K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-08-2009, 08:12   #1
z80
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2009
Indlæg: 15
Styrke: 15
z80 er ny på vejen
nyhederne.tv2

Vedrørende indslag på tv2 nyheder 16 aug.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...9.html?forside

Jeg vil meget gerne vide, hvordan en irakisk statsborger på 53 år kunne have optjent fuld førtidspension i Danmark, mens mange andre EU statsborgere på samme alder må nøjes med en brokpension!!
z80 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2009, 10:20   #2
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Ja det

vil jeg da også gerne vide.....og kan se at der overvejes om han skal meldes til politiet....Jamen det skal han da....det vil andre der laver socialtbedrageri blive...så det skal han da selvfølgelig også
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2009, 13:26   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det ses ofte, at journalister intet kender til fleks- og pensionslovgivningen og bare skriver noget.

Men satsen, der er nævnt, svarer til standardpension for en, der er gift.

Jeg har da lært, at man skal være skeptisk over for det, man kan læse i pressen, da researchen åbenbart også er i krise... eller sparet væk.

Men det er jo muligt, at det er en brøkpension suppleret med kontanthjælp og ikke de 13.000, der nævnes.

Der står heller intet om, hvilken pensionsordning vedkommende er på. Hvis det er FØR 2003, er der store forskelle på arbejdsevnen. Før 2003 fik man pension afhængig af arbejdsevne.

Man kan læse mere her: https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=20625#K7

Slutningen på historien hører vi måske aldrig... men nu er der da sået tvivl om pensionssystemet, som desværre rammer flertallet, som vitterligt har brug for ordningen og aldrig kunne drømme om at snyde.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 16-08-2009 kl. 13:32.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2009, 22:52   #4
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Ros til zuza

Zuza dit svar er simpelthen super, og jeg må sige, du kommer ind på noget sandt, især din henvisning til brøkpensionister og reglerne om førtidspension er rigtig gode i denne sammenhæng.

Og socialt bedrageri er nu ikke et fænomen, som kun ses blandt tredjelandsborgere her i landet.

EU-Kommissionen har lavet en stor undersøgelse om sort arbejde indenfor EU/EØS, og her scorede danskerne altså første pladsen.

Men nu er det måske noget andet, når en dansker laver sort arbejde og snyder i skatten....

Jeg synes, der burde være lighed for loven uanset nationalitet, og uanset nationalitet, så har alle borgere her i landet rettigheder og pligter, som skal respekteres af begge parter.

Sidst redigeret af brøkpensionist; 16-08-2009 kl. 22:55.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2009, 08:46   #5
A-Odense
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Indlæg: 103
Styrke: 17
A-Odense er ny på vejen
Hej !
Jeg vil bare sige, at optjenningsprincippet ikke gælder for den der har fået asyl i Danmark....

Mvh

A-Odense
A-Odense er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2009, 12:15   #6
z80
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2009
Indlæg: 15
Styrke: 15
z80 er ny på vejen
zuza og A-Odense tak for forklaring.

"optjenningsprincippet ikke gælder for den der har fået asyl i Danmark"

det var jeg ikke klar over!
z80 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nyhederne, klager over tandlæger Vovse Politik og Samfund 5 28-09-2013 23:21
tv-avisen eller nyhederne peter1974 Spørgsmål ang fleksjob 13 03-09-2009 16:01
DR Kontant/Nyhederne kitter Politik og Samfund 7 30-01-2008 19:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension