K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-07-2009, 20:30   #1
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Måtte opgive virksomhedspraktik

Jeg er blevet tildelt fleksjob 12 timer, men har ikke kunne finde noget der var relevant for mig med mine skånebehov.
Jeg fik så af vide at jeg skulle i virksomhedspraktik med henblik på at vurdere min rest arbejdsevne.
Jeg skulle møde 2 dage om ugen á 4 timer i alt 8 timer om ugen. Men mine skavanker er brudt op imens jeg har været i virksomhedspraktik.
Så i dag har min sagsbehandler sagt god for at jeg sygemelder mig og 2.aktør, jeg og ham skal så tale sammen om nogle uger.
Jeg spurgte 2.aktør hvad hun mente at der så ville ske og hun mente at jeg nok ville blive indstillet til pension, men hun sagde også at det var min sagsbehandler der afgjorde det. Så det bliver en spændende samtale om et par uger.
Jeg vil sige at jeg er meget afklaret omkring min situation, så en pension vil ikke komme bag på mig. Jeg har så mange skavanker hele tiden af tage hensyn til og jeg har igennem de sidste 4 år ikke lavet andet end at gå til speciallæger.
Årsagen til at jeg er blevet sygemeldt er at jeg har en fejlopereret hofte og en meget beskadiget akillessene og så har jeg på grund af de forskellige højdeforskelle imellem mine 3 hofteoperationer fået ondt i ryggen. Det skal nu scannes, men jeg vil tro at det ligger langt ude i fremtiden, da ventetiden er lang.
Jeg går ud fra at der ved det møde hvor vi alle skal snakke til bliver taget stilling til næste skridt?.
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2009, 01:47   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Et godt råd er, at du sikrer dig, at din ressourceprofil opdateres med alt det nye, der er i din sag. Det er meget vigtigt.

De nyeste lægepapirer skal også gerne være i din sag.

Det bliver da et spændende møde.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2009, 13:51   #3
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Tak Zuza
Jeg har opdateringer til min ressourceprofil lavet af en privat klinik, min egen læge har ferie nu og jeg orkede ikke at gå til en anden praktiserende læge.
Privat lægen har lavet en meget udførlig undersøgelse, det var i går og i dag har jeg fået kopi af journalen, uden af spørge om det.
Han har iværksat en scanning, en røntgen, 2 ultralydsundersøgelser! sådan!

Det kommer så til at tage lang tid før der foreligger resultat af dette, da det er med henvisning til gruppe 1. hospital.

Dette mener jeg ikke kommunen kan vente at få svar på, da de samme undersøgelser har været iværksat for mange år siden også. Så det er en gentagelse, men med lidt værre symptomer. Der er ingen operation der kan gøre mig bedre. Akillesenen kan opereres, men de gør det helst ikke, så derfor tager de ultralyd for at se hvor beskadiget den er.

JA, det er så spændende! og jeg håber de giver slip på mig nu, så jeg kan pleje mig selv. Jeg har arbejdet uden sygedage lige indtil den hofteoperation kom, det blev så til 3 hofteoperationer.
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2009, 23:27   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvis din læger mener, at dit helbred forværres og forværres af arbejdsprøvning, så kan det gavne din sag.

Det har hjulpet andre her på siden, hvis lægen har skrevet det.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 08:51   #5
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Super, det kontakter jeg min egen læge for når han kommer hjem. Iøvrigt er min dårlige akillesene igennem 3 år, helt dårlig og jeg bestiller en ultrallydsundersøgelse som jeg selv vil betale, så jeg kan dokumentere det!
Mange tak og hilsner
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 11:36   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er dejligt med en førtidspension. Og det føles rart at man har frihed til at få plejet og passet godt på sig selv, og lade det tage den tid det tager med henvisninger, venten osv...jeg er i hvertfald blevet meget gladere og er ikke længere så stresset.

Så det er jo kun noget man kan ønske andre syge mennesker også skal opleve, da det giver mere livsglæde.

Spændende med dit møde, og godt du selv får halet undersøgelser i land der kan udgøre et godt dokument for din fremtidige vurdering.

Gid det hele må falde ud til din fordel.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2009, 20:07   #7
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Var til møde i dag og jeg bliver indstillet til pension.
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Måtte opgive mit fleksjob YingYang Spørgsmål ang fleksjob 43 04-06-2012 08:14
Jeg er ved at opgive livet.. Yasmin Alt det andet 4 05-03-2012 19:12
Syge tvinges til at opgive pensionsopsparing gunvor Det er da strengt ! 11 26-10-2011 22:01
arbejdsprøvning/afklarende virksomhedspraktik/virksomhedspraktik sjj Alt det andet 21 08-07-2011 10:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension