K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-09-2008, 12:52   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kan sende en partsrepræsentant... en med fuldmagt til at repræsentere dig.


Det andet billede var mindre skræmmende.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2008, 13:01   #12
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
OK... det er da værd at tænke over...

Bare utroligt, at man skal gøre alt sagsbehandlerens arbejde for dem, lige til sidste punktum i sagen... det ender vel med, at man også skal undersøge om man får alt at vide omkring mulighederne som førtidspensionist når tilkendelsen er givet eller nowet...

Men jo... med 21 år i bagagen burde der være papirer nok i den sag...

Jeg glæder mig bare til det hele er OVERSTÅET! ... trænger i den grad til at tænke på andet end kontanthjælp, paragraffer, politikere og politik generelt... er bare SÅ TRÆT efterhånden...
  Besvar med citat
Gammel 26-09-2008, 13:16   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det kan jo i bedste fald spare dig yderligere klager i systemet.

Ja, det er hårdt arbejde at være i systemet... nogle bliver systeminvalide. Det er forståeligt.

Du kan evt. prøve at læse, hvad Buster oplever. Kampen slutter desværre ikke, men på en anden måde.

Du kan prøve at gå ind på www.ældresagen.dk

Der er en masse nyttig viden - for førtidspensionister, ikke kun for ældre.

Det er en af mine yndlingslink. http://www.aeldresagen.dk/Medlemmer/...r/Default.aspx

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2008, 13:25   #14
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Hejsa Razmo

Uha nej, du skal endelig ikke tro, at hvis du får pensionen igennem (hvad jeg håber for dig) at de (kommunen) så vil informere dig om alt vedrørende dine rettigheder og muligheder som pensionist, næ nej det skal du også selv finde ud af.

Men så spørger du bare herinde. Husk, at du også har en sagsbehandler når du bliver pensionist, det er bare en der så sidder på pensionskontoret.

Mvh

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2008, 16:56   #15
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Ja, uddeler en kopi til mødedeltagerne, så der INGEN tvivl er.
Jeg tænker bare, om "de" må afgøre sagen på baggrund af papirer, som er udleveret af klienten, og ikke af sagsbehandleren. Håber at du forstår min tankegang.

Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
I Razmos tilfælde vil det være yderst pinligt, hvis der efter 21 år MANGLER papirer. Man skulle jo mene, der havde været rigelig tid til at få styr på sagen, ikke?
Hvis der "mangler" papirer i en sag som Razmo's (og mange andres), tror jeg såmænd ikke, at det er fordi at papirerne MANGLER (altså sådan rigtig MANGLER). Det er nok nærmere i kassetænkningens navn, fordi at sagsbehandleren ikke ØNSKER at klienten skal have pension.

Og netop derfor er min tanke, at den dag min sag når så langt (må det dog snart ske), så vil jeg tage imod tilbuddet om, at troppe op når min sag skal for. Ene og alene for at tjekke, at der er hvad der skal være af papirer i sagen. Og på forhånd vil jeg selvfølgelig sørge for en opdateret aktindsigt, så jeg kan bevise, at de relevante papirer rent faktisk ligger i min journal.
Min plan ind til videre.

Sidst redigeret af Webmaster; 26-09-2008 kl. 17:01. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2008, 18:06   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Trold...

Kommunalbestyrelsen har ansvaret for sagsbehandlingen, og en sag SKAL helhedsvurderes, så hvis nu man IKKE har lagt et afgørende papir frem, som findes i sagen i forvejen, så er det jo en meget oplagt klagesag til borgmesteren. Og et "bevis" på elendig sagsbehandling/kassetænkning.

Ja, jeg skulle måske have skrevet "mangler"... for jeg mener også, at man bevidst fjerner vigtige papirer for at spare penge.

Derfor: Mød op - evt. med en partsrepræsentant eller bisidder... og optag evt. mødet.

Så går man med livrem og seler.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2008, 23:19   #17
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Derfor: Mød op - evt. med en partsrepræsentant eller bisidder... og optag evt. mødet.
ENIG

For at fjerne evt. misforståelser, så vidt jeg husker må man ikke overvære selve mødet, hvor de behandler ens sag. Eller husker jeg helt forkert?
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2008, 23:39   #18
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Thumbs down Hej Raszmo

En rigtig god ting vil være at du i forvejen har "fodret" sagsbehandleren med de sidste oplysninger du har fra de mest behandlende læger og selv har en kopi i baglommen.

Jeg går ud fra at du har fået aktindsigt i papierne der skal forlægges nævnet ellers er du jo i din gode ret til dette. Du kunne jo have ændringer til deres ordvalg.

Min midlertidige ftp. skal for nævnet på mandag d.29. sep. Jeg har så selv valgt at få min psykolog gennem 5 år til at skrive status for de sidste 2 år. Jeg sendte den til min sagbehandler så hun havde statusen, mandag d.22. sep. Kan det gå hurtigere

Jeg håber at din sag må komme for snarest, så det kan give dig ro.

bmdc

P.S. jeg skriver nok hvordan min sag er gået på mandag.
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2008, 12:51   #19
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej alle.

Sådan som jeg har forstået lovgivningen, så har man ret til både at tale med en repæsentant inden afgørelsesmødet... altså en af dem der skal være med til afgørelsen.

Samtidigt har jeg forstået det sådan, at man også har krav på at deltage under selve afgørelsen, og at man rent faktisk også skal have skriftligt tilbud om det... hvis dette IKKE er sket kan man faktisk kræve afgørelsen for ugyldig!

Det er dog et TILBUD, og man har ikke pligt til at deltage... men man må gerne, og man må enda have en bisider med.

I forb. med min egen sag, så har jeg bedt om agt indsigt for nylig, og venter faktisk stadig på den. Jeg har kopi'er af alle udtalelser fra både læge, psykiater og psykolog, og det ER de sidste skrevet.

Jeg venter pt. på at sagsbehandleren får skrevet de sidste lægelige ting ind i resourceprofilen, samt at lægekonsulenten får oversat de lægelige papirer. Her efter skulle resourceprofilen gerne komme til partshøring hos mig.

Jeg har selvfølgelig tænkt mig at gennemlæse den meget grundigt, og få rettet misforståelser eller fejl inden jeg skriver under på den.

Jeg tænker så, om det er HER jeg måske bør bede om en fuld kopi af hele sagen jeg skriver under på, og tage med til dette afgørelsesmøde så jeg kan referere til den, og sammenligne at der ikke mangler noget under mødet?

Og hvad angår bisider... er det nok bare at have sin gamle mor med der ikke aner for 5 flade ører om paragraffer, men bare er vidne, eller bør man finde en der kan og tør "sige noget!"? ...
  Besvar med citat
Gammel 27-09-2008, 13:04   #20
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du får lige svar i stikordsform, ikke?

Når din ressourceprofil er færdig, skal du have mulighed for at kommentere den. Og dine kommentarer SKAL indføres. Hvis din sagsbehandler er uenig med dig eller lægerne, SKAL der gøres rede for, hvorfor sagsbehandleren har en anden mening.

Din ressourceprofil er ugyldig, hvis du IKKE har skrevet under... eller godkendt den. Retssikkerhedsloven siger, at DINE bemærkninger SKAL med.

Din ressourceprofil sendes til den afdeling - socialafdelingen - som så skal INDSTILLE til, at der PÅBEGYNDES en førtidspensionssag. Det kan socialafdelingen dog afvise. Den kan OGSÅ forlange, at der skal indhentes yderligere oplysninger, før den kan indstilles til, at der PÅBEGYNDES en sag.

Når/hvis der indstilles til påbegyndelse, så har kommunen 3 måneder til at træffe en afgørelse.

Denne afgørelse træffes som regel på et møde, hvor du SKAL tilbydes mulighed for at møde op. Du SKAL ikke møde op. Det er frivilligt.
Du kan, FØR afgørelsen træffes, komme med dine kommentarer, men du bliver sendt ud fra mødet, MENS afgørelsen træffes. Nogle har fået afgørelsen umiddelbart efter, nogle ringes op af sagsbehandleren samme dag, mens andre igen kun får en skriftlig afgørelse.

Du kan vælge at medbringe din mor eller give fuldmagt til en partsrepræsentant... nogle vil også tage en optager med.

Du skal bede om LØBENDE AKTINDSIGT, så du hele tiden ved, hvor langt din sag er kommet i systemet.

På mødet kan du sikre dig, at det er den "rigtige" ressourceprofil og de "rigtige" lægepapirer, der er vedlagt.

Det er før set, at der findes flere versioner af ressourceprofiler - eller sagt på en anden måde, så har kommunerne flere versioner af borgerens journal liggende, alt efter hvad journalen skal bruges til.

Den dag, kommunen beslutter, der skal gives pension, så dukker der på "mystisk vis" lige pludselig "gamle, glemte" papirer op.

Håber, jeg fik svaret på det hele.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål omkring søgning om førtidspension TKDK Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 32 28-07-2012 12:54
Spørgsmål omkring ansøgning Bobbi Spørgsmål ang fleksjob 9 09-06-2012 09:44
Spørgsmål vedrørende tilkendelse af Ftp Cerise Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 04-05-2011 12:28
spørgsmål omkring fp til udlænding madina Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 20-07-2010 11:48
Spørgsmål omkring udregning af FTP. Ouzo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 12-08-2008 16:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension