K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-01-2013, 10:41   #1
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Projekt Revanche

Sidder her på morgenkvisten og læser nyheder på nettet. Og så falder jeg over denne her:

Citat:
Frivillige hjælper udsatte borgere

Kolding Kommune hjælper med Projekt Revanche udsatte borgere med at skabe et indhold i livet, og at få et arbejde eller en uddannelse.
Lyder jo for så vidt okay. Men så kommer jeg til sidste afsnit:

Citat:
Det er unge mellem 18 og 40 med psykiske problemer, og kvinder 40+ med angst og depression, som får hjælp i Projekt Revanche.
http://www.jv.dk/artikel/1506976:Kol...dsatte-borgere

Hm... Kunne jo lyde som noget i forlængelse af Projekt Brug For Alle og den nye ftp-reform... Men hvorfor skal private frivillige løfte dén opgave (mon)...? Og hvorfor så kun "kvinder 40+ med angst og depression"...? Hvad med mændene 40+...? Er de ikke værd at hjælpe...? Forstår jeg altså ikke lige... Nogle bud på en årsag...?

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2013, 12:19   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
brug for alle projektet er ikke for alle på kontanthjælp
kommunen har fået nogle tilskud fra staten og har selv valgt hvem der skal tilbydes det
alså nogle der har været længe på kontanthjælp, men som ikke er i nærheden af fleks eller pension. dem er der masser af.
men som er vurderet til at have et godt potentiale til at komme videre i uddannelse eller arbejde
grunden til dette projekt, som jeg synes lyder til at være rigtig fornufigt
kender selv en som har fået det tilbudt og er i hverfald rigtig glad for det indtil videre.

Sidst redigeret af MTVRV1; 06-01-2013 kl. 12:21.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2013, 14:56   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Projekt "brug for alle" er til alle der på en bestemt dato var på kontanthjælp i match 3 i de kommuner der tog imod tilbuddet..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2013, 17:24   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
ok jeg troede faktisk kommunen selv havde peget deltagerne ud
det andet giver alså ikke rigtig mening, men det gøre systemet som regler heller ikke
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2013, 17:45   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
ok jeg troede faktisk kommunen selv havde peget deltagerne ud
det andet giver alså ikke rigtig mening, men det gøre systemet som regler heller ikke
Det har du helt ret i..

Jeg fik tilbuddet midt i min arbejdsprøvning, fordi de skulle tilbyde mig det.. selvom jeg i mellemtiden var kommet i match 2 pga afprøvningen
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2013, 18:57   #6
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Sidder her på morgenkvisten og læser nyheder på nettet. Og så falder jeg over denne her:



Lyder jo for så vidt okay. Men så kommer jeg til sidste afsnit:



http://www.jv.dk/artikel/1506976:Kol...dsatte-borgere

Hm... Kunne jo lyde som noget i forlængelse af Projekt Brug For Alle og den nye ftp-reform... Men hvorfor skal private frivillige løfte dén opgave (mon)...? Og hvorfor så kun "kvinder 40+ med angst og depression"...?
Hvad med mændene 40+...? Er de ikke værd at hjælpe...? Forstår jeg altså ikke lige... Nogle bud på en årsag...?



Fordi der stadig - i år 2013 - også i den såkaldt moderne Vestlige civilisation er kønsdiskriminering, også indenfor psykiatrien.

Læs f.eks overlæge ved skt.Hans (psykiatriske) Hospital Karin Gardes udmærkede, og letlæste bog om emnet:
http://www.saxo.com/dk/koen-psykisk-...=#description-


Det startede allerede da hun var medicinstuderende, i den måde småforskruede mandlige overlæger diagnosticerede mænd og kvinder med de samme symptomer helt forskelligt, og brugte nedladende sprog i undervisningen.

God læsning!
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2013, 01:09   #7
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Det er jo fordi kvinder i den alder i "gamle dage" ikke led af depression og angst, men var "hysteriske".
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2013, 03:53   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hehe, har netop set en film der hedder Hysteria - den handler om dildoens opfindelse. Alle de kære Fruer, hvis mænd ikke kunne tilfredsstille dem seksuelt, fik nemlig også diagnosen hysteri. Så begrebet hysteri dækker bredt. I starten vidste de så ikke, at kvindernes Hysteri skyldtes mangel på sex, men da de fik afprøvet vibratoren forsvandt diagnosen fuldstændig

- måske lige et sidespor...her inden sengetid *fniis*
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2013, 08:13   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
"Hystera" er græsk og betyder "livmoder".

http://www.leksikon.org/art.php?n=1152
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2013, 10:04   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps, det gør det nemlig..

Og sikke en masse i forbindelse med den livmoder, hva....
- og endnu en af grundende til, at mænd ikke kan være/blive hysteriske, hehe.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til BA Projekt SRS Politik og Samfund 67 10-10-2010 11:12
projekt 110? frisøren Dit og Dat 2 06-10-2010 16:42
Det store projekt TTA jegharadhd Den nyttige viden vi alle har 0 10-07-2010 23:57
projekt springbræt lilleper Alt det andet 11 20-04-2010 14:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension