K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-12-2011, 21:43   #31
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Nu har jeg så læst lidt her: http://en.wikipedia.org/wiki/Chronic_fatigue_syndrome

Og det du kalder ME- er i Danmark "Kronisk træthedssyndrom"- og det er desværre ikke anerkendt som diagnose.

Jeg ved desværre ikke, hvad du gør nu. Har du prøvet
http://www.sr-bistand.dk/ ? De koster i det mindste ikke noget.

----
Jeg har symptomer, der ligner dine, men jeg fejler noget helt andet. (Myofascielt Pain Syndrome- bla), og mine gode/dårlige dage er som vinden blæser. I dag har jeg har katten til dyrlæge, og har ikke sovet godt- og er øm i ryg, muskler og fingre. (sikker fordi, jeg har ligget og spændt op).

Bedste ønsker til Jer!

Mvh
Pinny
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2011, 01:21   #32
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu ved jeg ikke om du har kontaktet din sagsbehandler...men der findes en mulighed for at hvis man får afslag på boligindskud...at så kan kommunen give dig et "lån" til det...

Jeg kender en som har fået sådan et "lån" da personen fik afslag på et boligindskudslån...

Det var måske værd at undersøge om du kunne få det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 18:41   #33
Tvillingemor
Slettet pga inaktiv mailadresse. Kontakt Web
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2011
Lokation: Aabenraa
Indlæg: 27
Styrke: 13
Tvillingemor er ny på vejen
Hej Pinny.

Det er ikke korrekt når du skriver at ME ikke er en anerkendt diagnose i DK.

CFS har kode DG93.3 og er lig kronisk træthedssyndrom

og ME har kode DG93.3A og er i familie med CFS og Postviralt træthedssynddrom som vist har samme kodenr. som CFS.

Begge sygdomme findes under " andre sygdomme i hjernen " i WHO´s ICD10 klassifikation.

Begge koder er anderkendt af det danske sundhedsministerium og der er skrevet under på at DK vil følge WHO´s retningslinier.

Med venlig hilsen
Tvillingemor.

Sidst redigeret af Tvillingemor; 09-12-2011 kl. 18:48.
Tvillingemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 18:47   #34
Tvillingemor
Slettet pga inaktiv mailadresse. Kontakt Web
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2011
Lokation: Aabenraa
Indlæg: 27
Styrke: 13
Tvillingemor er ny på vejen
Hej Webmaster.

Jeg har i de 5 år jeg har boet her, forgæves forsøgt at få at vide hvem der skulle være min sagsbehandler.

Den eneste besked jeg har fået er at hver afdeling har hver sine sagsbehandlere og at der ikke er en bestemt, der skal være tovholder på mig.

Så at søge om et "lån" er ikke en mulighed, da det er den samme sagsbehandler, jeg skal søge det hos, som lige har givet mig afslag på det andet.

Så jeg må vel bare se i øjnene at jeg pr. 1. januar må overveje om jeg betaler husleje eller om jeg køber mad og tøj til børnene.

Har en aftale med DUHK - de ringer til mig på tirsdag, og så håber jeg bare at de kan hjælpe mig på en eller anden måde.

Har også talt med DHF og de ville ringe tilbage hurtigst muligt. Dette er ikke sket endnu, så hvem ved hvornår det bliver.

Med venlig hilsen

Tvillingemor.
Tvillingemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension