K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension fra før 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-02-2015, 12:51   #1
mistereu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2014
Lokation: ballerup
Alder: 40
Indlæg: 142
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
mistereu er ny på vejen
spørgsmål eftet mellemste gammel ordning

Nu jeg har den gamle ordning jeg to flyveren den 30 januar til spanien.

Jeg har f.eks opsagt min bolig dog er jeg stadig registrereede der med min folkeregister adresse

Men hvad vil en leve attest sige ?
Hvis jeg ikke for nogen henvendelse om at fjerne min folkeregist på den bopæl jeg havde i dk må så godt rejse konstant hvis man ikke er i samme land eller skal man på et tidspunkt vende til dk igen ?

Som sagt har jeg gamel førtidspension den mellemste
Hørte fra en anden pensionist sagde man måtte rejse 10 måneder ... men omvenst siger udbetaling dk bare man kan sende en leveattest
mistereu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2015, 13:09   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Et godt råd - hold dig til lovgivningen. Ofte 1 skridt frem og 2 tilbage at være meget kreativ.

Det er lovpligtigt at melde adresseændring - du kan ikke leve som spøgelse på andres adresse, når det, at du bor der, ikke er aftalt.

Du kan læse om ferie i udlandet og leveattest på borger.dk
Og fx her http://www.penst.dk/da/Om-Pensionsst...eveattest.aspx

---------
https://www.borger.dk/Sider/Internat...1-074cc3417784

https://www.borger.dk/Sider/handling...d-63c23d4a7540

Held og lykke. PS har du ikke spurgt tidligere i anden tråd?

Sidst redigeret af stampe; 15-02-2015 kl. 14:05.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2015, 13:32   #3
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Du er kun registreret på din adresse indtil de nye lejere flytter ind og melder sig på adressen. De vil blive spurgt om du stadig bor der, og når de siger nej bliver du slettet på adressen.

Sidst redigeret af Akvamarin; 15-02-2015 kl. 13:35.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2015, 14:44   #4
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 17
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Du er kun registreret på din adresse indtil de nye lejere flytter ind og melder sig på adressen. De vil blive spurgt om du stadig bor der, og når de siger nej bliver du slettet på adressen.
....


kan huske jeg for nogle år siden så en udsendelse om en Fp der ville bo i sit mobil home uden fast adresse og det kunne han ikke....jeg har pt lige selv modtaget min leveattest i dag har de ikke den sidst i April så ingen penge sidst i Maj sidste år måtte jeg printe den fra nettet da de ikke havde modtaget den første jeg sendte , men de vil nok studse lidt hvis du sender dem en attest hvis du står opført med en adresse i Danmark. har du nem id kan du logge ind på cpr registeret
__________________

Sidst redigeret af handy; 15-02-2015 kl. 14:48.
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2015, 09:45   #5
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Så længe du bor inden for EU er der jo ikke de store problemer i at flytte adressen med til hvor du bor... så det helt store spørgsmål er... hvorfor ikke bare følge reglerne i stedet for at have en spøgelsesadresse i DK...


Jeg kan kun som de andre her i tråden advare dig igen... den dag der flytter andre ind i din gamle lejlighed så går det galt... og du risikerer at de stopper din pension til du får tingene i orden...

Og ja... leveattest og civilstandserklæring er kun for dem der bor i udlandet... og har officiel adresse i udlandet...



....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension