K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2009, 08:59   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
pjuske..
kan det så betale sig for dig at bibeholde den kapitalpension.. ??
ikke at jeg har forstand på det tekniske og økonomi i det..
men hvis du mister al mulig hjælp...
og er den kapitalpension bundet, eller til at forbruge nu?
kan du ikke spørge en klog om det? advokatvagt eller noget?
Huldra, jeg havde en kapitalpension gennem Danske bank, men den kunne heldigvis godt opsiges mod at de så beholdt ca halvdelen af pengene.
Ellers var det vist kun dødsfald der kunne ophæve den

Kapitalpensionen blev lavet i forbindelse med et banklån - tror bankrådgiveren fik en bonus ved at jeg ''hoppede på limpinden'' for han var mere interesseret i at jeg fik lavet pensionen, end at jeg skulle låne pengene, og jeg havde også en hel klar fornemmelse af, at jeg slet ikke kunne låne pengene hvis jeg ikke sagde ja til pensionen

Det samme gjorde sig gældende engang angående familie forsikring!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2009, 10:24   #12
MrBurns
Elsker at være her på K10
 
MrBurnss avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2008
Indlæg: 96
Styrke: 16
MrBurns er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
MrBurns det er 110 % sikkeret at du kan få det kender mange førtidspensionister der får det , kun hvis du har noget indtægt eller ekstra pension eller noget kan der være tvivl ...
Åh, du ved slet ikke, hvor stor en sten lige er faldet fra mit hjerte. hehe.

Jeg sad her og tænkte, at nu bliver jeg nødt til at sælge mig selv for at få råd til huslejen.
MrBurns er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2009, 11:20   #13
MrBurns
Elsker at være her på K10
 
MrBurnss avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2008
Indlæg: 96
Styrke: 16
MrBurns er ny på vejen
Hmm, jeg har lige lavet en online bregning på borger.dk ang. en evt. Boligsikrig, jeg kommer til at søge.

Jeg tog et eksempel på en 72m² 3-værelses lejlighed med en husleje på 6500kr om måneden.

Siden påstår, at jeg kun kan få 874kr. i Boligsikring...
Kan det virkelig passe?

For et par år siden, lavede jeg en tilsvarende bergening online, og der fik jeg næsten 5000kr. i Boligsikring.

Er der kommet nye regler?
Her siden regnet forkert for mig?

Hvad får I andre i Boligsikring, som er på 2003 FTP reglerne?
MrBurns er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2009, 13:03   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg ved ikke om det kan passe , men der er noget med regler for hvis boligen er for stor til en , jeg ved at en førtidspensionist jeg kender bor i en lejlighed 2 rum og er ca 68 kvm får pension fra efter 03 er alene , får 1800 kr ..
Husleje 5200 inkl varme og antenne
5000 har jeg aldrig hørt om nogen der får ..
  Besvar med citat
Gammel 05-07-2009, 13:43   #15
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Har heller aldrig hørt at nogen har kunnet få 5000 kr i boligsikring.

Jeg har indtil for nogle år siden fået boligydelse (her får man lidt mere end boligsikring pga. hvis man har en form for pension).
Jeg fik lidt over 1000 kr hver måned med en husleje på 4000 kr inkl. varme, var på kontanthjælp og boede alene.

Jeg kan i dag ikke længere få boligsikring/ydelse, da jeg tjener nok...

Her lidt links:

http://www.e-pages.dk/bl/57/01

https://dinboligstoette.borgerservice.dk/ her kan du beregne hvor meget du kan få i boligsikring.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2009, 14:48   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg får 3000 kr i boligsikring, 5 værelser 103 m2 og 4 børn. Husleje 5400 kr.

Hvis jeg ikke havede børn ville jeg få ca 1500 kr i boligsikring.

Der er loft over boligsikringen hvis man er på kontanthjælp, hvis jeg ikke havde loft over, så ville boligsikringen ligge på små 3600 kr.

Glæder mig til at se de nye beregninger, nu jeg er førtidspensionist.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2009, 15:03   #17
Sdrj
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2009
Indlæg: 38
Styrke: 15
Sdrj er ny på vejen
Man får ikke 5000,- i støtte, når huselejen er på 6500,-. Det ville i mine øjne godt nok også være i overkanten.
Jeg har 70 kvm til 2811,- om måneden og får knap 1500.- i støtte. Men nu hvor jeg arbejder, når jeg 845,-.
Sdrj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2009, 20:48   #18
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af MrBurns Se meddelelser
Hmm, jeg har lige lavet en online bregning på borger.dk ang. en evt. Boligsikrig, jeg kommer til at søge.

Jeg tog et eksempel på en 72m² 3-værelses lejlighed med en husleje på 6500kr om måneden.

Siden påstår, at jeg kun kan få 874kr. i Boligsikring...
Kan det virkelig passe?

For et par år siden, lavede jeg en tilsvarende bergening online, og der fik jeg næsten 5000kr. i Boligsikring.

Er der kommet nye regler?
Her siden regnet forkert for mig?

Hvad får I andre i Boligsikring, som er på 2003 FTP reglerne?
Du har vist glemt at sætte x ved, at du er førtidspensionist.

Prøv een gang til, og beløbet er "lidt" større.

2.544 kroner.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2009, 00:11   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen


Godt set Zuza!

Ja, MrBurns så bliver der alligevel råd til piskefløde i kaffen!!!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2009, 13:45   #20
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
Smile ang. boligsikring

jeg får boligsikring,selvom jeg er på FP nu og siden maj 09,jeg havde ikke regnet med,at jeg fik noget,da FP jo,er sat op,så man heller ikke kan,få medicin kort mm. boligsikringen blev automatisk regnet ud,efter de penge som jeg nu fik,som FP...men tjekkede det alligevel selv,ved at ringe...så jeg ikke lige pludselig stod og skulle betale retur,hvis jeg ikke fik,boligsikring...

det er lidt rasmus modtsat,da jeg var på kontanthjælp ( blev smidt uf af forbund,ikke flere dagpenge,farvel og ud ) (kunne jeg ikke få hjælp til noget som helt,rendet hele tiden i mod stegepanden,søgte til briller flere gange)...der kunne jeg kun få 15 % boligsikring,til hjælp til husleje,til en 2 værls...nu får jeg det dobbelte,på en FP samt jeg heller ikke på kontanthjælp kunne få hjælp til briller,medicin...kunne ikke se med mine briller mere,glas for svage,fik det svar,at jeg havde 400 kr til overs pr. måned,dem kunne jeg købe briller for,så føler man sig helt til grin...
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem raskmelder hvem? LINGLING Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 25-07-2012 06:44
Boligsikring Stueplanten Dit og Dat 1 16-02-2012 10:57
Boligsikring boowam Alt det andet 1 25-11-2011 12:49
resurse profil hvem hved hvem der gør hvad? c.l.e.o. Alt det andet 0 04-12-2009 09:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension