K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-12-2013, 13:21   #11
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker det var opgørelsen fra skat hun mente.. så jeg en gang om året kunne se hvad jeg var blevet trukket i skat.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2013, 14:25   #12
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
Har også været inde på min netbank der er noget jeg betaler 11 gange privat lån som er sat til at betale den første i md her for flere md siden....og var så inde og ordne noget overførsel og der så jeg den 27 også lige pludselig som betalingsdag pr automatik....så måske der er noget om snakken ....ved godt det eller er den sidste bankdag den 30 som jeg også normalt ville tro at de gik ind.....
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2013, 15:01   #13
Tolik
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2013
Indlæg: 136
Styrke: 0
Tolik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af handy Se meddelelser
ja det virker tosset skulle her i november bruge min pensions meddelelse til at noget visa da jeg er bosat i Thailand og den ikke måtte være mere en 6 md gammel og fp for kun en gang om året medmindre der sker ændringer så måtte ringe til Danmark men der var ikke hjælp at hente kunne få en ny men kun den for Jan.....men heldigvis gik det i orden men lidt mindre fnidder....og det bliver så det samme til Nov igen godt nytår...
Hvordan kan du få pension, hvis du er bosat i Thailand? Jeg er blot nysgerrig.
Tolik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2013, 16:11   #14
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tolik Se meddelelser
Hvordan kan du få pension, hvis du er bosat i Thailand? Jeg er blot nysgerrig.
ja det kan alle der får førtidspension.......de kan flytte hvorhen de har lyst til i verden....
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2013, 17:07   #15
Tolik
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2013
Indlæg: 136
Styrke: 0
Tolik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af handy Se meddelelser
ja det kan alle der får førtidspension.......de kan flytte hvorhen de har lyst til i verden....
https://www.borger.dk/Sider/Internat...on-flytte.aspx

Hvis du opfylder betingelserne for at tage din pension med til udlandet, kan du tage hele din folke- eller førtidspension med. Der er dog nogle lande, hvor du ikke kan tage pensionstillæg, bistands- eller plejetillæg, personlige tillæg eller invaliditetsydelse med.

1. januar 2013 blev reglerne for udbetaling af førtidspension (Efter nye regler 2003) i udlandet ændret. Dette betyder, at du ikke kan tage førtidspensionens pensionstillæg med til et land udenfor EU/EØS, Schweiz, USA, Indien eller Sydkorea.

Løbende personlige tillæg og varmetillæg, som du får i Danmark, bliver ikke automatisk udbetalt efter flytningen. Du skal selv søge Udbetaling Danmark om tillæggene, efter du er flyttet.
Tolik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2013, 17:25   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hende jeg talte med i udbetaling Danmark (jeg ringede så en hel anden anledning) sagde, at min førtidspension ville gå ind d 27'ende December, og at børnebidrag og boligsikring ville gå ind d 2 Januar og børnepengene d 20'ende.

Jeg får meddelelser på e-boks hver måned omkring børnebidrag og boligsikring. Pensionsmeddelelsen får jeg 1 gang om året omkring Februar.

Mine regninger for Januar - næsten alle er til forfald d 27'ende December, på nær husleje som er til betaling d 2 Januar og RE:member, som er til forfald d 10'ende Januar.

Jeg sagde bare til damen, at næsten alle mine regninger var til forfald d 27'ende December, og at jeg var ''bange'' for om jeg ville gå i kraftigt minus, hvis pensionen først kom d 30 December. Så svarede hun bare, at de ville gå ind d 27'ende December.

Men det får jeg jo at se i morgen
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2013, 17:38   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
ok så får jeg sikkert også en. Passer også med at den 1 Februar, er den nye sats
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2013, 20:25   #18
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hende jeg talte med i udbetaling Danmark (jeg ringede så en hel anden anledning) sagde, at min førtidspension ville gå ind d 27'ende December, og at børnebidrag og boligsikring ville gå ind d 2 Januar og børnepengene d 20'ende.

Jeg får meddelelser på e-boks hver måned omkring børnebidrag og boligsikring. Pensionsmeddelelsen får jeg 1 gang om året omkring Februar.

Mine regninger for Januar - næsten alle er til forfald d 27'ende December, på nær husleje som er til betaling d 2 Januar og RE:member, som er til forfald d 10'ende Januar.

Jeg sagde bare til damen, at næsten alle mine regninger var til forfald d 27'ende December, og at jeg var ''bange'' for om jeg ville gå i kraftigt minus, hvis pensionen først kom d 30 December. Så svarede hun bare, at de ville gå ind d 27'ende December.

Men det får jeg jo at se i morgen
Mine regninger forfalder også den 27 dec, så jeg håber godt nok, at pensionen går ind i morgen.
Knuz Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2013, 21:06   #19
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pedro Se meddelelser
Mine regninger forfalder også den 27 dec, så jeg håber godt nok, at pensionen går ind i morgen.
Knuz Pedro
Må jeg være nysgerrig og spørge hvad det er for regninger for januar der pludselig forfalder i december?

Hvis I ikke vil svare er det ok, men jeg kan ikke lige se hvad der skulle rykke fra forfald i januar til næstsidste dag i december.

Igen vil jeg lægge hovedet på blokken, der er først udbetaling af offentlige ydelser, herunder førtidspension på mandag som er sidste bankdag i måneden.

Det er normal månedsudbetaling der finder sted på mandag. Der er enkelte der har speciel aftale med kommunen om rateudbetaling, den kan falde på mange forskellige dage i måneden alt efter de enkelte aftaler.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2013, 23:42   #20
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Må jeg være nysgerrig og spørge hvad det er for regninger for januar der pludselig forfalder i december?

Hvis I ikke vil svare er det ok, men jeg kan ikke lige se hvad der skulle rykke fra forfald i januar til næstsidste dag i december.

Igen vil jeg lægge hovedet på blokken, der er først udbetaling af offentlige ydelser, herunder førtidspension på mandag som er sidste bankdag i måneden.

Det er normal månedsudbetaling der finder sted på mandag. Der er enkelte der har speciel aftale med kommunen om rateudbetaling, den kan falde på mange forskellige dage i måneden alt efter de enkelte aftaler.
Har også været inde på min netbank der er noget jeg betaler 11 gange privat lån som er sat til at betale den første i md her for flere md siden....og var så inde og ordne noget overførsel og der så jeg den 27 også lige pludselig som betalingsdag pr automatik....så måske der er noget om snakken ....ved godt det eller er den sidste bankdag den 30 som jeg også normalt ville tro at de gik ind.....
__________________....vi må se senere om du beholder hovedet....smiler.
__________________

Sidst redigeret af handy; 26-12-2013 kl. 23:49.
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension