K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-04-2010, 17:44   #1
Moster Molly
Elsker at være her på K10
 
Moster Mollys avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 57
Styrke: 15
Moster Molly er ny på vejen
El cykel?

Hej,

Heidien nævnte i en anden tråd, at hun havde en el cykel -som ganske vist ikke lige virkede på det tidspunkt.

Jeg er interesseret i at høre om andre har sådan en cykel, og er den god? Jeg bor i et hul, så uanset, hvor jeg skal hen går det op ad bakke. "Hul" og "op ad bakke" skal forståes bogstaveligt, og ikke overført om mit liv
Anyway, så kan min ryg ikke klare stigninger. Måske vil det hjælpe med en el cykel?

Moster Molly
Moster Molly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2010, 21:31   #2
Afirring
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 67
Indlæg: 1
Styrke: 0
Afirring er ny på vejen
Smile

Har lige fået el cykel nr. 2....og ville ikke undvære nogle af dem
Den ene er i campingvognen og den anden hjemme. Vel varmt anbefale sådan en.
Afirring er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2010, 22:37   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kan også kun anbefale dem, jeg savner min for vildt og den skal helt sikkert ned og laves nu ...

Den har gjort mit liv tusind gange lettere og den bedste investering nogen sinde
  Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 08:10   #4
Moster Molly
Elsker at være her på K10
 
Moster Mollys avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 57
Styrke: 15
Moster Molly er ny på vejen
Lyder godt...hvordan når I skal op ad bakke, er det ligeså nemt, som hvis man kører ligeud?
Moster Molly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 08:37   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
El-cykel....tænk, det har jeg aldrig hørt om!!??

Er det så en kombination af knallert og cykel eller hvad, og er de dyre??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 09:08   #6
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Ja det skulle være lækre og efterhånden er prisen også kommet ned i ca 5000 kr

Du kan læse lidt her om en

Flot El-Cykel med mange gennemførte detaljer, og så kun til 4.999,-

Cyklerne er udstillet så der er mulighed for at komme forbi og få en prøvetur.

Flot forlygte med 7 dioder, indicator i lygten med 4 interval, der viser hvor meget strøm der er tilbage.
Der er en indicator på styret med interval, der viser hvor meget strøm der er på batteriet.
Der er refleks foran og bagpå, cyklen leveres med en lækker kraftig sadel.

Batteriet kan låset fast på cyklen, så andre ikke kan løbe med det, det er nemt at tage batteriet af og tage med ind til opladning, der medfølger seperat oplader,
der sidder en indicator på selve batteriet der viser hvor meget strøm der er på, så er man ikke i tvivl når batteriet lades op indenfor.

Førervægt: 100kg
Hjulstørrelse: 26"
Bremser: højre og venstre forbremse
Kædeskærm: Ja
Vægt: 27 kg
6 gear
Batteri: 10Ah/Li-po Lithiumbatteri
Motor: 200W
Kan køre optil 40-45 km på en opladning
Ladetid: 5-8 timer
Strømforbrug: 1.1kWh/100km

Dansk manual medfølger
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 10:51   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Moster Molly Se meddelelser
Lyder godt...hvordan når I skal op ad bakke, er det ligeså nemt, som hvis man kører ligeud?
Den bedste måde at beskrive en sådan en og måden at køre på er vel at sige man køre altid i stærk medvind
Op af bakke sætter man den et gear ned hvis det kniber og så er der ingen hård anstrengelse i det (men alligevel hjælper det sgi på kondien det kan jeg skrive under på )

Helenekr der er mange forskellige selv tv er begyndt at reklamere for dem nu, jeg fik min for 6000 hos texas men prøv at skrive el-cykel hos google så vil de vælte frem , ulempen er bare at det netop er ved at være hver mands eje , sådan at man ikke kan få den som handicap hjælpemiddel
  Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 12:59   #8
Moster Molly
Elsker at være her på K10
 
Moster Mollys avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 57
Styrke: 15
Moster Molly er ny på vejen
Tak for svar.
Det lyder lige til at være noget for mig. Jeg trænger sådan til at få noget motion, men har ikke kunnet finde noget, der har fået pulsen bare en lille smule op, uden at det fremprovokerer store smerter.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
ulempen er bare at det netop er ved at være hversmands eje , sådan at man ikke kan få den som handicap hjælpemiddel
Sjovt nok, så kan alle og enhver også købe sig en rolator eller en el-scooter. Hvorfor kan man så få tilskud til det?
Moster Molly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 13:28   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det har de skam også¨prøvet at få fjernet som hanicpahjælpemiddel, jeg kender til nogen der har en tre hjulet cykel med batteri som handicaphjælpemiddel og man kan jo prøve at søge sådan en cykel (alm) men tror godt nok ikke på den, men prøv og ank evt afslag ...

Der kan jo også være forskel på kommuner
  Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 13:34   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis du vælger at søge om el-cykel som hjælpemiddel tror jeg bl.a. du skal lægge vægt på, at den vil give dig mulighed for at få bare en lille smule kondition, som du ellers ikke har mulighed for, og at den derfor vil være med til at bevare det funktionsniveau du har nu, så du ikke bliver endnu mindre selvhjulpen end du er nu.

Måske vil den også sætte dig i stand til selv at fragte dig til f.eks. læge, så du ikke skal have kørsel til dette

Det er jo en besparelse for samfundet hvis borgerne er selvhjulpne.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
El-cykel Te-pigen Dit og Dat 2 01-11-2011 19:33
Cykel eller scooter? Hvad skal jeg vælge? PiaL Hjælpemidler til handicappede 21 29-04-2011 08:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension