K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-04-2009, 12:37   #1
Lau
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2007
Indlæg: 47
Styrke: 17
Lau er ny på vejen
Er førtidspension blevet borgerløn ad bagdøren?

Så er der igen fokus på førtidspensionen, denne gang i Jyllands Pesten:

http://blogs.jp.dk/politiskkrabask/2...bagd%C3%B8ren/

Bestilt arbejde måske...???
Lau er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 13:39   #2
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Endnu engang skal 98% betegnes som mulige snydere, fordi 2% rockere og andet skidtfolk fræser rundt og lader alle arbejdende danskere tro, at "sådan er vi allesammen"...

Det holder sgu' nok aldrig op... Danmarks nationalsygdom burde laves om til "ONDT I RØVEN!"
  Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 14:47   #3
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
millimeterretfærdighed har altid været et gennemgående alibi i vko´s politik
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 15:04   #4
Kohai
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2009
Indlæg: 132
Styrke: 16
Kohai er ny på vejen
Problemet er at kommunerne i deres evindelige kassetænkning, rask væk parkere folk på førtidspension selvom de ikke er berettiget til det, hvis det kan spare penge for kommunen. De sager går lynhurtigt igennem og er slet ikke noget problem. Derfor findes der mange kriminelle og integrationstunge borgere på førtidspension. Psykisk syge parkeres også her, hvis de bliver for bøvlede at håndtere. Det sker mange steder at førtidspension er sagsbehandlernes måde at slippe for "ubehagelige" sager.

Det betyder at der er færre ressourcer og penge til de som faktisk er syge - det betyder at syge mistænkeliggøres, for selvfølgelig er der ikke 7% af de arbejdsduelige der er permanent for syge til at arbejde - det betyder at samfundet fejler sit ansvar.

Problemet er ikke som lederen antyder at førtidspension ikke tages op til revision. Det vil kommunerne slet ikke magte alligevel. Problemet er at kommunerne varetager en opgave der burde være statslig. Førtidspension burde ikke være en kommunal opgave. Kassetænkning må ikke kunne betale sig.

Fjern beskæftigelsesindsatsen fra kommunerne. Al hvad man giver kommunerne af ansvar ødelægger de - spørg bare brugerne af de tidligere amtslige genoptræningscentre, hvordan det fungerer nu hvor det er en kommunal opgave. Nedlæg kommunerne nu.
Kohai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 15:35   #5
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kohai Se meddelelser
Psykisk syge parkeres også her, hvis de bliver for bøvlede at håndtere. Det sker mange steder at førtidspension er sagsbehandlernes måde at slippe for "ubehagelige" sager.
var der nogen der kaldte?
  Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 20:51   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hahahahaha RAZMO!!!!

Men han gør jo så dét, som man netop IKKE må - skærer alle over én kam!!
Han fortæller om nogle stykker han kender, og sætter derved alle andre under mistanke. Det er simpelthen ikke fair. Og det pisser mig helt vildt af!

Jeg kan da også godt undrer mig når jeg høre om førtidspensionister der valgfarter til højskole ophold, dyrker motion på højniveau, kan arbejde ved siden af førtidspensionen, kan flytte til udlandet, rykke et helt hjem op med rode, tage ungerne ud af skolen osv osv osv...som for MIG er forbundet med særlige kompetancer. Men det er jo udfra den kendsgerning, at jeg ikke selv kan NOGET AF DET og kæmper som en vild for at få den skide førtidspension i hus. Jeg kan godt tænke som en 3-årig og blive ramt af misundelse og tænke ,,hvorfor kan dé, når jeg ikke kan....de kan jo rigtig meget forhold til mig'' ()
Men summasumarum er, at jeg ikke kender en skid til de mennesker - måske fik de ftp på de gamle regler, måske er det det ENESTE de kan, måske fik de det bedre af pensionen....

Og selvom jeg skulle få førtidspensionen igennem, jamen så er jeg jo ikke færdig med at leve! Jeg håber da en dag jeg kan rejse med børnene, kan komme lidt mere ud af huset, måske kunne få det så godt, at jeg kunne dyrke motion ude. Og måske er det lige PRÆCIS dét alle de aktive også har gjort. Måske har de også stadig dybe depressioner, måske kræver hver dag noget ekstra, måske æder de smertestillende flere gange dagligt ect....

Og tænk hvis det var MIG der en dag stod i fitnesscentret - for første gang i mit liv, og efter 20 års kamp, og en eller anden tænkte, hvordan kan hun få FTP når hun kan stå her....

Man skal ikke fordømme nogen, for man kender ikke andre menneskers kampe!

Sidst redigeret af Ninja; 05-04-2009 kl. 20:54.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 21:18   #7
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hahahahaha RAZMO!!!!

Men han gør jo så dét, som man netop IKKE må - skærer alle over én kam!!
Han fortæller om nogle stykker han kender, og sætter derved alle andre under mistanke. Det er simpelthen ikke fair. Og det pisser mig helt vildt af!

Jeg kan da også godt undrer mig når jeg høre om førtidspensionister der valgfarter til højskole ophold, dyrker motion på højniveau, kan arbejde ved siden af førtidspensionen, kan flytte til udlandet, rykke et helt hjem op med rode, tage ungerne ud af skolen osv osv osv...som for MIG er forbundet med særlige kompetancer. Men det er jo udfra den kendsgerning, at jeg ikke selv kan NOGET AF DET og kæmper som en vild for at få den skide førtidspension i hus. Jeg kan godt tænke som en 3-årig og blive ramt af misundelse og tænke ,,hvorfor kan dé, når jeg ikke kan....de kan jo rigtig meget forhold til mig'' ()
Men summasumarum er, at jeg ikke kender en skid til de mennesker - måske fik de ftp på de gamle regler, måske er det det ENESTE de kan, måske fik de det bedre af pensionen....

Og selvom jeg skulle få førtidspensionen igennem, jamen så er jeg jo ikke færdig med at leve! Jeg håber da en dag jeg kan rejse med børnene, kan komme lidt mere ud af huset, måske kunne få det så godt, at jeg kunne dyrke motion ude. Og måske er det lige PRÆCIS dét alle de aktive også har gjort. Måske har de også stadig dybe depressioner, måske kræver hver dag noget ekstra, måske æder de smertestillende flere gange dagligt ect....

Og tænk hvis det var MIG der en dag stod i fitnesscentret - for første gang i mit liv, og efter 20 års kamp, og en eller anden tænkte, hvordan kan hun få FTP når hun kan stå her....

Man skal ikke fordømme nogen, for man kender ikke andre menneskers kampe!
Det er netop der jeg synes mange fejler når de skal danne sig et indtryk af hvad førtidspension handler om.

Man får ikke en førtidspension fordi man ikke kan leve livet og være glad, men får den fordi man ikke kan arbejde. At nogle raske mener at et liv uden arbejde er social deroute og billet til gak-gak land må de sgu' selv om (fik du den Hjort?).

Men af en eller anden grund har raske (mange i hvert fald) den indstilling, at det åbenbart ikke er tilladt at have livsglæde og være bekymringsfri på en førtidspension. Det er jo for f..... derfor vi har FÅET førtidspensionen, netop fordi det skal give os mulighed for at have den livskvalitet vi IKKE kunne da det blev forventet at vi kunne arbejde.

Jeg synes den artikkel er smålig, og meget ringe researchet. Den er gravet frem af personens formodninger og enkelte møder med et par personer som han mener ikke fejler noget... og så er det jeg spørger; har han overhovedet spurgt ind til hvorfor? og er han sikker på at en FP'er altid skilter med sine psykiske og fysike problemer?

Jeg tvivler... jeg har da ved gud ikke tænkt mig at rende rundt og ligne en person klar til spændetrøje, bare for at gøre nogle fordomsfulde raske danskere tilfreds med MIN livssituation... det rager ikke dem, det er MIT liv, og mit pensionsbevis er mere end rigeligt bevis for at jeg er berettiget!

Færdig punktum!
  Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 22:10   #8
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Jeg syntes at mange skal udvide deres horisont, før de udtaler sig om at være psykisk syg.

Det er bestemt ikke for sjovt at skulle igennem manegen for at fortælle gang på gang, at man feks. ikke husker godt så længere, sveder, ryster og føler hjertet er hoppet ud af kroppen samt det at være sammen med andre mennesker Jeg kan ikke sove om natten og heller ikke om dagen p.g.a. mylder tanker. Har du prøvet det sammen med at skulle passe et ansvarfyldt arbejde Jeg håber aldrig du kommer så langt, for det er en kamel at skulle sluge

Ja, færdig punktum

Alligevel bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 22:48   #9
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
Han er en nar der udtaler sig. Endda er nye førtidspensionister ringere stillet fra 2003 hvorfor mon????????????.
Det er let at fremdrage enkelt sager - men det repræsenterer ikke den enkelte nedslidte borger. Det er let at fyre sådan en gang ævl af, han måtte godt havde været flue på væggen i hele mit forløb................Og det kan godt være andre får ondt et vist sted af at se nogen er aktive, måske en enkelt time eller dag - men hvem ser hvor længe det koster i sengen bagefter - 3 dage måske. Men der møder man jo ikke så mange.
Det er en hån mod mennesker der må affinde sig med at skulle leve med en indkomst der langt fra den man fik på arbejdsmarkedet.

Eks, en person med kronisk depression - motion er som medicin - hvorfor skulle de blive hjemme på sofaen, fordi der er uvidende personer som det heller ikke vedkommer hvad medborgeren fejler....................
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 23:38   #10
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Angry

what siger jeg bare !
jeg ville gerne arbejde og endda på fuld hvis jeg kunne, men det kanjeg ikke!

jeg er pt sygemeldt og ligeledes afmeldt fra mit lokale aktivcenter pga at jeghavde over 50% fravær pga mit handicap, jeg vil gerne kunne arbejde og være selvforsørgende istedet for at være på kontanthjælp, menjeg frygter at jeg igen skal ud en ny arbejdsprøvnnig , når min sygemeldning udløber....

hvor spørger jeg bare
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
4 års kamp er slut. Er blevet tilkendt førtidspension Henrikxxxx Alt det andet 26 02-09-2009 16:00
førtidspension "kun" 3 år, er jeg blevet rask? lbatiste Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 11-05-2009 15:40
Borgerløn i stedet for førtidspension lena Politik og Samfund 2 23-07-2008 19:02
Så er jeg blevet bevilget førtidspension :) sanne52 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 05-05-2008 10:46
Første gang jeg skulle sige: jeg er lige blevet bevilliget en førtidspension.... bettina Dit og Dat 15 28-03-2008 17:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension