fleksydelse (efterløn for fleksjobbere) hvis du deltager i de foranstaltninger kommunen sender dig ud i.
Med den nye reform som den ser ud indtil videre, kan du få ledighedsydelse i 2 år, derefter hedder det kontanthjælp, men som jeg har forstået det er det ikke afhængig af din mands løn i dette tilfælde eller også kan du få særlig ydelse, husker ikke helt hvad planen er her, men der kommer nok andre der ved det...

På førtidspension bliver der trukket i din indtægt hvis din mand stadig har så høj en løn, Du kan selv lave en beregning på:

https://www.borger.dk/Sider/Saadan-b...ye-regler.aspx

Beregningen afhænger af din og din mands indtægter, så som løn, rente indtægter/udgifter, pensioner m.v. men hvis det beregnes ud fra din mands 700.000 om året og alt det andet ikke er med, ligger du på omkring 11000 før skat.

Venlig hilsen

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 14:49   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Olsen22
du vil ca få det samme som nig hvis du blir ftp...idag er det 126oo kr brutto og det er det mindste pt uanset om han tjener 7ooooo kr

mvh stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 16:17   #5
Olsen22
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 75
Styrke: 13
Olsen22 er ny på vejen
Må man få børn som fleksjobber?

Ja det må men nok altid men jeg vil så være ny fleksjobber og hvad tænker de så?

kan de tage det fra en og sige når du kan få børn har du masser af kræfter?

Får man så barselsdagepenge og så overgår til fleksydelse efter barsel?

Vi havde talt om barn nummer to herhjemme inden alt det her med fleks kom dertil, men er bange for at blive dårligere stillet?

Nogen der ved eller har prøvet det?
Olsen22 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension