K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-12-2010, 11:33   #1
andi1975
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Alder: 48
Indlæg: 148
Styrke: 18
andi1975 er ny på vejen
En hån mod alle os som er i flexjob

Formand og daglig leder af Offerrådgivningen og invalidepension, Kirsten Yde, blev kåret sidste år som Årets Fynbo 2009 - Fyens Stiftstidendes årlige hæderspris, der lørdag i avisens mediehus blev uddelt for 34. gang.

http://www.fyens.dk/article/1412385:...m-AArets-Fynbo

Kirsten Yde laver et stort og flot stykke arbejde, og arbejde ca. 12 timer om dagen på Offerrådgivningen i Odense, som hun selv siger i indslaget( Videoen på fyens). Hun vil let kunne passe et fleksjob på et kontor, men hun beholder nok sin invalidepension

Håber fyens.dk finde en rigtig Ildsjæl i år

http://www.fyens.dk/article/1754483:...r-AArets-Fynbo
andi1975 er ikke logget ind  
Gammel 26-12-2010, 12:10   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af andi1975 Se meddelelser
Kirsten Yde laver et stort og flot stykke arbejde, og arbejde ca. 12 timer om dagen på Offerrådgivningen i Odense, som hun selv siger i indslaget( Videoen på fyens). Hun vil let kunne passe et fleksjob på et kontor, men hun beholder nok sin invalidepension
12 timer om dagen!
Det må da mindst svare til et fuldtidsjob.

Jeg må erkende, at jeg synes det er lidt dumt, at sige sådan noget offentligt.

Jeg ville have "gået stille med dørene" og sagt "nej tak" til prisen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind  
Gammel 26-12-2010, 12:32   #3
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Øhh, er der noget jeg har misforstået....

Hvis hun kan arbejde 12 timer i døgnet, hvorfor får hun så pension, det har jo ikke noget at gøre med at det er et frivilligt arbejde, det er jo ikke mindre belastende eller hvad??

Jeg kan arbejde 2-3 timer i døgnet, og jeg er på fleks, forklar mig lige rette sammenhæng her, tak!!
Susanne2412 er ikke logget ind  
Gammel 26-12-2010, 12:41   #4
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen

Jeg forstår det ikke. Hun burde da ikke få invalidepension når hun sagtens kan arbejde?
nilla er ikke logget ind  
Gammel 26-12-2010, 13:14   #5
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
1. Hun fik tilkendt pension FØR 2003. Da var reglerne meget anderledes.
2. Hun HAR oplyst og fået LOV af sin kommune, så hun gør INTET ulovligt.
3. Debatten om hende har været her før på k10, det link der henvises til er fra Januar 2010, for næsten et år siden.
Hun bruger krykstokke for at passe sit frivillige arbejde, og sidder/ligger ned og taler for det meste i telefon. Sad/lå hun hjemme i sin sofa, hvad ville så forskellen være? Og hvem ved hvad det koster hende, på smertekontoen f.x.

Da hun fik bevilget pension, var det under andre forhold og andre regler af dem i dag, det skal hun da ikke lastes for.

Godt gået, at være en RIGTIG ildsjæl - på trods af sygdom og smerter.
sibt er ikke logget ind  
Gammel 26-12-2010, 13:22   #6
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hendes pension er tilkendt efter den gamle ordning - før 2003. Hun er en af de personer, der gør en forskel for rigtigt mange mennesker - og så yder hun noget til samfundet - til gengæld for den pension, hun får.

Sådan ser jeg på det.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind  
Gammel 26-12-2010, 13:39   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
men også en grund til reglerne bliver strammet mere og mere
MTVRV1 er ikke logget ind  
Gammel 26-12-2010, 14:08   #8
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Husk nu på at frivillige arbejde ikke handler om noget for noget.
adbib er ikke logget ind  
Gammel 26-12-2010, 14:19   #9
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
men også en grund til reglerne bliver strammet mere og mere
Måske lidt meget at bebrejde et enkelt menneske, at hun er skyld/grunden til at man har lavet reglerne om, igen igen igen......

Nu ser det ud til, at reglerne strammes og laves yderligere om, men skal alle vi der så nu, HAR fået bevilget fleks eller pension under andre vilkår, regler og love, så bøde for at reglerne ændres og strammes?

Man kan kun få pension efter de vilkår der er gældende på et givent tidspunkt, og hun gør stadigvæk intet ulovligt. Fleksjob var ikke opfundet, da hun fik pension.

Begriber ikke, at det hun gør nu, er så forfærdeligt - fordi politikkerne i dette land, vedtager nye stramme regler.

Andre vasker tøj og passer børn hjemme, andre igen skriver her, nogle passer gamle forældre, andre passer hunde, nogle laver mad - hvorfor så ikke frivilligt ulønnet arbejde, hvor der kan ligges mens man passer det?

Frænde er frænde værst, sagde min mor altid. Jeg tror hun havde ret.
sibt er ikke logget ind  
Gammel 26-12-2010, 14:30   #10
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Min holdning er, at alle må yde en indsats - i forhold til formåen - til gængæld for de sociale ydelser, de får udbetalt. Det er efter min mening den eneste måde, hvorpå vi kan bevare velfærdssystemet. Der skal være økonomi til at leve, som vi gør.

Læste på TekstTv i går, at Dansk Arbejdsgiverforening undrer sig over, at flere og flere er på offentlige ydelser på grund af sygdom - selv om vi bliver sundere og sundere.

Håber, den nye reform kommer til at indeholde lovgivning, der kan bevare det sikkerhedsnet, der i dag er spændt ud under os i DK.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
En hån mod alle os som er i flexjob og på sygedagpenge andi1975 Politik og Samfund 39 19-02-2010 16:01
Til alle fattige, fra alle os VKO'ere! Razmo Dit og Dat 3 01-12-2008 12:43
Hej alle Simmer Din historie 9 25-01-2008 01:53
Mail sendt til alle social og arbejdsordføre for alle partier Hejdien Politik og Samfund 4 09-12-2005 10:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension