K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2011, 23:51   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
EU har overtaget Danmarks rolle som frontløber i handicappolitik

"De store spørgsmål i handicappolitikken debatteres ikke længere i Folketinget, men derimod på EU-niveau, med lovgivende effekt for danskere med handicap, skriver Poul Lüneborg, første blinde medlem af EØSU"

http://www.dknyt.dk/sider/artikel.php?id=53629

"EØSU? De fleste danskere ved, at EU ledes af Ministerrådet, Europaparlamentet og Europakommissionen, og at alle vedtagne love og beslutninger, som disse institutioner træffer, som hovedregel forpligter de 27 medlemslande. Derimod ved de færreste, at der indgår yderligere to EU-institutioner i den europæiske lovgivningsproces. Det drejer sig om Regionsudvalget og Det Europæiske Økonomiske Sociale Udvalg - EØSU.

Hvert af disse udvalg består af 344 medlemmer. Førstnævnte repræsenterer kommuner og regioner, medens sidstnævnte er sammensat af repræsentanter fra civilsamfundets organisationer i medlemsstaterne."

De nuværende ni danske medlemmer af EØSU:
http://memberspage.eesc.europa.eu/Re...inst=CES&co=DK

Hmm..må da tilstå, at det har jeg da aldrig hørt en hujende pap... om, eller hva?

Måske der er andre herinde der kan oplyse mig lidt bedre, for jeg må da tilstå at det er så at sige intet jeg har hørt til deres såkaldte samarbejde, hmm...
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 05:25   #2
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
meld os ud af EU vi betaler mere end andre gør.hvism an ser på indbygger osv.og mange af de tign de vil bestemme er fis i en horn lygte bare ang mad hvor meget dit og dat der må i bare tænk på kødklister osv osv listen er lang hvor EU har en skrue løs.undskyld for sådan set off topic
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 06:01   #3
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Hvem husker ikke stadig de krumme agurker....

Citat:
Oprindeligt indsendt af extra Se meddelelser
meld os ud af EU vi betaler mere end andre gør.hvism an ser på indbygger osv.og mange af de tign de vil bestemme er fis i en horn lygte bare ang mad hvor meget dit og dat der må i bare tænk på kødklister osv osv listen er lang hvor EU har en skrue løs.undskyld for sådan set off topic
Vi er snart uden selvbestemmelse her i Danmark.

Jeg mener ikke vi burde være i EU. Det er dyrt for os - og som du skriver - har vi ikke noget ud af det, idet vi betaler mere end vi får igen.

Jeg håber virkelig ikke vi får EURO her. Så i Grækenland, hvordan alle blev SÅ fattige, fordi varerne blev næsten dobbelt så dyre.

Så jeg håber der bliver stemt nej, når det kommer på tapetet..
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 07:33   #4
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Zastrow, den er til dig....
http://jp.dk/indland/indland_politik/article2223616.ece

Sidst redigeret af Karo; 10-02-2011 kl. 08:05.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 08:30   #5
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Fik mig absolut ikke i bedre humør, Karo.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Jeg synes det er helt hen i vejret. For pokker da - det er da for meget, at vi skal forsørge en østarbejders børn, som end ikke har sat deres fod i Danmark.

Rablende sindssygt, at vi skal underkaste os sådanne love og regler.

Tror ikke vi havde været i EU, hvis alle konsekvenser havde været oplyst.

Dine skrupgrinende ikoner - betyder de, at du ikke er enig med mig og dermed vil "åle" mig lidt - eller kan du også se problematikken???
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 09:50   #6
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Dine skrupgrinende ikoner - betyder de, at du ikke er enig med mig og dermed vil "åle" mig lidt - eller kan du også se problematikken???
Jeg er ikke enig med dig om euro - det vil jeg godt have i DK, men jeg kan godt se problematikken omkring børnechecken.

Og ja, det er for meget, men husk at børnechecken går til alle EU lande, ikke kun til gamel Østeuropa.


"...i gamle dage var børnechecken et skattefradrag. Det kunne man gøre den til igen, og så var man ude over den problematik..."

Sidst redigeret af Karo; 10-02-2011 kl. 10:24.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 14:53   #7
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Hold da op nogle beløb....

Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Jeg er ikke enig med dig om euro - det vil jeg godt have i DK, men jeg kan godt se problematikken omkring børnechecken.

Og ja, det er for meget, men husk at børnechecken går til alle EU lande, ikke kun til gamel Østeuropa.


"...i gamle dage var børnechecken et skattefradrag. Det kunne man gøre den til igen, og så var man ude over den problematik..."
Så kan man jo godt forstå at det går forrygende med østarbejdere, der kommer til DK og plukker roer eller hindbær i en periode..

Og ja - hvorfor ændrer man ikke på det - et skattefradrag ville jo være nemt at styre... (vi lever jo i en elektronisk tidsalder, hvor det bare er en ændring i et program)...
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
danmarks populistiske folkeparti østerbro Politik og Samfund 1 30-12-2012 17:49
Til Danmarks politikere og andre ansvarlige mfl. @PerChr Politik og Samfund 7 02-03-2009 00:27
Odense har danmarks-rekord. zuza Det er da strengt ! 0 11-11-2008 23:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension