K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-10-2008, 15:21   #1
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Sådan!

Lige en lille bredside til Hjort! Godt sagt, Lis! Håber I kan se det

http://www.kolding.dk/data/0057581.a...3552&uid=53991
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2008, 22:35   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det kan vi.
Ja, godt gået.
Mærkeligt, at kommuner og fagforeninger ikke rotter sig sammen mod CHF.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2008, 12:45   #3
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Mere tv..

Jeg synes ikke, at I skal snydes for næste kapitel i debatten om, hvordan Kolding kommune behandler de syge

Måske nogen kan forklare mig det der med revision og refusionen, for det har jeg vist ikke rigtigt forstået endnu...

1) http://www.kolding.dk/data/0057698.a...3552&uid=53991

2) http://www.kolding.dk/data/0057721.a...3552&uid=53991
(Nr 2 fra minuttæller 3:53)




____________________________
EDIT af Web
Dette indlæg flyttet til en eksisterende tråd om emnet
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2008, 14:07   #4
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg prøver...
en revision er når regnskabet gennemgås for fejl.. og en refusion er når du får penge tilbage for evt. transport, som andre vil betale.

måske nogen kan bedre forklare, jeg er jo fra Odsherred kommune, og heroppe har vi ingen forstand på nogen af delene, især når man siger at de folkevalgte afspejler borgerne...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2008, 14:20   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
-hvad jeg bemærker mig -i andet indslag -er at han siger: "....vi har igennem et år omlagt revalideringsområdet OG VI ER I FÆRD MED AT ANSÆTTE SPECIALLÆGER...."

-har i tænkt over det, kære medborgere, apropos lægekonsulenter og hvilket ansvar de IKKE har !!

Jeg er dybt foruroliget
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2008, 14:27   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nej, Huldra... det er desværre ikke det, der menes med refusion i tv-indslaget.

Man nævner forskellige ting.

1. Kommunens dokumentation skal være i orden. (derfor bl.a. arbejdsprøvning).
2. Refusion fra staten
3. Kommunens revisorer


Når man skal visiteres til fleksjob, SKAL dokumentationen være i orden for, at borgeren er berettiget til fleksjob. Forskellige ting SKAL være opfyldt, bl.a. om man kan arbejde uden støtte, om der har været revalideret osv.

Hvis kommunen IKKE kan dokumentere, at det har været forsøgt, så får kommunen ingen penge fra staten (refusion) i 3 år, hvis der er fejl i dokumentationen.

Hvis dokumentationen er i orden, så får kommunen vist 65 procent af ledighedsydelsen i refusion fra staten... eller af tilskuddet til fleksjobbet og udgifter til hjælpemidler osv. osv.

Så det kan have store økonomiske konsekvenser for kommunerne, hvis dokumentationen ikke er i orden.

Der findes også refusion på sygedagpenge og kontanthjælp.

Eks. mister kommunerne refusion fra staten, når de 52 uger er gået. Det er derfor, så mange står uden forsørgelse nu... eller smides i arbejde uden forklaring.

Hvis kontanthjælpsmodtagere aktiveres, får kommunerne mere refusion.

Det forklarer måske også, hvorfor borgere flyttes rundt i match-grupperne, hvor kravene til aktivering varierer.

Hvis man afventer lægepapirer, lægekonsulent-udtalelser, modtages vist også refusion... så det kan jo forklare, hvorfor kommunerne hele tiden skal have nye papirer og måske henviser til de steder, hvor der er længst ventetid.

Kommunernes revisorer har ansat socialrådgivere, som rådgiver kommunerne, hvordan refusion fra staten opnås... altså hvordan kommunerne kan "kassetænke" for at få refusion. Det er altså kommunens økonomi, der vurderes højere end kommunens indsats og dermed borgerens tilknytning til arbejdsmarkedet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 24-10-2008 kl. 14:29.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2008, 14:32   #7
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Buster: Ja, det bed jeg også mærke i! Det er en virkelig skræmmende tanke, hvad det skal føre til Mht. lægekonsulenter har jeg fået lavet to vurderinger hos kommunens fastansatte lægekonsulenter og, med små forbehold, var de i orden...

Zuza og Huldra: Tak for forklaringerne! Jeg forstår det lidt bedre nu. Men det er ski for dårligt, at der skal tænkes i kroner og øre hele tiden! Det er jo mennesker, og ikke en eller anden handelsvare...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2008, 23:39   #8
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
[QUOTE=zuza;40446]Nej, Huldra... det er desværre ikke det, der menes med refusion i tv-indslaget.

jo jo det var jo også det jeg mente, altså begreberne refusion og revision. ikke som særskilt henvisning til udsendelsen. hihi..
min var bare ultrakort, forklaringen altså.. men i bund og grund er det præcis det jeg mente..

sådan er det når det kan være svært at forstå mine tanker bag det skrevne.

mvh
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er det sådan, det er?? Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 6 13-04-2012 00:27
Sådan Mella Dit og Dat 20 02-07-2009 11:18
Er det sådan ? LV. Hvordan forløb det da du søgte fleks? 4 15-11-2007 00:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension