K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-06-2009, 16:05   #1
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Hvad er en jobplan

Ja jeg spørger da jeg har fået tilsendt et brev jeg skal returnere med en underskrift.
Det skulle være en jobplan men brevet indeholder en beskrivelse af de praktik ophold jeg har været i hidtil samt den praktik jeg er i nu.
Hvad jobplanen går ud på kan jeg ikke gennem skue andet jeg skal ende med og være selvforsørgende.
Så er den en frisk sjæl der kan oplyse hvad en jobplan er.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2009, 20:00   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du kan prøve at søge på jobplan her på siden der står en masse om det i forskellige tråde , jeg søgte lige på google og fandt det her som er meget rammende beskrevet


Citat:
Hvad er en jobplan?
En jobplan er en skriftlig aftale mellem dig og dit jobcenter eller en såkaldt anden aktør. Jobplanen beskriver, hvilke jobmål du har, og hvilke tilbud du skal deltage i for hurtigst muligt at få arbejde. Jobplanen kan indeholde tilbud om vejledning og opkvalificering – fx uddannelse, tilbud om virksomhedspraktik i op til 4 uger, eller tilbud om ansættelse med løntilskud hos offentlige eller private arbejdsgivere i op til 1 år. Læs om, hvilke aktiveringstilbud du kan deltage i.
Det er fra en aktør men alligevel oplysende da det er den gængse lov så prøv at kigge på deres side du finder den her http://www.iak.dk/Dagpengeregler/Aktivering.aspx

Som du nok kan se her og hvis du læser over på siden så er der vist noget dit jobcenter har fået galt fat i , det er jo ikke bare et memo over hvad du har lavet men også en plan over hvordan man skal få dig i job igen og hvilke muligheder der er .. ligeledes hvordan de agter at få dig tilbage og ikke mindst så skal du huske at du kan anke en jobplan ....
  Besvar med citat
Gammel 15-06-2009, 20:50   #3
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Jeg tænkte det nok.
Hmm havde eller mailet socialrådgiver i min fagforening om brevet men fik et svar om jeg jo ikke blev selvforsørgende (god dag med et økseskaft)
Nå men tænkte det nok der var et eller andet mystisk da jeg aldrig har underskrevet en jobplan så det er nok fordi de har fundet ud af at jeg efter snart 2 år i systemet har faret rundt efter deres næse uden en underskrevet jobplan.
Som jeg ser det er deres jobmål at jeg skal blive selvforsørgende og jeg bare lige skal op på 37 timer så er jeg helbredt og kan klare mig på arbejdsmarkedet på lige fod med alle andre og det på trods af at de har problemer med og finde praktiksteder der tør have mig rendene.

Sidst redigeret af pinballs; 15-06-2009 kl. 20:55.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
vedrørende jobplan pruttenQ34 Spørgsmål ang fleksjob 5 09-10-2012 00:29
§17 og jobplan. Maj-Britt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 30 03-06-2012 12:11
Jobplan - hvad er det??? zuza Nyt om loven 3 09-04-2012 15:12
Jobplan... Multe Spørgsmål ang fleksjob 6 26-11-2009 22:21
Jobplan ? skal man det emks Spørgsmål ang fleksjob 43 29-01-2009 23:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension