K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-05-2011, 15:45   #31
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af superhoax Se meddelelser
Så vil jeg hellere stemme på det jeg finder mindst ringe som i mit tilfælde er DF.
Jamen det er jo frie valg vi har stadig... så du skal da stemme på dem du synes gør det godt...det er der da ingen der kan have noget imod...

Jeg har jo også fået min pension og har mit på det tørre... så personligt rører det da ikke mig at DF sælger ud af løfterne...
men jeg har altså lidt ondt af dem der nu kommer til at hænge fast i systemet... for der kommer mange flere ulykkelige skæbner på k10 fremover med de besparelser der lige er gennemført...
og det er altså ikke længere siden jeg fik tildelt pension... end at jeg stadig kan huske hvor forfærdentligt det var...

....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2011, 17:03   #32
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Tror min pointe var at man ikke skulle forvente frelse fra HTS, der i 2004 sagde at efterlønnen skulle afskaffes ikke forringes men afskaffes for alle under 40 år.

Min egentlige pointe var så sådan set bare uden at der skal gå partipolitik i den, at hvis man har det sådan.

Citat:
Oprindeligt indsendt af buster
-men har rigtig svært ved at forstå at mange af de mennesker som netop sætter deres kryds ved de mennesker/partier som lover guld og grønne skove, når valget nærmer sig -når disse partier/mennesker så BEVIST BRYDER disse lovede ting, ja, så sætter de samme borgere STADIG deres kryds ved disse!

se dét fatter jeg na da af og det er lige meget om det er rød, gul eller grøn!
Så er der nok ingen grund til at stemme, da alle partier jo i nogen grad bryder deres løfter eller skifter kurs.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2011, 18:25   #33
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af superhoax Se meddelelser

Så er der nok ingen grund til at stemme, da alle partier jo i nogen grad bryder deres løfter eller skifter kurs.
Jo men i den her sag er vi jo nødt til at placere ansvaret hvor ansvaret hører hjemme... og ansvaret hører hjemme i den blå blok... og hos DF og radikale til efterlønsdelen ... det kan jo ikke være anderledes... da det er dem der har lavet forligene... Det kan vi jo ikke beskylde S og SF da de gik og agter at stemme imod...
Hvad løfter S og SF bryder i fremtiden ved vi jo ikke... men når det sker så skal de også have skældud... men da de ikke har haft indflydelse på noget de sidste 10 år er det da svært at skælde dem ud for løftebrud lige nu...

Så derfor skælder jeg ud på dem der er skyldige i den her sag... og det synes jeg alle skulle gøre for det er svinestreg at lave det de har lavet uden at udskrive valg og lade vælgerne stemme om det...

....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2011, 21:11   #34
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Ja ja da,

Fanden hytter sine egne så må hver enkelt jo gøre op hvem, han hun finder mest diabolsk
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2011, 21:30   #35
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af superhoax Se meddelelser
Ja ja da,

Fanden hytter sine egne så må hver enkelt jo gøre op hvem, han hun finder mest diabolsk
Jeps... overskriften til dette emne hedder DF rører IKKE ved efterlønnen...
hvilket de så gjorde... det kunne vi nok leve med her på siden hvis det ikke var fordi der blev flere pensionsansøgere.. men Fleksjobbere og tildeling af førtidspensioner blev også lige rundbarberet... det var diabolsk af højeste karat...
men det må vi vel leve med
og vinke til tolderne når vi kører over grænsen
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2011, 17:59   #36
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Lidt hi hih herfra...

Sidste sommer blev nogle svenskere på kontanthjælp smidt ud herfra DK og sendt tilbage over sundet...
Der er jo den her Nordiske konvension.
En aftale mellem disse lande, at statsborgere fra dem, har ret til både hjælp og de sociale ydelser, som disse pågældende lande har vedtaget.

Sååeee de andre nordiske lande blev temmelig knottne og snakkede en del om, at de måske ville afbryde aftalen med Danmark.
Oveni kom så den kære Pia og begyndte noget smalltalk om, at hun også gerne ville ind og 'pille' ved denne konvension.

Jeg fik et slags 'Piaparanoiasyndrom' - for det er jo lissom ikke småting denne kvinde har fået gennemført.
Gik i en hurtig tænkeboks og besluttede, at ansøge om dansk statsborgerskab.

I går kom der så et fint brev fra Statsforvaltningen.
Jeg er nu pære dansk!
Fik den med tilbagevirkende kraft fra den dato, de modtog min ansøgning, så jeg har været dansker i over 2 måneder nu, uden at vide det

Så foruden grænsebomme ved Sverige og Tyskland har Pia nu fået en ny statsborger på overførselsindkomst.
For første gang i mit liv, skal jeg stemme til et folketingsvalg og det er ret stort for mig.
Jeg har ingen tvivl om, hvor dette mit allerførste X skal sættes og gæt lige, om det bliver på DF
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2011, 19:39   #37
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ej, da tillykke Mella med dit nye statsborgerskab.. og du slap for den der adgangsprøve også..
det bliver spændende med x til valget.. og jeg tror næppe du stemmer på pia eller støj, kronhjorten, uløkken, selv dit bysbarn mikkelsen... springer du nok over...

knus herfra..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 17:04   #38
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Ja Huldra.

Du kan tro, at jeg kan hoppe vildt højt. Ligesom hvis jeg ser en jagtedderkop!

Det er vist noget nyt nu, med at alle nye danske statsborgere bliver inviteret ind på Chistiansborg en gang årligt, hvor de byder os velkommne.
Pænt af dem og hvis jeg møder Pia, skal jeg nok hilse fra dig - min nordiske medsøster
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 23:26   #39
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ih tak... haha.. vi kan da håbe der ikke er chance for at møde nogen af ovennævnte om 1 år derinde, at de alle er taget hjem og fede den af på fede ministerpensioner og andet overflod...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 07:57   #40
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Mella tillykke med dit statsborgerskab , kan godt forstå du er glad for det og for at du kan stemme også selv om vi andre dansker nogen gange må skamme os over at være danske
Men sikkerhed og stabilitet betyder meget i en hverdag så velkommen
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspensionist!VS Efterlønnen! ziggy09 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 26-01-2012 11:28
så ryger efterlønnen MTVRV1 Politik og Samfund 4 22-12-2011 14:02
Det er asocialt ikke at afskaffe efterlønnen logikeren Politik og Samfund 25 16-04-2011 21:56
Politikere kender ikke efterlønnen gunvor Politik og Samfund 84 05-03-2011 10:02
Løkke vil lynafvikle efterlønnen rollo Politik og Samfund 33 23-01-2011 23:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension