K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-05-2014, 21:27   #1
Jette82
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2014
Indlæg: 16
Styrke: 11
Jette82 er ny på vejen
Hvad tro i?

Mine sygedagpenge stoppede i går den 30/4 og får en afgørelse den 5/5 om det bliver forlænget..
Min situation for at gøre den kort.. Jeg hat været sygemeldt 52 uger plus en forlængelse på 39 uger.. Har været i afklaringsforløb og den rapport derfra er til min fordel og så sendte de mig videre til en psykolog for at skulle finde ud sf om det var psykisk jeg havde ondt frem for fysisk.. Og det er det ikke og den rapport er nu ved kommunen og mandag skal min sagsbehandler gå videre med det... Snakkede så med min fagforening i dag og efter de har læst mine papirer igennem mener de det kun kan være flexjob til mig..
Så mit spørgsmål er nu tror i de forlænger mine sygedagpenge og det så bliver afklaret med hvad der skal ske. Eller kan de bare lukke kassen i og sige det skal være et flexjob men skal igennem det der rebelteringsmøde, inden jeg kan få penge igen...Synes ikke det er fedt at man ikke ved hvordan man står økonomisk
Jette82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2014, 23:42   #2
roling
Ved at vænne sig til K10
 
rolings avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2014
Lokation: Aalborg
Alder: 56
Indlæg: 18
Styrke: 11
roling er ny på vejen
Ud fra hvad jeg har læst af regler er det muligt at det kan bruge den forlængelsesregel der er i sygedagpengelovens paragraf 27 stk 4., hvor der står :

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når
...
4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger

For at de vil bruge den regel skal det dokumenteres at afklaringen kan foretages inden for de 26 uger (f.eks. en læge der siger at det kan lade sig gøre).

Mvh Peter
roling er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2014, 09:13   #3
Jette82
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2014
Indlæg: 16
Styrke: 11
Jette82 er ny på vejen
Den tænker jeg helt klart også men så sagde de på fagforeningen at kommunen kunne godt sige mandag til afgørelsen at det skal være flexjob og så derefter sige at jeg skal til det der rebelteringsmøde inden mine penge åbner igen.. Og satsen vil være som på en kontanthjælp

Slet ingen der har været udsat for det eller kender nogen der har??
Jette82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension