K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-10-2011, 23:04   #1
dididar
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2011
Indlæg: 1
Styrke: 0
dididar er ny på vejen
stop af sygedagpenge

Hejsa Håber på der er nogen her der ved om det er lovligt at min sagsbehandler stopper mine sygedagpenge? Jeg har været i arbejdsprøvning i en sfo, men blev stoppet af kvm pga af for meget syge fravær pga smerter, kvm = (ansatte fra kommunen som følger op når man er i arbejdsprøvning) de sagde at jeg skal til smerte klinik så jeg kan blive smerte dækket, det mener de ikke at min egen læge kan det, jeg har fået en tid på smerte klinik november 2012, min sagsbehandler ringede og sagde at de ville stoppe mine sygedagpenge pr 31/10-2011 da mine sygedagpenge stopper der og at jeg skulle til et hospital med kortere ventetid, jeg har fibromyalgi ( fik diagnosen oktober 2010) for inden var jeg i gang med uddannelse ) er også hybermobil jeg har mange smerter og er altid træt, jeg har altid deltaget i alt min sagsbehandler har sagt. jeg venter nu på at komme på en anden smerte klinik der har kortere ventetid. kan de virkelig stoppe sygedagpengene når de selv har stoppet mig? Er der nogen der har nogle råd til mig?Mvh dididar
dididar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2011, 02:28   #2
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Mine sygedagpenge kørte i et år - så kom et brev om at de stoppede - men så var der alligevel 6 mdr. med yderligere afklaring - hvis man er i et afklaringsforløb. (undersøgelser)

Og det er du vel egentlig. Din læge må kunne afgøre om du har arbejdsevne,
hvor meget, og om den kan erhverves senere. Ellers må kommunen henvise til speciallæge snarest.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2011, 07:22   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Sygedagpengeloven:
Citat:
§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,


4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

5) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,

6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller

7) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.
Så nej det må de ikke, men de gør det sikkert alligevel.

Lige nu er du i partshøring, så du "nøjes" med at skrive til SB hvor du spørger ind til §27 i sygedapengeloven (værgen mere eller mindre)

Senere når/hvis de stanser / holder fast anker du med henvisning til de 2 §§, sammen med beviser for at du skal på smertecenter, uanset kommunens evt begrundelse for at du ikke hører til på nogen af dem. Det er muligt sagen kommer en tur omkring BAN, men du vil få medhold.

Har de lavet en ressourceprofil? hvis ikke så må de heler ikke stanse af den grund.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2011, 10:26   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvor lang tid har du fået sygedagpenge, er der forlængelser?

Har du fået lavet ressourceprofil?

Hvis de mener at du efter smerteklinikken kan vende tilbage til ordinært arbejde, kan du forlænges. Altså skriftlig svar på dette?

Alternativt, kan du ikke vende tilbage til ordinært arbejde, skal du afklares, eller minimum have tildelt fleks, altså leddighedsydelse.

Hvad sige din speciallæge iøvrigt til timer i arbejdsprøvningen?
Kan den øges fordi du kommer på smerteklinik?

Du skal altså give flere oplysninger for at få korrekt svar.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2011, 00:24   #5
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
og husk at hvis de henviser til smerteklinikken "som udredning" - så husk at fortælle dem, at man skal være færdigudredt for at komme i betragtning til stedet... det gjorde smerteklinikken i Horsens min kommune meget kræftig opmærksom på - det står faktisk på flere hjemmesider for smerteklinikkerne under betingelse for at komme ind der...:-)
samtidig er det vigtigt at huske på, at man der arbejder henimod en bedre livskvalitet og ikke i forhold til ens arbejdsevne.... så kan det godt være at når man bliver velmedicineret at det kan give lidt, men det er ikke som udgangspunkt det der er i fokus...(ifølge det min psykolog meget kræftigt fremhævede i hendes notat i forbindelse med min partshørring)
men alt i alt glæd dig til et sådan forløb - og sug alt hvad du kan til dig af "hjælpeideer" til at klare dig bedre/ få det bedre både i forhold til medicinering men også i forhold til den psykiske del af det...umiddelbart havde jeg ikke set den vinkel som mit største "problem" - men skal da love for at min verden faldt sammen, da det gik op for mig, hvor meget selve min arbejdsulykke påvirkede mig (udover smerterne) fx selvbebrejdning, dårlig samvittighed i forhold til mand og børn men også i forhold til mig selv, ting jeg lige pludselig træk mig tilbage fra m.m.
Så håber det bedste for dig og at du får medhold og at de forlænger dine sygedagpenge :-)
Har en lign sag til at ligge ved BAN - indsendt i april så venter stadig på svar - forhåbentlig positivt, så der kan komme lidt penge på kontoen igen...
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge stjerne10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-06-2013 21:15
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
Sygedagpenge stop jetterk Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 20-07-2011 10:25
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
sygedagpenge stop lilleper Alt det andet 16 13-06-2010 22:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension