K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-03-2010, 11:27   #1
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Mangler en principafgørelse om §28

Jeg er lige blevet forlænget efter §27,2

Og i den forbindelse er jeg allerede nu ved at samle papirer til når de 26 uger er over, for at kunne klage over de så vil blive stoppet.

Vil derfor høre om der er nogen som ligger inde med en afgørelse fra ankestyrelsen eller beskæftigelsesankenævnet, hvor der bliver slået fast at sygedagpenge ikke kan stoppes.
Fordi der ikke er taget stilling til §28, om man er berettiget til revalidering, fleksjob eller førtidspension.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 11:37   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jsn Se meddelelser
Jeg er lige blevet forlænget efter §27,2

Og i den forbindelse er jeg allerede nu ved at samle papirer til når de 26 uger er over, for at kunne klage over de så vil blive stoppet.

Vil derfor høre om der er nogen som ligger inde med en afgørelse fra ankestyrelsen eller beskæftigelsesankenævnet, hvor der bliver slået fast at sygedagpenge ikke kan stoppes.
Fordi der ikke er taget stilling til §28, om man er berettiget til revalidering, fleksjob eller førtidspension.

Mvh.
Jsn

Måske kan nr. 158-09 bruges? Der nævnes, at de skal bruge arbejdsevnemetoden for at opfylde § 28. En ressourceprofil skal være med at afklare netop de 3 ting - revalidering, fleksjob eller førtidspension.

Afgørelsen er vedr. standsning af sygedagpenge, da de skulle have muligheden for at forlænge den.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 12:06   #3
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Synes ikke helt den dur, har kigget på den men det kan godt være jeg læser den forkert.

Som jeg læser det, finder de det kun kritisabelt at de ikke har anvendt arbejdsevnemetoden. og at de på baggrund af det ikke kunne tage stilling til om der skulle forlænges som kommunen ville.

Men igen de kan jo heller ikke så tage stilling til om den skal stoppe.?

Forfanden hvorfor er det altid svært at få styr på tingene når den er ens egen sag, synes det er meget nemmere at rådgive andre.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 12:09   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jsn Se meddelelser
Synes ikke helt den dur, har kigget på den men det kan godt være jeg læser den forkert.

Som jeg læser det, finder de det kun kritisabelt at de ikke har anvendt arbejdsevnemetoden. og at de på baggrund af det ikke kunne tage stilling til om der skulle forlænges som kommunen ville.

Men igen de kan jo heller ikke så tage stilling til om den skal stoppe.?

Forfanden hvorfor er det altid svært at få styr på tingene når den er ens egen sag, synes det er meget nemmere at rådgive andre.

Mvh.
Jsn
Ok men læste du der, hvor der stod § 28 er på baggrund af arbejdsevnemetoden?
Hvis de ikke har afklaret dig mht. fleksjob, førtidspension, revalidering - så har de måske heller ikke udarbejdet ressourceprofil på dig, og det er netop det, de skal.
Har ikke mere tid i dag, men kan prøve at hjælpe igen imorgen, hvis det er.

Måske andre har et godt bud.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 15:19   #5
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Jeg har en afgørelse fra ankenævnet der siger, at selvom kommunen ikke har levet op til forpligtelserne i forhold til § 28 - og i øvrigt også retsikkerhedslovens §7a, så er jeg ikke berettiget til sygedagpenge når varighedsbegrænsningens skæringsdato er nået og der ikke er andre muligheder for at få sygedagpenge inden for §27.

Jeg ankede til ankestyrelsen, der ikke tog min sag, da den ikke var principiel.
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 15:29   #6
jensen79
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Lokation: VEstsjælland
Indlæg: 35
Styrke: 15
jensen79 er ny på vejen
Ok, så er der altså ikke noget at vinde lyder det til, hvis først man når de 52 uger og de ikke vil forlænge, når du har prøvet sagen..?? ØV!

Det er bare mærkeligt når det står i loven, at de så ikke skal leve op til det.

Hvornår er din sag fra?
jensen79 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 16:12   #7
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
De holder sig skarpt til, at selvom de laver fejl, så skal man være berettiget i følge en af stykkerne i §27. Færdig slut.
Og så kan de ellers lave de fejl, de har lyst til. Med den tidsfaktor, der nu ligger i den slags.

Min sag er fra 2009. Jeg fik den sidste besked i sagen fra Ankestyrelsen i november.
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 16:57   #8
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Hmm vist godt de har afvist fleksjob en gang, så kan jeg bruge den dom fra Helsingør.!

Og fejl har de lavet rigeligt af, lige fra dokumentfalsk til at inddrage røntgenbilleder taget af en anden borger.
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 17:17   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.773
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Og du sætter dig ind i følgende problematik.: http://www.k10.dk/showthread.php?t=11660
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 17:55   #10
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Er du forlænget under den der hedder

Citat:
det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger
Det er jeg nemlig også og min udløber d. 1. maj.

Men..... min fagforening fortalte mig i torsdags, at da kommunen har vedkendt,at jeg har varigt nedsat arbejdsevne på mine psykiske ting, så må de ikke smide mig mellem to stole og på kontanthjælp når mine sygedagpenge udløber... heller ikke selvom der ikke er nogen endelig fast afklaring eller bedring på mine nakkeproblemer. Jeg SKAL forlænges efter §27 stk. 1 nr. 4.

Så hvis kommunen i dit tilfælde allerede nu eller i løbet af dine 26 uger erkender, at du har varigt nedsat arbejdsevne, så skal de forlænge dig... men vi ved jo alle sammen, at kommunerne smyger udenom hvor de kan komme til det.

Ville bare lige gøre dig opmærksom på det... håber det er ok, selvom det ikke har noget med §28 at gøre.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Principafgørelse - hvem kan hjælpe.? simsons Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 20-07-2013 18:56
27.1.4 - principafgørelse? Tassi Alt det andet 11 15-11-2011 00:25
jeg mangler sushjer 1 Alt det andet 2 07-04-2011 20:28
Nogen der har den principafgørelse jsn Dit og Dat 6 06-07-2010 12:57
Principafgørelse - fleksjob zuza Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 3 28-02-2008 01:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension