K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2008, 14:56   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Exclamation Do no harm...lægeløfte.

Sikke en dobbelt moral læger har , de investerer også i tobaksindustrien for øvrigt...det er en ren GYSER.

Syntes lige jeg vil slå et slag i bolledejen her og sige FØJ for den da...bruger ikke bandeord herinde , men et bandeord eller flere er på sin plads her, Sikke en syg verden hvor LÆGER får sin pension ved at investere i Våben og klyngebomber der slår folk fordærvede eller helt ihjel i Krige !!!!!

Lægeløftet er da en ren joke her... DET ER EN OMMER LÆGER.


Læger får pension fra våben

Offentliggjort 17.02.08 I Jyllandsposten og alle andre aviser.

Lægernes Pensionskasse har stadig aktier i virksomheder, der producerer våben. Så længe medlemmerne bakker op, fortsætter den strategi, siger direktøren.

Danske læger kan nyde deres tredje alder i bevidstheden om, at deres pensionsopsparinger har været med til at producere klyngebomber og andre våben.

Ritzau har kigget i den opgørelse over investeringer, der optræder hos Lægernes Pensionskasse.

Her finder man virksomhedsnavne som Raytheon Company, Thales SA og Lockheed Martin, der alle, ifølge den norske oliefonds etiske udelukkelsesliste, medvirker til produktion af klyngebomber. De samme virksomheder, som Danica Pension i sidste uge efter massivt pres fra kunderne valgte at sælge sine aktier i.

Men det ser direktøren i Lægernes Pensionskasse ingen problemer i, så længe flertallet af medlemmerne bakker pensionskassens investeringspolitik op på generalforsamlingen:

- Det afgørende er, at vi har en investeringspolitik som er afstemt med vores bestyrelse og vores medlemmer. Det er en dialog, vi har vi hele tiden, siger Niels Lihn Jørgensen, adm. direktør i Lægernes Pensionskasse.

Organisationen Læger uden Grænser er overrasket over, at lægerne ikke presser på for en ændring af investeringspolitikken.

Ritzau
Relaterede artikler:
Industriens Pension overvejer våbenaktier
Lektor: Etik bekymrer ikke pensionskasser
Røde Kors kritiserer bombeinvesteringer
Danica investerer stadig i klyngebomber




STOLER DU PÅ DIN LÆGE NÅR DU VED HAN ELLER HUN FÅR SIN PENSION VED AT GODTAGE AT DERES PENGE GÅR TIL AT SLÅ ANDRE FOLK IHJEL ?????


uhyggen breder sig.

Sidst redigeret af Stella; 19-02-2008 kl. 15:38.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2008, 15:02   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
lægeløftet.

Citat Efter at have aflagt offentlig prøve på mine i de medicinsk-kirurgiske fag erhvervede kundskaber, aflægger jeg herved det løfte, til hvis opfyldelse jeg end ydermere ved håndsrækning har forpligtet mig, at jeg ved mine forretninger som praktiserende læge stedse skal lade det være mig magtpåliggende, efter bedste skønnende at anvende mine kundskaber med flid og omhu til samfundets og mine medmenneskers gavn, at jeg stedse vil bære lige samvittighedsfuld omsorg for den fattige som for den rige uden persons anseelse, at jeg ikke ubeføjet vil åbenbare, hvad jeg i min egenskab af læge har erfaret, at jeg vil søge mine kundskaber fremdeles udvidede og i øvrigt gøre mig bekendt med og nøje efterleve de mig og mit fag vedkommende anordninger og bestemmelser. Citat

Lægeløftet stiller således både etiske og faglige krav til lægen.

I Danmark har lægeløftet aldrig haft nogen juridisk betydning, kun moralsk. Dog er læger i kraft af autorisationsloven (tidligere lægeloven) pålagt visse pligter, der afspejler indholdet i lægeløftet.

Aflæggelse af lægeløftet er en forudsætning for at opnå autorisation som læge i Danmark. Aflæggelsen sker typisk på universitetet ved dimmisionshøjtideligheden ved afslutningen af uddannelsen til cand.med.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2008, 15:48   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jaja Stella, man skal fandeme høre meget før ørerne falder af! Sikke noget svineri....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ER harm havmanden 60 Politik og Samfund 7 13-05-2013 19:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension