K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-07-2009, 20:08   #21
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Ja, der er desværre stor mangel på lærerpladser, så vi krydser fingre
for din søn.
Jeg har lige talt med en bekendt, og vedkommende mente
altså også, det var fradraget, og eventuelle ændringer af det der
ville have betydning, og så trækprocenten, hvis man evt. skal
til at betale mellem eller topskat, eller til ikke at gøre det længere,
men der står vi vist ikke.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2009, 20:23   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, ingen topskat til os

Min sagsbehandler sagde, et eller andet med, at man har 12 'fradrags-klip' pr år, og når man så overgår til førtidspension, så skal de der fradrag omregnes for man ikke får skattesmæk. Men jeg fattede ikke en pind af hvad hun sagde, så jeg nikkede bare med hovedet engang i mellem. Men det lød som om hun havde tjek på det
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2009, 22:55   #23
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Det er helt rigtigt at indtægterne ikke betyder det store. Men fradragene betyder MEGET, så de skal i hvert fald ændres. Hvis indtægterne stiger eller falder skal du være opmærksom på følgende beløbsgrænse:

347.200 kr. Hvis din indtægt falder til under dette beløb (efter arbejdsmarkedsbidrag, 377.392 før AM) skal du ikke længere betale mellem og topskat. På samme måde hvis indtægten stiger til over denne grænse.

Top og mellemskat er på nuværende tidspunkt 21% (15 og 6)

Det er dog ikke så aktuelt for pensionister, kontanthjælpsmodtagere osv.

Det der er vigtigt er dine fradrag.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2009, 23:00   #24
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Når vi nu snakker pension... er der nogen der ved noget om...

hvis man som jeg er flex-godkendt men uden job og får fra forsikringen for tab af erhvervsevne...
hvis man på et tidspunkt ender på pension... vil man så stadig få fra denne forsikring... som jeg læser forsikrings reglerne, så er det ikke altid de er enige med kommunernes afgørelse har prøvet og kontakte dem... men kan ikke få noget ordentlig svar
Håber der er nogen her, der kan fortælle lidt om det

Hilsner og tanker fra kjersti
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2009, 00:01   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg er desværre totalt blank på området. Men jeg kan lige trække indlægget lidt op, så andre måske ser det og kan svare...

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2009, 15:14   #26
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Kjersti,

Ved de private tab af erhvervsevne forsikringer vurdere forsikringerne ofte ens erhvervsevne. I flg. det forsikrings selskab jeg fx. har, er betingelserne for udbetaling af forsikringsydelse, at der foreligger lægelig dokumentation for at min generelle erhvervsevne af helbredsmæssige årsager er nedsat med mindst 50 %.

Kommunerne taler mere om ens arbejdsevne indenfor alle erhverv, hvor forsikringsselskaberne taler om erhvervsevne, som dækker det arbejdsområde man tidligere havde!!. Det er der jeg mener, at forsikringsselvskaberne og kommunerne kan divergere i forhold til hinandens vurdering omkring pension og fleksjob.

Endvidere er nogle forsikringsselskaber skapere i deres vurdering end andre, sikkert ligesom kommunerne kan være det. !!

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2009, 15:26   #27
Esseline
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2009
Lokation: Silkeborg
Alder: 42
Indlæg: 11
Styrke: 15
Esseline er ny på vejen
Når man får tildelt FP kan man også tilmelde sig den frivillige ATP - man betaler selv 140kr om måneden og staten/kommunen/whatever betaler så 280kr.

Jeg har forresten fået at vide hvor meget jeg får og det er den højeste sats for samlevende.
Esseline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2009, 15:54   #28
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Orv, det lyder da godt Esseline!!

Jeg fravalgte så SUPP ordningen.
Men hvis man endelig vil have SUPP, så er det en rigtig god ide at få rykket den over hos ATP, da de har flere fordele mht dødsfald, boet mm.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor meget stiger den mellemste førtidspension næste år? Kiksen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 22-11-2011 11:42
førtidspension hvor meget henningv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 07-01-2011 14:53
Hvor meget får du i førtidspension? Odenseaneren Politik og Samfund 3 13-04-2010 23:56
HVOR meget får jeg i fp. Mai-Britt At søge førtidspension 8 28-04-2009 10:39
Hvor meget for i i løn. KatrineB Jeg har fået job. 12 10-12-2007 11:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension