K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-09-2010, 13:23   #11
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
heldigvis er jeg rimelig klar i hoved uden det giver nogen som helst problemer for fam osv
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 13:28   #12
Tullepigen90
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tullepigen90s avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2010
Lokation: Jylland
Alder: 33
Indlæg: 113
Styrke: 14
Tullepigen90 er ny på vejen
Hej!
Ihh.. Hvor jeg føler med dig
Jeg får dagligt morfin og fortamol og panodil efter behov.
Har du overvejet fortamol??
Jeg ved ikke om det kunne være en mulighed, men det hjælper ihvertfald mig rigtig godt. Dog skal det lige siges at de har den bivirkning at de giver forstoppelse, men det gør det meste jo
Alt muligt held og lykke herfra!
__________________
Mvh.
Nanna - (Tullepigen90)

Førtidspensionist pr. 1/11-2008
Tullepigen90 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 14:38   #13
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jo bedre og jo mere afslappet man sover om natten jo bedre har man det om dagen. Men der er nok intet der helt vil tage smerterne.

En ting som jeg dog gør, da det aflaster ryggen rigtig meget om natten, det er at jeg har en god pude, ikke til at lægge under hovedet, men til at lægge under knæene nå jeg ligger på ryggen, så den løfter knæene op fra madrassen.

Hvis jeg ligger på siden, kommer jeg puden ind mellem mine knæ, så de bliver holdt let adskilt, og ligger jeg på maven ligger puden under mine lysker.

Det aflaster så meget at man meget hurtigt lærer at flytte puden med rundt også selv om man ikke er vågen.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 14:39   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser

Nu er mit spørgsmål så, hvad dælen gør alle jer med kronsike smerter?
Er der noget jeg selv kan gøre når jeg har en tur?
Mit problem sidder i lænden, L4 og L5.

Jeg tager dagligt 3 dolol á 50 mg, til natten supplerer jeg med 1 panodil og ½ mablet (magnesium, som virker muskelafslappende).

Du kan muligvis gøre en del ved dine smerter via kosten.
Hvis du plejer at spise en del sukker og andet syredannende, så vil jeg mene, at du vil have stor gavn af at skære ned på disse ting.

Om morgenen når jeg vågner kan jeg tydeligt mærke forskel på, om jeg har spist slik dagen før eller ej.

Hvis jeg har spist oksesteg to dage i træk, så kan jeg også tydeligt mærke det i ryggen næste dag.

Se f.eks. her: http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cm.../grp=8/menu=5/

og her: http://www.kropogkost.dk/syre-base/S...op-og-kost.htm


Derudover benytter jeg mig en del af zoneterap,i til at tage toppen af smerterne, hvis jeg har overanstrengt min ryg.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 15:19   #15
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Ud over smertestillende bruger jeg en varmepude der er beregnet til lænden, skønt..... den hedder Beurer hk 55
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 15:44   #16
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Det aflaster så meget at man meget hurtigt lærer at flytte puden med rundt også selv om man ikke er vågen
derfor det er vigtigt bla ved at sover man har en ordelig pude som alverdens ergo pys osv gerne hjælper med at finde og ja det er rigtigt kosten har også en del at sige and smerter lyver mærkeligt men tro mig det har det

Sidst redigeret af superkok; 26-09-2010 kl. 15:52.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 16:22   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
IIIH en masse fede råd - jeg suuuger det til mig!!!!

(Men det er jo frygteligt at vi er så mange med rygproblemer!)

Jeg vil skrive alle jeres piller ned, og vise min læge listen, så kan han måske kombinerer noget til mig der virker lidt bedre.

Den med puden mellem kænene bruger jeg også, når jeg ligger ned - og jeg bliver også nødt til at bruge et glidelagen, for ellers kan jeg slet ikke vende mig i sengen....eller stå ud af sengen for den sags skyld. Det er et eller andet med at holde en bestemt stilling hele tiden, for ellers er de som at få elektrisk stød gennem hele kroppen!

Jeg har både varmepude og varmetæppe, måske skulle jeg tage dét i brug. Jeg var nemlig ikke klar over om varme vil afhjælpe eller gøre det værre. Men det er måske kun sportsskader der behandles med is.....

Jeg har ikke rigtig mulighed for vamtvandsbassin, det lyder ellers super. Måske skulle jeg også genoverveje noget styrketræning, sådan forebeyggende.....hvis jeg ellers tør komme op i motionscentret

Den læge der undersøgte mig i sin tid for diskusprolapsen sagde, at den sad så langt nede at de ikke turde operere, da jeg kunne risikere at miste førligheden. Tror chancen for at miste førligheden var helt oppe på 80% i mit tilfælde, så deres bedste råd var den gang, at jeg lærte at leve med det.
- men måske er de blevet bedre?
Dette ligger små 18 år tilbage
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 16:34   #18
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Har du prøvet at gå til en kranio-sakral terapeut?
Det skal være en, der også har taget kurser i at rette ryg, og erfaring i behandling af det
Jeg kan varmt anbefale det

Hvis du vil være sikker på at komme i hænderne på den rette, kontakt da KST akademiet v/Trine Rosenberg, Silkeborg, og de kan give dig et navn i dit nærområde

Hvis du ikke bor for langt væk, kan du også komme til en gratis evaluering og behandling ifm hendes undervisning, så du kan se om det er noget for dig. Du skal bare ringe, og sige du gerne vil være 'model'
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 16:43   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Woow, så er det alligevel aldrig for sent at have 'model-drømme'

Det lyder ellers rigtig spændende, så det vil jeg også kigge nærmere på!

Hvis man bliver model, er det så gratis behandling??

Du har vel ikke tilfældigvis et telefon nummer???

Jeg bor så på Amager - temmelig langt fra Silkeborg, men hun kender måske andre i mit nærområde eller i København.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 17:07   #20
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Woow, så er det alligevel aldrig for sent at have 'model-drømme'

Det lyder ellers rigtig spændende, så det vil jeg også kigge nærmere på!

Hvis man bliver model, er det så gratis behandling??

Du har vel ikke tilfældigvis et telefon nummer???

Jeg bor så på Amager - temmelig langt fra Silkeborg, men hun kender måske andre i mit nærområde eller i København.
Jeg kan desværre ikke lige overskue at finde tlf, men skulle være ligetil over Oplysningen

Jeg fandt frem til hende, da jeg var voldsomt påvirket af kronisk stress, og havde stærke, kroniske smerter i kæber. Jeg valgte at tage kurser hos hende, så jeg kunne få intensive behandlinger den vej, og det hjalp helt fantastisk

Model kan man blive hver gang, der er et undervisningshold, og det er altid enten torsdag eller fredag først på eftermiddagen. Man skal visiteres som model, så man er sikker på at komme på det rette kursus. Ved nogle typer kan der godt være lang ventetid
Det er forøvrigt ikke unormalt at folk kommer både fra fyn og sjælland, da de ved, hvor dygtig hun er

Der er to typer modeller. Den ene er kursisterne, som skal øve sig (bare rolig, de ved, hvad de gør)
Den anden er Trine Rosenberg selv, som finder et særligt vanskeligt tilfælde, som hun selv behandler, mens kursister kigger på, og hun forklarer, hvad hun gør og hvorfor

Og dette er gratis, ja

Hvis man skal have privat behandling af hende, koster det vidst 7-800kr

Hun har kun skole i Silkeborg, så derfor kan hun kun henvise til ordinære behandlere i dit nærområde. Men hun er en meget samvittighedsfuld dame, som har styr på dem, hun har uddannet. Så du kan være sikker på, hun kun henviser til en, hun kan stå inde for med eget navn

Hun har forøvrigt erfaring med scheuerman, så måske det var en god ide at ringe og få en snak med hende
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ondt i ryggen - ny side om modic mollys Et godt link! 7 24-03-2011 16:37
Er det nu klogt? Jeres bedste råd... Carmen Alt det andet 21 13-01-2011 18:27
Piskesmæld og ondt i ryggen. mus0025 Alt det andet 7 26-08-2010 20:39
Ondt i ryggen. Stella Den nyttige viden vi alle har 1 07-07-2007 17:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension