K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-02-2012, 21:22   #1
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
At arve på kontanthjælp er forbudt

Hvis man arver nogle penge og man er på kontanthjælp skal man være klar over at man ikke vil kunne få kontanthjælp indtil pengene er brugt op.
Jeg tror der er mange der ikke er klar over det faktisk forholder sig sådan.

Jeg synes det er mærkeligt på en måde, for hvorfor skal man straffes bare fordi man f.eks ikke er i stand til at passe et arbejde pga kroniske lidelser ?
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 21:24   #2
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
det gør man vil som udgangspunkt fordi at hvis man er istand til at forsørge sig selv via arv så er dette ikke samfundets opgave.

kontanthjælp er ikke borgerløn med en nødvendighed når man ikke er i stand til at forsørge sig selv. Jeg finder der nu meget rimeligt, jeg kan ikke se hvorfor det offentlige skal forsørge en hvis man arver en million
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 21:27   #3
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Birkes-musen Se meddelelser
Hvis man arver nogle penge og man er på kontanthjælp skal man være klar over at man ikke vil kunne få kontanthjælp indtil pengene er brugt op.
Jeg tror der er mange der ikke er klar over det faktisk forholder sig sådan.

Jeg synes det er mærkeligt på en måde, for hvorfor skal man straffes bare fordi man f.eks ikke er i stand til at passe et arbejde pga kroniske lidelser ?
Man er ikke forpligtiget tiltag arve, man kan sagtens frasige sig denne.
I praksis vil det betyde at en anden arving får mere, afhængig af forholdet til de andre arvinger kan man så lave nogle aftaler om at få andre ting fra boet, men eftersyn så udenom skifteretten, og er nok ikke helt lovligt.
Og på denne side kan man jo ikke opfordre til ulovligheder.
Men det er nu fuldt lovligt at frasige sig en arv.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 22:23   #4
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af §ABC Se meddelelser
Man er ikke forpligtiget tiltag arve, man kan sagtens frasige sig denne.
I praksis vil det betyde at en anden arving får mere, afhængig af forholdet til de andre arvinger kan man så lave nogle aftaler om at få andre ting fra boet, men eftersyn så udenom skifteretten, og er nok ikke helt lovligt.
Og på denne side kan man jo ikke opfordre til ulovligheder.
Men det er nu fuldt lovligt at frasige sig en arv.
Nix du må ikke frasige dig arv som kontanthjælpsmodtager for så er det socialt bedrageri.

kender faktisk en der blev kaldt på kommunen fordi at hun 2 år tilbage havde sagt nej til en arv, en meget alvorlig samtale, og hun var hunderæd og vidste ikke at det ulovligt. Hun havde sagt nej fordi at hun intet havde haft med den afdøde at gøre i mange år.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 23:36   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sourceful Se meddelelser
det gør man vil som udgangspunkt fordi at hvis man er istand til at forsørge sig selv via arv så er dette ikke samfundets opgave.

kontanthjælp er ikke borgerløn med en nødvendighed når man ikke er i stand til at forsørge sig selv. Jeg finder der nu meget rimeligt, jeg kan ikke se hvorfor det offentlige skal forsørge en hvis man arver en million
er enig

jeg har været uden offentlig indtægt i snart 2 år
hvis man sag så ikke når og blive færdig inden man ikke kan få pension
under 40 så skal jeg vente ydeligere med at få en indtægt
hvis man kan klare sig økonomisk, så gør man alså det

at kommune så trækker ens sag så langt som muligt på grund af man ikke koster dem noget. er en helt anden snak
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 12:35   #6
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
det er ikke fair fordi: 1 man kan ikke sige nej- uden at det er socialt bedrageri- 2. man kan tilsyneladende heller ikke sige ja- uden at det får økonomisk konsekvens for en-

hvis vi antager at arvingen, står til at få fx 100.000. kr og vedkommende er kronisk syg, hverkan kan låne penge i banken eller andre steder fordi disse ikke mener at vedkommende nogensinde kommer til at kunne arbejde og tjene sine egne penge. hvis nu denne borger er trukket i årevis på kontanthjælp, så længe sagen trækker ud i den videste udstrækning- så er det ikke fair at man ikke kan tillade sig at forsøde sit liv med ting man har fået afslag på eller på anden måde er nægtet gennem systemet- som kunne højne ens livskvalitet. det er ikke fair- men desvære lovgivningen det er galt med..

det er muligt at det ikke er lovligt at sige fra- men ærligt- ingen vil da mopdtage en arv der ikke var særlig stor- hvis det havde indflydelse på ens i forvejen lave indtægt- og de fleste af os der er syge kan jo ikke gøre for at vi er havnet på kontanthjælp- helt ærligt jeg ville da personligt hellere være for uden.

at man kunne arbejde, tjene de penge man havde brug for, at kunne løfte sit barn op til en når det er ked eller selv komme ud af sengene om morgenen- for ikke at tale om alle de personlige ting man får hjælp til- det er pinligt og nedværdigende - det er hvad det er!

og alle disse love gør det ikke spor bedre-

jeg håber bare at der ikke er nogen i min familie der kradser af sådan lige- for hvad nu hvis jeg pludseligt stod til at arve..... puh at man kommer i sådan en klemme midt i sorgen- skulle være forbudt ved lov!
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 13:57   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja havde man været forblevet på sygedagpenge måtte man godt arve, tjene på evt. hussalg eller lign.

Som vi alle ved bliver man jo ikke bare rask fordi man smides ud af sdp. Dog ændrer rettighederne sig kolossalt, hvis man altså stadig i syg og ikke er returneret til arbejdsmarkedet efter sin sygemelding.

Det er jo der det går grueligt galt hvis man har penge på kistebunden. Jeg kan dog godt se at "den rige dame fra Charlottenlund" f.eks. også bør leve sine penge op inden hun får kontanthjælp, det er en svær balance gang. Gad vide om man ikke også arbejder med dette i den reform der kommer?

Jeg står "desværre" også til at arve penge så mine udsigter til forsørgelsesgrundlag kan jeg blive ved med at jagte og dette har jeg så gjort de sidste 4 - 5 år, det er bare træls..
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 14:12   #8
Jave
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2011
Lokation: Lyngby-Taarbæk kommune
Indlæg: 31
Styrke: 13
Jave er ny på vejen
Jeg har svært ved at se hvordan nogen kan mene at det er skatteydernes opgave at forsørge en person der har arvet 100.000.

Stort set alle former for sociale ydelser handler om at selvforsørgelse ikke er mulig - med 100.000 på kistebunden burde man nok kunne forsørge sig selv et stykke tid.
Jave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 14:33   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja Jave, det har du da ret i, men er man på sygedagpenge så er det jo fint nok. Det er ydelsesreglerne den er gal med, syge kontra ikke syge på kh.

Er man rask på kh. er man jo i stand til at søge arbejde, hvor man godt må eje penge også.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 17:17   #10
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
tja de syge strafes om igen- og igen! det er sku uhyggeligt....

når man er syg, har man ofte mistet en del i forvejen- og i den grad kommunen er så tung at danse med- så er en smule ( her taler jeg om få hunderede kr) en kærkommen gæst.

hvor mange af jer har skullet klare jer for kontanthjælp i 13 år?? hvor nemt tror i at det er? uanset hvordan man sætter sig, uanset hvor meget man spinker og sparer, kommer der afgifter på el, mad og skatten blir sat op- og det helt uden at noget af indtægterne stiger- eller at man kan"spare" hvis man køber sundt, lever sundt og tænker co2 hver gang ,man laver en handling-helt ærligt- vi skal tilbage til selvforsyning og fremad til solceller vi ikke har råd til at indvestere i- hvis nogen skal kunne overleve på den indtægt.

mon ikke de fleste syge tog et job hvis de kunne- hvis det kunne bringe dem ud af kontanthjælps helvedet??
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
At arve på kontanten Stute. Alt det andet 4 26-02-2013 12:18
Forbudt kærlighed? Antoniette Politik og Samfund 89 06-02-2013 19:43
Uddannelse forbudt! men.... mukke Alt det andet 5 10-06-2012 14:18
Adgang forbudt for handicappede!!!! zuza Politik og Samfund 0 07-04-2008 12:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension