K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-09-2011, 08:37   #1
mannet78
Gæst
 
Indlæg: n/a
SU-LÅN

Hej alle sammen...

Har lige et spørgsmål, som I måske kan hjælpe mig med
Står i den situation at jeg har et su-lån jeg afvikler på, men da jeg kom til skade for mange år siden med ryggen og derfor er godkendt til fleksjob, kan jeg ikke bruge mine uddannnelser...
Jeg har ikke mange basseører at rutte med hver mdr, hvilket mange af Jer nok heller ikke har..
Men betaler så meget på det lån..
Det er sgu lidt øv at jeg ikke kan og aldrig nogensinde kommer til at bruge dem.
Mit spørgsmål er så: Kan man søge nedsættelse el andet af det lån?
Det er virkelig hårdt at skulle betale så mange penge hver mdr når lever af ingenting i forevejen...
Håber på et svar fra nogle af Jer...
Måske andre som står i samme situation
På forhånd tak..

Venligst Marianne
  Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 09:11   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Vi bor da heldigvis i et frit land. Det er selvfølgelig dig, der bestemmer, om du vil søge. Bare klø på.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 10:33   #3
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Du kan godt få den månedlige betaling sat ned eller sat i stå i en periode, men du skal stadig have betalt lånet ud på samme tid som før, så derfor vil de månedlige betalinger blive højere når du igen begynder at kunne betale.

At du ikke bruger din uddannelse er jeg ret sikker på år su er temmelig ligeglad med, men du bør da klart ringe og høre hvad mulighederne er for at få gælden eftergivet. Der er dog nok ikke det store håb medmindre du kan bevise du aldrig kommer til at have en større indtægt og derfor aldrig vil kunne betale lånet og det er vel ikke tilfældet hvis du får er fleksjob.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 11:21   #4
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Min veninde fik eftergivet hendes su lån da hun kom på pension... Det var hendes bank som rådede hende til at søge... Ved ikke om det samme er muligt på flex

Held og lykke
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 11:47   #5
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Jeg er pensionist og betaler af på mit lån. Har aldrig tænkt på at få den eftergivet selvom det da ville betyde bedre mad og mere økonomisk frihed. Da jeg var på kontanthjælp fik jeg nedsat ydelsen til 200/mdr (skylder 70.000)
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 12:14   #6
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Min veninde fik det.. Hun havde læst til pædagog, blev 2 gange truet med en kniv i jobbet.... Hun gik helt ned med flaget, og fik fp. Spørg evt din bank
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 12:42   #7
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Der er da kæmpe forskel på at være fleksvisiteret hvor der er mulighed for en normal indtægt og en ftp der aldrig bliver større.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 16:40   #8
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mannet78 Se meddelelser
Hej alle sammen...

Har lige et spørgsmål, som I måske kan hjælpe mig med
Står i den situation at jeg har et su-lån jeg afvikler på, men da jeg kom til skade for mange år siden med ryggen og derfor er godkendt til fleksjob, kan jeg ikke bruge mine uddannnelser...
Jeg har ikke mange basseører at rutte med hver mdr, hvilket mange af Jer nok heller ikke har..
Men betaler så meget på det lån..
Det er sgu lidt øv at jeg ikke kan og aldrig nogensinde kommer til at bruge dem.
Mit spørgsmål er så: Kan man søge nedsættelse el andet af det lån?
Det er virkelig hårdt at skulle betale så mange penge hver mdr når lever af ingenting i forevejen...
Håber på et svar fra nogle af Jer...
Måske andre som står i samme situation
På forhånd tak..

Venligst Marianne
Tal med SKAT inddrivelsescenter, eller prøv at google det - så kan du blive orienteret om kriterierne for eftergivelse :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 23:36   #9
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af picasso Se meddelelser
Min veninde fik eftergivet hendes su lån da hun kom på pension... Det var hendes bank som rådede hende til at søge... Ved ikke om det samme er muligt på flex

Held og lykke
Jeg har søgt om det og fik afslag, efter 2008 er de blevet noget mere strikse omkring det.
Har en tidligere veninde som fik eftergivet sit SU-lån så let som ingenting, og hun havde endda et skånejob så hun havde ekstra indtægt.

Jeg ønsker held og lykke.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension