K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2011, 19:34   #21
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Prinsen Se meddelelser
Jo jeg betaler det hun benytter her. Tøj, sko, legetøj, bleer osv.
Kan bare ikke forstå at det er muligt at "krydse" den rubrik af, i seperationspapierne, hvis dette ikke er gyldigt.
Når du betaler børnebidrag er du ikke forpligtet til at betale til sko eller tøj, det skal leveres med på samkvem.
Pip er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2011, 19:35   #22
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
hmmm bleer ksoter kassen som sagt har selv 2 børn og et af dem er ble barn inu. det var ikke mange bleer om dagen hun bruger hvis det kun er 3 pakker.og hvis barnet skal i børnehave passet osv der skal også bleer med.vi bruger selv lige over 500 kroner for bleer.hmm så sagt pænt hvis du betaler bleer sko sov er du dummer end loven tilkræver
extra er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2011, 19:50   #23
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu er det sådan, at loven siger at moderen ikke er forpligtet til, at sende bleer eller tøj med ved samvær, det er normalt ja, men hvis hun ikke vil sende noget med, så kan hun bare lade være.

Mener ellers, at vi selvfølig skal betale til vores børn, det koster jo lidt mere end de 1200 kr om mdr. at have dem, selv med billige bleer.
jjsonn er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2011, 20:09   #24
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
nu er det sådan, at loven siger at moderen ikke er forpligtet til, at sende bleer eller tøj med ved samvær, det er normalt ja, men hvis hun ikke vil sende noget med, så kan hun bare lade være.
det er rigtigt
extra er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2011, 20:25   #25
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Prinsen Se meddelelser
Kan bare ikke forstå at det er muligt at "krydse" den rubrik af, i seperationspapierne, hvis dette ikke er gyldigt.

Nu er det godt nok 3 år siden jeg selv skrev under på seperationspapirer, men jeg mener ikke at der er nogen steder i den formular hvor man som far (eller mor) kan fraskrive at betale børnebidrag????

Man skal vist svare på om man selv sørger for det.... men det er da noget andet...

ret mig hvis jeg tager fejl.

Jeg synes bare ikke der er nogen grund til at du går og er bitter over noget hvor det beror på en misforståelse...
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2011, 20:32   #26
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
få det bedste ud af det snak med din sagsbehandler stats amtet osv.eller må du skære ned på deverse ting gør vi andre
extra er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2011, 20:34   #27
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Prinsen Se meddelelser

Min kammerat, som idag er FTP, er blevet fritaget for at betale børnebidrag,
Den kammerat er sikkert på fp efter de gamle regler, før 2003.

Når man er på fp efter de nye regler, efter 2003, betaler man børnebidrag som alle andre.

Når du skal til at betale modtager du en stak giro-kort fra kommunen, hvis du så ikke ser dig i stand til at betale bør du kontakte dem, for at få lavet en afdragsordning.

Jeg ved ikke, om du allerede på det tidspunkt kan kontakte SKAT om det, men hvis først du ikke har betalt i et stykke tid, og skylder kommunen penge, så vil det være SKAT der står for inddrivelse af pengene.

SKAT vil jo nok kigge på hvad du har af indtægt, men det er mit indtryk, at de er ganske fornuftige at tale med.

Min x har en afdragsordning med SKAT, alligevel modtager han jævnligt en stak giro-kort fra kommunen, som han, iflg. aftale med SKAT, arkiverer lodret.

Hvis du ikke selv gør noget for at få lavet en afdragsordning, og overholder den, så er der en stor risiko for, at de begynder at trække fra din løn.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2011, 20:38   #28
Prinsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2011
Alder: 48
Indlæg: 20
Styrke: 13
Prinsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
nu er det sådan, at loven siger at moderen ikke er forpligtet til, at sende bleer eller tøj med ved samvær, det er normalt ja, men hvis hun ikke vil sende noget med, så kan hun bare lade være.

Mener ellers, at vi selvfølig skal betale til vores børn, det koster jo lidt mere end de 1200 kr om mdr. at have dem, selv med billige bleer.
Jo det er hun forpligtet til hvis jeg skal betale børnebidrag!
http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=4915

og så tjek 5. spørgsmål!
Prinsen er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2011, 20:43   #29
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Enlig er det helt lige meget om hendes bler så er gratis,nu skal den 3 årige vel heller ikke bruge dem så meget længer.

Der er bridrags pligt fra den der ikke bor med barnet,og det er helt rimeligt,den part der betaler,slipper altså billigt i det lange løb.

Barnet vokser og det gør alt tilbehøret til barnet ikke.Der skal andet en mad og tøj.Den der har 3000 til sig selv og et barn har vist ikke mange friheder heller ikke øknomisk.

Som den betalende part,har man mulighed for at lade regningen vokse,den frihed har den anden part ikke.
Jeg har selv været alene med 3 og syntes nok at der slippes alt forbilligt,den regning deles ikke ligeligt det min mening.

Men har dog også kun mødt en mand der har sagt at han betalte med glæde sine børnepenge,han tog også aktivt del i sit barns liv,han var enda kontanthjælps modtager.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2011, 21:30   #30
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jaaaa nu jeg jo fra landet,og ved der skal et svin til at bedække en so hi hi undskyld men kunne altså ikke lade være.

lige meget hvor meget du følger dig snydt lige nu,så er der et lille barn der gerne vil lære en masse af dig de næste mange mange år,og det værste er at i vist allerede har forpestet det opfattelse at sin mor og far som ikke kan enes.

mit råd er lad være at diskutere mere med x,lad din mor blande sig uden om alt der her med dig og x at gøre -lad amtet og hvad der ellers skal til for at du kan få samkvem med dit barn på en ordenlig måde,så det ikke bliver påvirket af jeres uoverens stemmelser.

Begrav strids øksen,så bliver hun jo også nød til det,der skal 2 til at skændes.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forskudsvist udbetalt børnebidrag Tassi Alt det andet 3 01-03-2013 07:44
ftp og børnebidrag !! andersand10 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 03-06-2012 09:13
Børnebidrag ???? afterlife Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 25-05-2011 08:20
børnebidrag ? Den ulykkelige Alt det andet 23 03-09-2010 01:38
Statsforvaltning-børnebidrag-nogen erfaringer? Ninja Alt det andet 36 12-12-2009 12:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension